گریشنا: ۲۴ خرداد هفت نفر از میان ۲۷نامزد شورای شهر گراش به این مجلس محلی راه یافتند تا سرنوشت عمرانی شهر را به دست بگیرند.

این شورا علاوه بر ثصمیم گیری درباره وضعیت عمرانی، بهداشتی، کسب و کار  و دیگر وظایف محوله باید با نهادهای دیگر اجتماعی در شهر هماهنگی های لازم را انجام دهند تا به سمت هم افزایی پیش روند و در ارتقای سطح عمرانی و اجتماعی، همه با هم سهیم باشند.

شورای شهر نیز اگر چه بلحاظ قدرت اجرایی توان چندانی ندارد و مثلا بر فرمانداری و یا سایر ادارت نمی تواند تسلط داشته باشد و اختیاراتشان بیشتر در حوزه شهرداری و انتخاب شهر دار و اقداماتی از این گونه است.شورا نمی تواند به رئیس اداره آب بگوید که چگونه با مردم مدارا کند و یا از سازمان برق بخواهد سیاست هایش را تغییر دهد، ولی می تواند با ایجاد رابطه ای دوستانه بین مردم و مسئولین، هم مردم را تشویق کند که چگونه به مسئولین و خواسته های آنها احترام بگذارند و هم موجبات آن را فراهم آورند تا مسئولین از خدمت به گروهی از مردم با فرهنگ و اصیل خرسند شده و همت و تلاش بیشتری به خرج دهند و از تمام توان خود برای خدمت هرچه بهتر و ارزنده تر به مردم بهره ببرند .

بومی یا غیر بومی؟ 

انتصاب و انتخاب  امامان جمعه ی هر استان ، استانداران، فرمانداران مناطق، شهرداران، مدیران کل ادارات و دوایر دولتی ، رؤسای دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقی، مسئولین سازمان های شبه دولتی،رؤسای بانک ها و … همه و همه در تیر رس این چالش قرار دارند که در نهایت بومی یا غیربومی!؟
در برخی از مناطق این داستان شکل و صورت دیگری پیدا می نماید، هر منطقه و اقلیم اگرچه در یک استان واقع شده اند، اما تاب تحمل مدیری از شهرستان و یا حتی منطقه ی همجوار خود را ندارند و  هم استانی خود را به دلیل هم شهری نبودن، غیر بومی محسوب می کننند.

شهرستان گراش در طول این چهار سالی که گذشت و حتی پیش از آن، از این مقوله مستثنی نبوده است و گاه در گذر بومی و غیر بومی بودن، دستخوش فواید و مضراتی نیز شده است. مدیرانی غیر بومی که مایه آبادانی شهر ما و نیکنامی خودشان شده اند و غیر بومی هایی که از رفتنشان دست ها بود که بر آسمان گسترده شد و به ایماء و اشاره عنوان شد: الهی شکر!

با این اوصاف،یکی از وظایف شورای شهر ، انتخاب شهردار است.

به نظر شما شهردار باید بومی باشد یا غیر بومی و چرا ؟