بستن

چرا دکتر جعفرپور از قالیباف حمایت کرد + چند خبر از سایت صحبت نو

چرا دکتر جعفرپور از قالیباف حمایت کرد
  • حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران شد. ۱۸ میلیون رایی که اگر نگوییم همه، لااقل بی تجربگان عرصه سیاست و تدبیر را شگفت زده کرد. شیخ دیپلمات در میان تخریب های ناجوانمردانه، آنچنان خود را به موج تحول خواهی مردم ایران وصل کرد که گویی دوم خردادی دیگر در حال رویش و زاییدن است. فارغ از تمام اینها آنچه که در روند انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در لارستان اتفاق افتاده قابل تامل است. مردم لارستان همگام با اکثریت مطلق مردم با حدود ۵۷ هزار رای به سبد روحانی و یک حد نصاب شگفت انگیز، تمایل خود را به گفتمان اصلاح و اعتدال و توسعه نشان دادند.
    آنچه در این بین جالب است جا ماندن نمایندگان مجلس شورای اسلامی از موکلین خود در حوزه های انتخابیه شان است؛۱۶۰ نفر از منتخبین مردم از دکتر علی اکبر ولایتی حمایت کردند و هنگامی که دریافتند وزیر خارجه سابق، رای لازم را برای پوشیدن ردای ریاست جمهوری ندارد، ۱۵۰ نفر از دکتر محمد باقر قالیباف حمایت کردند؛ تمام این حمایت ها در حالی است که مجلس تنها ۲۸۶ نماینده دارد!
    دراین بین، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش برای عقب نماندن از قافله به صف هم صنفی هایش پیوست و به گفته سایت نزدیکش، علنا از همه خواسته به شهردار تهران رای دهند تا پیشرفت لارستان سرعت گیرد! این اتفاق در شرایطی رخ داد که پیش از این دکتر جعفرپور همواره از مباحث سیاسی حذر می کرد، موضوعی که هم نقطه قوتش بود و هم نقطه ضعف. بی طرفی اش در جدال مجلس نهم و محمود احمدی نژاد و وزرایش باعث امتیاز چانه زنی او می شد و از سوی دیگر از امتیازات سیاسی که می توانست برای لارستان بزرگ شکل گیرد محروم می ماند.
    دکتر جعفرپور در یک ماه اخیر، رویه معمول را شکست. اول در بیانیه ای که مجلس اصولگرا بر ضد آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت تا رد صلاحیت پیر انقلابی ایران را تسهیل کند، امضایش در سایت نزدیک ایشان اقدام انقلابی و با افتخار در ردیف صد و چندم دیده شد! و دومی حمایت علنی اش از باقر قالیباف، که نشد آنچه دکتر در پیش بینی هایش می خواست و یا می دانست. اما رای قاطع مردم لارستان با همراهی هم وطنانشان، بیش از هر روز دیگری نشان داد که تحلیل های سیاسی و جهت گیری های جناب نماینده محترم لارستان بیش از آنچه حاصل رصد شرایط فعلی باشد، یا تحت تاثیر گفتمان جناحی است و یا حاصل بی تجربگی سیاسی. ایشان که با گفتمان همگرایی و اجماع تمام نیروی های سیاسی به صندلی سبز بهارستان رسید، اما متاسفانه در عمل لااقل در مقوله های مهم، خلاف وعده کرد.
    شاید شرایط جدید تلنگری برای اصلاح این رویه باشد؛ جناب دکترجعفرپور! در تلاش گری شبانه روزیتان هیچ شکی نیست؛

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top