هفت‌برکه: با اضافه شدن دو باشگاه دیگر، یعنی باشگاه سوارکاری فدک و باشگاه کونگ‌فو و والیبال همراهان، لیست باشگاه‌های مجوزدار گراش به عدد ۲۲ رسید. به گزارش اداره ورزش و جوانان، این باشگاه سوارکاری فدک با مدیریت جعفر دانشور، و باشگاه همراهان با مدیریت جواد خواستار موفق شدند مراحل اخذ مجوز را طی و به صورت رسمی شروع به کار کنند.

14030803 Bashgah 1

باشگاه سوارکاری فدک

به‌گفته‌ی جعفر دانشور، مالک و موسس باشگاه سوارکاری فدک، این باشگاه تقریبا ده سال است که تاسیس شده و فعالیت دارد. ابتدا با مجوز پرورش اسب از اداره جهاد کشاورزی شروع به کار می‌کند و در نهایت یکم آبان ۱۴۰۳ مجوز باشگاهی آن به ثبت می‌رسد. دانشور می‌گوید: «ما ده سال قبل کارمان را با پرورش اسب شروع کردیم و الان آموزش‌های سوارکاری هم در کنار پرورش اسب‌ها زیر نظر دو مربی مجوزدار داریم.»

جعفر دانشور که از افتخارآفرینان رشته سوارکاری گراش است، از سختی‌های مالک و موسس بودن یک باشگاه سوارکاری می‌گوید: «یک باشگاه برای تاسیس شدن خیلی زجر دارد، چون آدم باید یک سرمایه‌ای بگذارد و اسبی را خریداری بکند و این اسب هم روزانه مصرف دارد و شما باید با هزینه‌های سرسام‌آوری به آنها رسیدگی کنید. ما از روی عشق، شوق و ذوقی که داریم این کار را ادامه می‌دهیم و این هزینه‌ها را به حساب نمی‌آوریم، برای این کار باید حساب و کتاب هزینه‌ها را کنار بگذارید و دلی کار کنید و بروید جلو. مثلا ما برای یک مسابقه‌ای که پارسال در کردستان برگزار شد و شرکت کردیم و مقام هشتم مشترک کشوری در ۸۰ کیلومتر آزاد به دست آوردیم حدود ۱۳ میلیون هزینه کردیم درحالی که جایزه‌اش ۳ میلیون تومان بود.»

باشگاه فدک در پنج بخش کورس، گشت‌ سواره، درساژ، پرش و استقامت مسابقات سوارکاری فعال است که بیشترین فعالیت آنها در بخش استقامت است و چندین مقام کشوری و استانی مسابقات سوارکاری از این باشگاه است. دانشور می‌گوید: «اول تیمی کشوری و چندین مقام انفرادی در کشور به دست آوردیم، همچنین چندین مقام استانی در ۸۰ کیلومتر آزاد و یک مقام ششمی در ۹۰ کیلومتر آزاد از باشگاه ما است.»

جعفر دانشور مالک و موسس این باشگاه در کنار حسین متین و مریم دانشور به عنوان مدیر داخلی باشگاه و امیرحسین دانشور، رضا غفوری و بنیامین مطلوب هم به جای پدر مرحومش نادر مطلوب در هیات مدیره حضور دارند. حیدر شیخی در بخش آقایان و مونا مسجدی در بخش بانوان دو مربی مجوزدار، و جعفر دانشور هم به عنوان مربی تجربی در این باشگاه به سوارکاران آموزش می‌دهند. حدود ۲۵ سوارکار از گراش، لار، اوز و خنج به طور ثابت تحت تعلیم و آموزش هستند. به گفته دانشور، «البته سواراکارانی هم داریم که یکی دو ترم در باشگاه بوده‌اند و آموزش دیده‌اند.»

این باشگاه در جاده‌ی تنگ‌آب، بعد از روستای محمدآباد و سلطان‌آباد، در کنار چاه کشاورزی آقای هنر، همه روزه به غیر از شنبه‌ها به روی عموم باز است.

دانشور در آخر می‌گوید: «از اداره ورزش و جوانان تقدیر و تشکر می‌کنم که برای مجوز باشگاه کمال همکاری را با ما داشتند و یک تشکر ویژه دارم از آقای حسین متین برای اینکه من را در این خط انداخت.»

14030803 Bashgah Fadak 2

باشگاه همراهان

به‌گفته‌ی جواد خواستار، مالک و مسئول باشگاه همراهان، این باشگاه در اوایل سال ۱۴۰۳ تاسیس شده و در نهایت یکم آبان ۱۴۰۳ به ثبت رسمی رسیده و مجوز آن صادر شده است. خواستار هم از افتخارآفرینان گراشی در رشته کونگ‌فو است. او می‌گوید: «ما از سال ۱۴۰۱ به دنبال تاسیس و ثبت رسمی باشگاه بودیم و بالاخره با همکاری دوستان و پرسنل اداره ورزش و جوانان توانستیم در تاریخ ۱ آبان ۱۴۰۳ به این امر مهم دست پیدا کنیم و امیدوارم بقیه دوستان هم در این راه به ما کمک کنند.»

این باشگاه ورزشی در حال حاضر فقط در رشته‌های کونگ‌فو و والیبال فعالیت ورزشی دارد اما خواستار در گفتگو با هفت‌برکه می‌گوید: «سایر مربی‌های مجوزدار دیگر رشته‌های ورزشی می‌توانند با هماهنگی به ما بپیوندند و با ما همکاری داشته باشند.»

تیم کونگ‌فو همراهان با مربیگری و سرپرستی آقایان جواد خواستار، عبدالرضا کریم‌زاده، ناصر دلاوران، علیرضا اکبری، فاضل حسن‌زاده و اسماعیل رضایی در سالن ریاست جمهوری واقع در خیابان باقرالعلوم روزهای زوج هفته فعالیت دارد. حدود ۸۰ بازیکن زیر نظر این مربیان تحت آموزش و تعلیم این ورزش رزمی هستند و در مسابقات مختلف استانی و کشوری شرکت می‌کنند. ‌باشگاه همراهان در رشته‌ی کونگ‌فو اولین باشگاه مجوزدار در شهرستان نیز است.

تیم والیبال همراهان نیز با مربیگری و سرپرستی آقایان جواد خواستار، جواد چترآبگون، وحید کریمی، علی رامیارپور و ناصر دلاوران در سالن الزهرا واقع در بلوار صیاد شیرازی روزهای فرد هفته فعالیت دارد و حدود ۳۰ بازیکن زیر نظر این مربیان تحت آموزش و تعلیم این ورزش هستند.

جواد خواستار به خانواده‌ها توصیه می‌کند: «از والدین گرامی تقاضا داریم که با بازگشایی مدارس به جای حذف ورزش از برنامه فرزندشان به آنها مدیریت زمان آموزش دهند و فراموش نکنند که ذهن و روحی سالم در گرو داشتن جسمی سالم و پرانرژی است.»

مدیر باشگاه همراهان در انتها می‌گوید: «بنده از تمام کسانی که در این مدت به ما یاری رساندند، تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم با کمک سایر دوستان یک باشگاه فعال و خوبی در سطح شهرستان داشته باشیم.»

14030803 Bashgah Hamrahan 3