بستن

پاسخ روابط عمومی شهرداری به انتقادات انتخاباتی

گریشنا: روابط عمومی شهرداری گراش برخی مباحث انتقادیِ مطرح شده در جلسات و سخنرانی‌های کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و حامیان آنها را بی‌اساس و دور از واقعیت خواند.

مسئول روابط عمومی به نقل از مهندس قائدی، شهردار گراش، ضمن نام بردن از پروژه‌های انجام شده در سطح شهر، پراکندگی آنها را کاملا توجیه‌شده می‌داند و تاکید می‌کند برای شهرداری بحث‌های محلگی ناساگ و برق روز محلی از اعراب ندارد. مهندس قائدی در این خصوص اظهار می‌کند: «حُسن شهر گراش این است که توسعه ناموزون و بد نداشته است. گذشته از این، من به عنوان شهردار، تا دو سه سال اول اصلا نمی‌دانستم محله‌های گراش کجا مرزبندی دارند. من این روحیه را نه در خودم و نه در کارمندان شهرداری سراغ ندارم و همیشه به آنها توصیه کرده‌ام که دنبال این مباحث هم نباشند.»

شهرداری گراش از پروژه‌های مختلف در محله برق روز نام می‌برد، و وقت و هزینه‌ای که برای این پروژه‌ها صرف شده را با پروژه‌های محله ناساگ مقایسه می‌کند. بخشی از این‌ها عبارت‌اند از: احداث بلوار خلیج فارس، رودخانه بندشیخ، رودخانه پئت، آسفالت بلوار سعادت، پارک نارنج، بلوار سرداران، بلوار قدس، خیابان محمد رسول الله، پارک آهو، پارک محله‌ای شهید وقارفرد، خیابان شهید محقق، انتهای خیابان بسیج، خیابان دروازه، و پروژه‌های دیگری که در برق روز انجام شده‌اند؛ و پروژه‌های میدان ورودی از سمت اوز، پارک مسافر، به‌سازی پارک شهر، بوستان یاران، نقاشی‌های دیواری، روکش آسفالت خیابان امام، پارکینگ باغ ملی، پارک مصلی، بلوار پیامبر اعظم، بلوار شیدای گراشی، به‌سازی میدان شهید بهشتی، خیابان شهدای گمنام، ورودی بلوار امام حسین و … در قسمت ناساگ. روکش آسفالت خیابان امام و موزاییک‌کاری پیاده‌روهای سطح شهر هم بین هر دو محله مشترک و به یک اندازه بوده است.

فروش زمین‌های تحت تملک شهرداری

در بحث فروش زمین‌های تحت تملک شهرداری، به منظور کسب درآمد برای انجام پروژه‌های عمرانی، روابط عمومی شهرداری از مهندس قائدی نقل می‌کند: «شهرداری گراش اکنون چیزی بیش از هفت برابر ابتدای دوره‌ی من زمین در اختیار دارد؛ یعنی اگر ما بیشتر از قبل زمین می‌فروشیم، زمین بیشتری هم تملک می‌کنیم. و البته شهرداری تنها با توجه به نیازهای شهر اقدام به فروش زمین می‌کند، چون فلسفه‌ی زمین‌های در اختیار شهرداری در فروش آن و خرج درآمدهای حاصل برای آبادانی شهر است. داشتن زمین زیاد و بلااستفاده، و در عین حال نداشتنِ بودجه‌ی کافی برای انجام کارهای عمرانی در سطح شهر، از جمله اشتباهاتی است که در گذشته انجام می‌گرفته است.»

شهردار گراش معتقد است: «شهرداری توانسته است با درآمدهای حاصله از فروش زمین‌ها، شهر را از حالت رکود خارج کند؛ و انگیزه‌ی عمومی برای ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری با توجه به زیرساخت‌هایی که شهرداری گراش مهیا نموده بالا رفته است؛ و این خود باعث شده مالک زمین اقدام به تفکیک و آماده‌سازی شهرک‌های مختلف نماید. از این رو شهر از همه سمت در حال گسترش است و شهرداری توانسته است با درآمدهای حاصله تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌ها از جمله تک‌لبه؛ جداول؛ زیرسازی و غیره را آماده سازد و مالک را هم موظف به انجام تعهدات‌اش، من‌جمله زیرسازی خیابان‌های کمتر از ۱۲ متر نماید تا تمامی شرایط لازم برای ساخت و ساز فراهم باشد. و این چیزی است که در دوره‌های قبل واقعا مغفول واقع می‌شده است، چون نه شهرداری و نه مالک تعهدات‌شان درباره‌ی زمین‌ها را تمام و کمال انجام نمی‌دادند.»

شهردار گراش تاکید می‌کند فروش زمین در همه جا و همه دوره‌ها وجود داشته و دارد: «قبل از ما ۷۰ درصد درآمد شهرداری از محل فروش زمین بوده و سی درصد از محل درآمدهای جاری و خارج از سیستم؛ ولی حالا برعکس شده است، یعنی فقط سی درصد درآمد شهرداری از محل فروش زمین است و مابقی ۷۰ درصد را از درآمدهای جاری و خارج از سیستم کسب می‌کنیم. ما حتی در بحث جذب کمک‌های دولتی هم بسیار موفق‌تر از قبل عمل کرده‌ایم.»

دکتر فتحی: محله‌گرایی نکنید

روابط عمومی شهرداری از قول دکتر فتحی، رییس شورای سوم هم نقل کرده است: «به دوستان توصیه می‌کنم انتقاد کنید، اما محله‌گرایی نکنید. اقدامات شورا و شهرداری اظهر من الشمس است و هر کس بخواهد، می‌تواند اطلاعات درست و موثق را به دست بیاورد. به هر حال تاریخ قاضی عادلی است و خدا ناظر بر اعمال و گفته‌های ماست.» دکتر فتحی در بحث فروش زمین‌ها نیز می‌گوید: «قسمت اعظم زمین‌هایی که به فروش رفته، برای پرداخت معوضی زمین‌های خیابان‌های دروازه و سایر جاها بوده است.» او اضافه می‌کند شورای سوم منابع مالی و زمین‌های زیادی برای شورای بعد نیز ذخیره کرده است: «حتی در بودجه سال آینده، هم پول و هم زمین کنار گذاشته‌ایم تا شورای بعدی در یکی دو سال اول مشکلی نداشته باشد.»

روابط عمومی شهرداری در مورد بالا بستن بودجه اظهار می‌کند این به خاطر توان بالای شهرداری است که بودجه بالا بسته می‌شود، و لازم به ذکر است که همه‌ی درآمدها با رضایت کامل شهروندان بوده است و همگی عوارض‌ها قانونی اخذ شده است.

در پایان، این روابط عمومی بحث حضور دیرهنگام شهردار در شهرداری را نیز بی‌اساس می‌خواند و توضیح می‌دهد: «مهندس قائدی روزانه به تمامی پروژه‌های در حال ساخت و تاسیسات موجود و واحدهای شهرداری سرکشی می‌کند و سپس در شهرداری حضور می‌یابد. علاوه بر این، بر خلاف شهرداری‌های دیگر که هر هفته دو یا سه روز وقت ملاقات برای شهروندان در نظر می‌گیرند، او هر روزه به طور متوسط بیش از ۷۰ ارباب رجوع می‌پذیرد؛ و در پایان روز کاری نیز همواره ساعاتی بیشتر در شهرداری حضور دارد. و این در حالی است که شهردار بایستی به طور مداوم با استانداری نیز در ارتباط باشد، و پیگیری‌های مربوط به امور اداری شهرداری را نیز با رجوع به مرکز استان و کشور پیگیری کند.»

شهروندان و منابع اطلاعاتی موثق

در پایان، روابط عمومی شهرداری وعده می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک، کتاب‌چه‌ای از تمام فعالیت‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، و … شهرداری منتشر خواهد شد. این اداره از شهروندان خواسته است: «چنان‌چه در مورد اقدامات شهرداری شبهاتی دارند و یا نیاز به اطلاعات موثق دارند، می‌توانند علاوه بر رجوع به نشریه‌ی «شهر ما گراش»، به خود شهرداری نیز رجوع کنند تا انتقادات بی‌اساس و گاه غرض‌ورزانه در ذهنیت پاک و قدرشناسانه‌ی آنها خللی وارد نشود؛ چون مجموعه شهرداری اعتقاد دارد مردم گراش مردمی باانصاف و قدرشناس هستند و تفاوت انتقاد سازنده را با سیاه‌نمایی و غرض‌ورزی در بازار انتخابات به خوبی درک می‌کنند.»

5 نظر

  1. حقا شهرداری زحمات کشیده که کاملا در سطح شهر مشهود است.انصاف نیست که جهت کسب رأی بیشتر اینکونه خدمات شهرداری مورد بی مهری قرار کیرد. باید فرهنک سباس و قدردانی از همه ی زحمتکشان شهر را نهادینه کنیم. به زعم خودم از شهردار محترم و برسنل خدوم ان صمیمانه تشکر میکنم.

  2. بعضی از شهروندان متأسفانه کور، بی انصاف، منفعت طلب، مغرض و عقب افتاده اند. به آنها توصیه میکنم دست از غرض ورزی بردارید. مردم گراش کاملاً افراد خدمت گذار و افراد روباه‌صفت را از هم تشخیص میدهند. دیگر در این شهر نمی توان به نام دین، شهدا و انقلاب کاسبی کرد.
    جهت اطلاع شهروند مغرض: لطفاً گراش را با ۵سال قبل مقایسه و از شما خواهش میکنم که فرهنگ تقدیر و تشکر را یاد بگیرید و انتقاد سازنده هم داشته باشید.
    از اینکه شورای سوم و شهرداری دست دزدان و غارتگران بیت المال را قطع کرده شک نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top