هفت‌برکه: حسن حسینی قطعاتی را که برای نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب» ساخته بود، با نام انگلیسی Selling Kabul (فروختن کابل) منتشر کرد. این آلبوم شامل ۹ قطعه موسیقی بی‌کلام با زمانی نزدیک به ۴۵ دقیقه است. «فروختن کابل» را می‌توانید از کانال تلگرام حسن حسینی (اینجا) دریافت کنید و یا در شبکه‌های اسپاتیفای، ساوندکلود، دیزر، آمازون، اپل‌موزیک، تیک‌تاک و یوتیوب بشنوید.

14030624 Hosseini Selling Kabul 2

حسینی قطعات این آلبوم را برای صحنه‌های اوج‌گیری داستان در نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب» ساخته بود. این نمایش از گروه صبا گراش به کارگردانی علی فخری در اسفند ۱۴۰۲ در اوز و اردیبهشت ۱۴۰۳ در لار به روی صحنه رفت (خبرهای نمایش).

حسینی در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «شاید حدود یک سال درگیر ساختن موسیقی متن این نمایش بودم. چون از گروه نمایش دور بودم و در صحنه‌ی تمرین و اجرایشان حضور نداشتم، هماهنگ کردن ذهنیت‌ها و خواسته‌های کارگردان خیلی سخت بود و بارها قطعات را عوض کردیم تا به نتیجه‌ی دلخواه برسیم. امیدوارم تماشاگران هنگام دیدن نمایش، موسیقی را نشنیده باشند، چون این جمله‌ی معروفی است که بهترین موسیقی متن فیلم و نمایش آن موسیقی است که مخاطب آن را نشنود، بلکه حس و حال و معنای آن صحنه را برایش تقویت کند.»

حسینی در کانال تلگرامش نوشته است: «این موسیقی با توجه به فضای نمایش و رویدادهای دراماتیک آن، با دقت و توجه به فراز و فرودهای داستان و بر اساس میزانسن ساخته شده تا حس و حال زندگی پراضطراب و مبارزه برای بقا را به خوبی به مخاطب منتقل کند. این آلبوم یکی از تجربه‌های چالش‌برانگیز من بود که توانستم از راه دور و با استفاده از نظرات کارگردان و مدیران تولید به وجود بیاورم.»

حسینی برای ۹ قطعه موسیقی این آلبوم که با تغییراتی جزیی منتشر شده‌اند، نام‌های متناسب با صحنه‌ها را هم انتخاب کرده است. نام قطعه‌ها عبارتند از: کسی که دنبالش می‌گردند منم؛ هنوز وقت هست؛ اتفاقی افتاده؛ شاید شانسی باشد؛ دارند می‌آیند؛ آنها خانواده‌ام را کشتند؛ رفتن یا نرفتن؛ قربانی؛ نسل جدیدی که می‌آید.

بازتنظیم دو قطعه قدیمی‌تر

حسینی در هفته‌ی گذشته، تنظیم جدیدی از قطعه‌ی گراشی «تکِ تارِ کلی» را نیز در کانال تلگرامش و پلتفرم‌های موسیقی منتشر کرده و مورد استقبال واقع شده بود. او به هفت‌برکه می‌گوید: «در چند روز آینده هم یک تنظیم مجدد از ترک «نهنگ» از ابراهیم منصفی (رامی) را منتشر خواهم کرد.»

14030624 Hosseini Tare Kali