هفت‌برکه: به گزارش آفتاب لارستان، دومین دوره جایزه شعر «خلیل روئینا» با انتشار فراخوانِ شعرِِ شاعران جنوب فارس و رونمایی از وب‌سایت این جایزه، کار خود را آغاز کرد. شاعران منطقه جنوب فارس تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند اشعار خود را در بخش موضوعیِ آزاد و آئینی و در قالب‌های مختلف شعری به وب‌سایت khalilrouina.ir ارسال کنند.

متولی دوره‌ی دوم این رویداد همانند دوره اول آن که سال گذشته برگزار شد انجمن شعر آفتاب لار است که نهادهای دیگری از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورا و شهرداری لار و موسسه فرهنگی هنری چهارسوق نیز با این انجمن همکاری خواهند کرد. گفتنی است زنده‌یاد «خلیل روئینا» شاعر نامی و فقید لارستان است که دبیری این انجمن را برای حدود دو دهه بر عهده داشت.

زمان‌بندی:
زمان برگزاری دومین دوره جایزه شعر خلیل روئینا نیمه اول آبان‌ ۱۴۰۳ خواهد بود. شاعران تا ۳۱ مرداد مهلت دارند آثارشان را بخش اصلی موضوع آزاد (در سه قالب اشعار کلاسیک، آزاد و ترانه)، بخش ویژه شعر آیینی (در هر قالب) ارسال کنند.

شرایط ارسال آثار:
هر نفر مجاز به ارسال سه اثر جهت داوری می‌باشد. در صورت ارسال آثار بیشتر، فقط سه اثر بدون در نظر گرفتن کیفیت جهت داوری در نظر گرفته خواهد شد. (شرکت کنندگان می‌توانند در قالب رباعی و دو بیتی با پنج اثر شرکت نمایند.) آثار ارسالی نباید قبلا در جشنواره و یا جایزه ادبی شرکت داده شده باشند و همچنین آثار چاپ شده به هر عنوان مجاز به شرکت در این جایزه ادبی نیستند.

شرکت‌کنندگان می‌بایست آثار ارسالی خود را در قالب فایل .DOC و .PDF به آدرس khalilrouina.ir در قسمت ارسال آثار بعد از تکمیل فرم‌های مربوطه بارگذاری نمایند. فونت آثار ترجیحا B nazanin و اندازه آن ۱۴ باشد. فایل‌های ارسالی به‌صورت متنی بوده و به هیچ عنوان از عکس تبدیل به pdf نشده باشد.)

شرکت کنندگان می‌بایست مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس پستی خود را در قسمت‌های مربوطه درج نمایند. همچنین یک قطعه عکس جدید از شاعر با پس زمینه روشن اسکن شده و در قسمت مربوطه قرار داده شود.

جوایز:
به نفرات برگزیده هر بخش جوایز ویژه این جشنواره اهدا می‌گردد و تعدادی از آثار برگزیده برای قرائت در مراسم اختتامیه انتخاب خواهند شد. همچنین تعدادی از آثار در ویژه‌نامه این جایزه ادبی به چاپ خواهند رسید.

دومین دوره این جایزه بصورت منطقه‌ای در محدوده جنوب فارس (لارستان و شهرستان‌های اطراف) برگزار می‌گردد.


photo 1 2024 07 27 11 28 59