هفت‌برکه: هفت‌برکه: ۲۱ تیرماه با حضور فرمانده و جانشین سپاه فجر استان فارس، سه فرماندهای جدید ناحیه مقاومت سپاه در گراش، لارستان و اوز معرفی شدند. در گراش سرهنگ دوم سید یاسر موسوی به جای سرهنگ وحید ستاری فرمانده سپاه شد.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه صبح پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ در حسینیه‌ی ابوالفضل (ع) گراش آیین تکریم و معارفه‌ی فرمانده سابق و جدید ناحیه‌ی مقاومت بسیج گراش برگزار شد. این مراسم با حضور فرمانده سپاه فجر استان فارس؛ سرتیپ یدالله بوعلی، علاءالدین بروجردی نماینده‌ی پنج شهرستان لارستان، گراش، اوز، خنج و جویم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حراست استانداری استان فارس، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی فارس، رئیس دادگستری لارستان و همچنین دیگر مسئولین شهرستانی و شهرستان‌های همجوار و مردم و خانواده‌های شهدا و جانبازان برگزار شد.

سرهنگ وحید ستاری در تیر ۱۳۹۹ با حکم سردار پاسدار غیاثی، فرمانده سپاه فجر، به عنوان پنجمین فرمانده ناحیه مقاومت از زمان تاسیس این ناحیه در گراش، معارفه شد و بعد از چهار سال در ۲۱ تیر ۱۴۰۳ از صندلی فرماندهی ناحیه مقاومت گراش خداحافظی کرد و به شیراز رفت. بعد از او سید یاسر موسوی با حکم سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس، به فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج گراش رسید.

سرهنگ دوم سید یاسر موسوی از سال ۱۴۰۰ در سمت جانشین فرماندهی سپاه نی‌ریز خدمت می‌کرد. قبل از نی‌ریز، موسوی بیش از هشت سال در گراش در سمت‌های فرمانده حوزه مقاومت شهید بهادری و جانشین فرمانده سپاه حضور داشت و برای گراشی‌ها چهره شناخته شده‌ای است.

Sepah Mosavi

برنامه معارفه که با تأخیر بیشتر از نیم ساعت شروع شد تا اذان ظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ ادامه داشت.  در کنار بسیجیان و که نیمی از سالن حسینیه ابوالفضل را پر کرده بودند. برخی از پاسداران نیز به همراه خانواده‌های خود در این مراسم حضور داشتند. فرزاد رجائیان اجرای مراسم  را برعهده داشت.  عبدالرضا ابراهیمی پاسدار بسیجی که حافظ و قاری قرآن است، با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آیین تکریم و تودیع را به طور رسمی شروع کرد و بعد از او کلیپی با عنوان «فرمانده» از فعالیت‌ها و حضور ستاری در محافل مذهبی و اجتماعی در گراش پخش شد.

سرهنگ ستاری فرمانده سابق سپاه گراش با عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و هفتاد و دو یار باوفایش گفت: «در این مدت گام‌هایی خوب و ارزشمندی در ناحیه مقاومت بسیج برداشته شد که در رأس همه‌ی آنها هم‌دلی و هم‌افزایی در جهت پیشبرد اهداف نظام و انقلاب بین مسئولین، شورای تامین و شورای اداری شهرستان به وجود آمد که بزرگترین بهره‌ای بود که در این سالها بردیم.»

محرومیت‌زدایی در بحث آبرسانی به شهر و روستاها، وام‌های اشتغال‌زایی برای مردم با همکاری بهزیستی و کمیته امداد، ساخت پایگاه‌های مقاومت در شهر و روستاهای اطراف، راه‌اندازی مجموعه‌ی مصلحین از سری کارهایی بود که ستاری در ادامه‌ی صحبت‌هایش از عملکرد و گزارش کار چهار ساله‌ای که در گراش با عنوان فرمانده‌ی سپاه گراش داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

امام جمعه: فرمانده جدید کامل به منطقه اشراف دارد

سید محمدباقر بخشایش‌پور امام جمعه‌ی گراش هم دقایقی برای حاضران صحبت کردند و محور صحبت‌هایشان درباره‌ی برکاتی بود که از هم‌دلی و تعامل بین مسئولین، شورای تامین و اداری که در شهرستان جریان دارد و از تلاش‌های سرهنگ ستاری در مدت حضورش به عنوان فرمانده‌ی سپاه گراش تقدیر کرد.

بخشایش‌پور در ادامه گفت: «خیر مقدم عرض می‌کنم خدمت آقا سید یاسر که اشراف کاملی به منطقه دارند و تشکر از تدبیر ارزشمند سردار بوعلی برای انتصاب فردی که سالها قبل در جایگاه جانشینی فرمانده سپاه در گراش فعالیت داشته‌ و کاملا منطقه را می‌شناسد.»

علاءالدین بروجردی نماینده‌ی پنج شهرستان جنوب استان فارس در مجلس شورای اسلامی که شب گذشته در برخی از تکایا و حسینیه‌ی اعظم گراش به مناسبت عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) شرکت کرده بود در این جلسه نیز حضور داشت. بروجردی به همراه فرمانده‌ی سپاه فجر استان فارس بعد از مراسم تکریم و تودیع فرمانده‌ی ناحیه‌ی مقاومت لارستان به گراش آمده بودند تا در برنامه‌ی دیگری از آیین تکریم و تودیع فرمانده‌ی سپاه در شهرستان گراش شرکت کنند. بروجردی از زحمات و خدماتی که سرهنگ ستاری در دوران حضورش در گراش داشت، تقدیر و تشکر کرد و آرزوی موفقیت برای سرهنگ موسوی در جایگاه جدیدش به عنوان فرماندهی سپاه گراش داشت.

بروجردی در ادامه گفت: «سپاه شجره‌ی طیبه‌ی انقلاب اسلامی است که عرصه‌ی حضور و برکات این شجره‌ی طیبه فقط در محدوده‌ی ایران نیست که فراتر از مرزهای کشور است و در کل منطقه ظهور و بروز دارد.»

فرمانده سپاه فجر فارس: هر کسی در گرو انقلاب دارد، پاسدار است

سردار بوعلی آخرین خطیبی بود که تا قبل از قرائت لوح سپاس ستاری و لوح تودیع موسوی برای حضاران دقایقی صحبت کرد. سردار بوعلی با قرائت سه آیه‌ی ابتدایی سوره‌ی انعام به همراه ترجمه صحبت‌هایش را آغاز کرد و یاد خاطره‌ی شهدای استان، شهدای محور مقاومت، شهدای خدمت و همچنین شهدای مظلوم حرم شاه‌چراغ را گرامیداشت. سردار بوعلی در ادامه گفت: «از برادر عزیزمان سرهنگ ستاری تشکر می‌کنم بابت گزارش عملکرد خیلی خوبی که داشتند و از تمامی زحماتی که در مدت مسسولیتشان داشتند و از خانواده محترمشان با همراهی که با سرهنگ داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم و توفیق داشته باشند که به وظیفه‌ی سربازی خودشان عمل کنند.»

«وقتی عرض می‌کنیم پاسداران انقلاب اسلامی صرفا فقط بحث لباس و ظاهر نیست، همه‌ی دوستانی که دل در گرو انقلاب دارند و همه‌ی کسانی که دوست دارند و اعتقاد دارند که سربازی ولی امر مسلمین را به جای بیاورند پاسدارند و همه‌ی آنها بر این باور هستند که هرجا و هر موضوعی در هر زمینه‌ای از دست‌شان بربیاید دریغ نمی‌کنند، این وجه تمایز بچه‌های جهادی است.»

«فرهنگ بسیج و پاسداری که ما به آن اعتقاد داریم ریشه در قیام امام حسین (ع) و عاشورا دارد و این واقعیت فرهنگ پاسداری است که حقیقتا جا دارد که نیروهای جهادی که در حل بعضی از مشکلات منطقه نقش داشتند و در کنار مردم بودند تشکر و قدردانی کنم.»

سردار بوعلی در ادامه صحبت‌هایش شعری با عنوان «بمانیم که چه؟» از استاد شهریار تبریزی خواند تا این محفل سیاسی کمی به محفل ادبی تبدیل شود و کمی از خشکی حاکم بر فضای سخنرانی‌های پشت سرهم مسئولین بکاهد. سردار بوعلی از وفاداری گراشی‌ها نسبت به اهل‌بیت (ع) و دست‌گیری آنها نسبت به دیگران دارند، تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده سپاه فارس گفت: «سپاه نه در موازات و تقابل با کسی است، سپاه وظیفه‌ی اخلاقی و انقلابی آن است که هم‌افزا باشد و کمک کند که دیگران موفق بشوند و فرماندهی موفق است که بتواند انسجام و همدلی را ایجاد کند و حس برادری و خیرخواهی را به مردم منتقل کند.»

سرهنگ زاهدیان‌نژاد معاون بازرسی سپاه فجر استان فارس  لوح تقدیر از سرهنگ ستاری فرمانده‌ی سابق سپاه گراش و همچنین حکم انتصاب سید یاسر موسوی فرمانده‌ی جدید سپاه گراش را قرائت کرد و بعد از قرائت لوح سپاس و حکم انتصاب برای هر دو بزرگوار آرزوی موفقیت کرد.

ساماندهی اتباع از برنامه‌های فرمانده جدید سپاه

سخنرانی آخر فرمانده‌ی جدید سپاه گراش سرهنگ دوم سیدیاسر موسوی بود و با گذشتن از مقدمات سخنرانی به دلیل نزدیک شدن به اذان ظهر به برنامه‌هایش پرداخت و گفت: «شناختی که من از شهرستان گراش دارم به واسطه‌ی حدودا هشت سالی است که در این شهرستان و در مجموعه‌ی سپاه و بسیج مسئولیت‌هایی داشتم و در خدمت مردم بودم و با آنها زندگی کردم و شناخت خوبی از این شهرستان دارم.»

«برنامه‌های میان مدت، کوتاه و بلند مدتی که در شهرستان گراش برنامه‌ریزی کردم، مکتوب هم شده است و امیدوارم به واسطه‌ی آن خدمات موثری را در شأن مردم گراش انجام بدهیم و برنامه‌ها در جهت راهبردهای مدنظر مقام معظم رهبری و فرمان اعتلای ده ساله‌ی بسیج منطبق بر بیانه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود که پایگاه‌ها مقاومت متناسب با این راهبردها حرکت خواهد کرد.»

محرومیت‌زدایی، ساماندهی اتباع، برقراری امنیت، احیای پایگاه‌های مقاومت، تربیت نیروهای باورمند و توجه به زیرساخت‌ها اعم از مهندسی و نیروی انسانی و ….. محور صحبت‌ها و برنامه‌های موسوی در جایگاه فرماندهی سپاه گراش بود.
‌‌
در پایان مراسم از سرهنگ ستاری با لوح تقدیر و اهدای جوایز بسیاری از سوی نهادها و ادارات گراش به پاس زحمات چهار ساله‌ ایشان در عنوان فرماندهی ناحیه‌ی مقاومت بسیج گراش تقدیر و تشکر به عمل آمد و حکم انتصاب سرهنگ موسوی توسط سرتیپ پاسدار یدالله بوعلی فرمانده فجر استان فارس به او اهدا شد.

امروز ۲۱ تیرماه همزمان با تغییر فرمانده سپاه گراش، فرمانده سپاه اوز و لارستان نیز تغییر کرد. در اوز سرهنگ دوم پاسدار فضل اله سلمانپور جای خود را به سرهنگ دوم پاسدار سیدحسین رضوی داد. سلمان‌پور که اهل لار است به جای سرهنگ عیسی افسری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان شد.