بستن

بیمه خشکسالی برای گراش

نماینده مرودشت در مجلس گفت: از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۶۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی به کشاورزان استان فارس پرداخت می‌شود.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ،  محمد مهدی برومندی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از پرداخت ۶۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی به کشاورزان استان فارس از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: تصویب این مبلغ حاصل ماه‌ها تلاش و پیگیری کمیسیون کشاورزی مجلس نهم و مجمع نمایندگان فارس و حمایت همه‌جانبه مسئولان جهاد کشاورزی کشور است.وی افزود: مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور بارها با این مصوبه مخالفت کردند و مدعی بودند که با آمار بارندگی این استان و میزان برداشت محصولات، فارس شامل این خسارت نمی‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم اضافه کرد: پیرو سه جلسه با رئیس جمهور و مجمع نمایندگان فارس با معاون اول رئیس جمهور و موافقت آنان، این مصوبه به ستاد بحران وزارت کشور ارسال شد و پیرو جلسات مکرر مسئولان کشاورزی این استان و ستاد بحران و صندوق بیمه فقط سه شهر جنوبی لار، لامرد و گراش در شمول خشکسالی قرار گرفت.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده نخستین شهر تولیدکننده گندم کشور و تنها عضو کمیسیون کشاورزی از استان فارس بر این باورم که تحقق این امر، مهم بود و اطلاعات دقیق و مستندی وجود داشت که بسیاری از اراضی کشاورزی شهرستان مرودشت دچار خشکسالی و سرمازدگی شده و آسیب‌های جدی به آنان وارد شده است.

برومندی بیان داشت: گرچه ۳۶۰ میلی‌متر بارندگی و ۳۰۰ هزار تن گندم در مرودشت برداشت شده بود اما زمان بارندگی متناسب با زمان مورد نیاز گیاه نبوده است و بسیاری از سدها از ذخیره آب کافی برخوردار نبودند و حجم بسیاری از بارندگی‌ها به سدها وارد شده، در حالی که در مقاطعی سرمازدگی نیز مزید بر علت شده بود تا میزان برداشت بالاتر نرود.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس نهم ابراز داشت: نهایت امر با فراز و نشیب‌های بسیار و پیگیری کمیسیون کشاورزی مجلس و همکاری جمعی مسئولان استانی این امر محقق و تعیین میزان خسارت به کارگروه شهرستان‌ها متشکل از فرماندار و رئیس جهاد کشاورزی واگذار و خسارت‌ها برآورد و آسیب‌پذیری هر منطقه مشخص شد.

وی در ادامه اذعان داشت: اطلاعات ۱۰۰ هزار کشاورز آسیب دیده جمع‌آوری و واریز مبالغ بر اساس میزان آسیب‌دیدگی هر منطقه به حساب بانک‌های استان واریز شده است و بر اساس قول مسئولان مابقی نیز تا نیمه خرداد ماه جاری پرداخت می‌شود.

برومندی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغ خسارت پرداختی در مناطق متفاوت بوده و از ۸۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در هکتار تفاوت دارد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top