هفت برکه: با متلاشی شدن یک باند سرقت خودرو در جنوب فارس توسط پلیس، دو پژو پارس مسروقه از فداغ و اوز از سارقین کشف شد.

به گزارش هفت‌برکه انتشار ویدیو سرقت خودرو از یکی از محلات اوز بازتاب زیادی در فضای مجازی داد. به گزارش ایسنا؛ حسین محمدی، فرمانده انتظامی شهرستان اوز گفت:«در تاریخ ۱۶ خردادماه سال جاری به دنبال سرقت یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در یکی از محله‌های  اوز و انتشار فیلم آن در فضای مجازی، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که سارقان از غفلت راننده خانم به دلیل روشن و بدون سرنشین گذاشتن خودرو پژو ۴۰۵ جلو در منزلش سوءاستفاده کردند و خودرو را به سرقت برده و متواری می‌شوند.»

Serghat

فرمانده انتظامی اوز ادامه می‌دهد:«ماموران پلیس بلافاصله تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که سارقان ۳ نفر و اعضای یک باند هستند که پس از سرقت به شهرستان لامرد از توابع استان فارس متواری شده‌اند.ماموران پس از اخذ نیابت قضایی به شهرستان لامرد اعزام و ضمن شناسایی مخفیگاه سارقان، موفق شدند سارق ۲۵ ساله و یک سواری پژو پارس اوراق شده دارای سابقه سرقت از شهرستان گراش [دهستان فداغ] را دستگیر و کشف کنند. در ادامه پیگیری‌های ماموران پلیس، همدستان سارق عرصه را بر خود تنگ دیده و سواری مسروقه را در شهرستان بستک از توابع هرمزگان رها و متواری می‌شوند.»

در فداغ این باند، خودرویی را در ساعت‌های بامداد از داخل منزل خارج و به سرقت برده بودند.

سرهنگ کرامت کریمی، فرمانده انتظامی گراش در گفت‌وگو با هفت برکه گفت: «حدود پانزده روز پیش سرقت خودروی پژو پارس در فداغ به ما اعلام شد و حدود یک هفته پیش خودروی دیگری در شهرستان اوز به سرقت رفت که با تحقیقات همکاران ما در شهرستان اوز یکی از سارقین شناسایی و در مخفیگاه خود در لامرد دستگیر شد و به دنبال آن خودروی مسروقه شهروند فداغی به صورت اوراق شده و همین طور پژو پارس شهروند اوزی کشف شد.»

سرقتی دیگری که در فضای مجازی گراش بازتاب داشت سرقت لاستیک‌های خودروی سمند یکی از همشهریان ساکن در مسکن مهر بود. بیستم خرداد ماه، خودرو او جلوی منزلش پارک بود، صبح روز بعد زمانی که او به سوی خودرو خود می‌رود با این صحنه روبه رو می‌شود که دو رینگ و لاستیک خودرویش که به سمت دیوار قرار داشت، توسط سارقین به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی گراش در توصیه‌ای به شهروندان گفت: «مردم هوشیار باشند و احتیاط کنند، ماشین روشن را حتی برای لحظه‌ای رها نکنند و سوییچ خودرو را در خودرو جا نگذارند. از قفل فرمان استفاده کنند، از قفل بودن خودرو اطمینان حاصل کنند و از تجهیزات ایمنی مانند دزدگیر استفاده کنند. در صورت این که سرقتی اتفاق افتاد به محض مطلع شدن بدون این که به وسایل دست بزنند به پلیس اطلاع دهند تا کار انگشت‌نگاری و بررسی جزییات سرقت به خوبی انجام شود.»