بستن

دیدگاه های جالب نامزدهای شهر اوز

 به گزارش  گریشنا به نقل از عصر اوز: انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا در۲۴ خرداد ماه همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار می گردد. ثبت نام نامزدهای این دوره از شوراها از۲۶ فروردین ماه تا یکم اردیبهشت ادامه یافت و در مجموع برای شهر اوز ۲۳ نفر شامل:۱۶ مرد و۷ زن ثبت نام کردند.
 

با توجه به شرح وظایف شوراهای اسلامی شهر روستا در پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی ، عمرانی و….، تاثیر شوراها در زندگی شهروندان ملموس بوده و شهروندان شهرهای کوچک و روستاها به این انتخابات اهمیت می دهند تا با انتخابی مبتنی بر شناخت، مدیریت شهر و روستا خود را به افرادی کاردان، با برنامه و دلسوز که به منافع عمومی بیش از منافع فردی می اندیشند بسپارند.

 

عصر اوز به عنوان یک رسانه؛ اطلاع رسانی را یکی از رسالت های خود  می داند و در این راستا تلاش کرد در آخرین شماره خود قبل از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با فراهم آوردن بستری دیدگاه های نامزدهای دوره چهارم شورای اسلامی شهر اوز را در معرض دید خوانندگان قرار دهد تا با یاری خدا شهروندان با شناخت بهتر بتوانند مدیریت آینده شهر را به افرادی صالح بسپارند. براین اساس به تمامی نامزدهایی که جهت این دوره از شورای شهر ثبت نام کرده بودند آمادگی این ماهنامه جهت انتشار دیدگاه های آنان اعلام گردید که برخی از آنان از این موضوع استقبال کردند و برخی نیز یا علاقه مند نبودند یا در مسافرت بودند یا وقت اعلام دیدگاه خود نداشتند.  با هم دیدگاه برخی از نامزدهای شورای اسلامی چهارم شهر اوز که از این موضوع استقبال کرده اند، مرور می کنیم:

 

طیبه نامی ۴۵ ساله دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت سوانح با ۲۷ سال سابقه خدمت در بیمارستان که در حال حاضر به عنوان کارشناس امورآموزشی دانشکده بهداشت مشغول به کار می باشد در مورد نارسایی و نقص عمده شهر می گوید: عدم اتحاد و همکاری صمیمانه و یکدست در بین گروه های فعال شهر از جمله نارسایی و نقص عمده شهر است. گرچه وی در این زمینه به مورد خاصی اشاره نکرد اما این را استنباط خود می داند که شاید قابل اثبات نباشد اما لازم است همه یک هدف داشته باشیم. نامی برای ایجاد وحدت بیشتر بین تشکل ها، اظهار داشت با توکل برخدا باید از جوانان و زنان بیشتر استفاده شود تا از توانایی آنان بهره گیری شود و خود را از بزرگان جدا نکنیم. باید نقاط ضعف را شناسایی کنیم و با برطرف کردن آن ها و با همکاری و تشکیل کمیته های مختلف به وحدت بیاندیشیم و هدف یکی باشد.

 

محسن مهرآوران ۲۹ ساله دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد عمران سازه که در حال حاضر به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز و مدیر پژوهشی این دانشگاه مشغول به کار می باشد، در پاسخ به معیارهای خود برای انتخاب شهردار می گوید: مهم ترین معیار برای انتخاب شهردار آن است که بیشترین ارتباط با کارشناس شهرداری داشته باشد و بر امور تسلط داشته و تجربه امور عمرانی داشته باشد. معیار دیگر نیز آن است که ثابت کرده باشد حرف وی با عملش یکی است. مهرآوران برای انسجام و وحدت درون اعضای شورای شهر اظهار داشت: اختلاف بین افکار وجود دارد و می توان با بارش فکری نقد و بررسی کرد و به یک تصمیم جدی رسید. نباید اختلاف عقیده در شورا را منتشرکرد و همه از تصمیم جمعی با رای اکثریت دفاع کنیم و به عنوان عضو شورا حتی اگر مخالف باشیم آن را به عنوان نظر نهایی شورا اعلام کنیم و برای این امر از درون اعضای شورا باید از خود شروع کنیم و خود به آن پایبند باشیم.

 

گلشید رحیمی ۲۷ ساله دارای مدرک تحصیلی کارشناسی گیاه پزشکی در خصوص علت عقب ماندن شهر اوز در پیشرفت های عمرانی و اقتصادی نسبت به شهرهای منطقه می گوید: اطلاع رسانی خوبی صورت نگرفته و اطلاعات مردم ضعیف است و مردم در مورد مشکلات راحت صحبت  نمی کنند و باید به جای تامین منافع شخصی برای منافع مردم کار کرد. رحیمی در پاسخ به این پرسش که برای ارتباط مستمر شورا با شهروندان و تقویت مشارکت آنان می گوید: جلسه پرسش و پاسخ خوب است اما مردم نمی توانند در آن حدی که می خواهند صحبت کنند و مشکلات برطرف نخواهد شد. در شهرداری مشکلاتی وجود دارد و باید شورا مشکلات را ثبت و پیگیری کند اما شورا نمی تواند در هر محله نماینده بگذارد.

 

منیره صفت زاده ۳۰ ساله دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ریاضی محض که در عکاسی ترنم مشغول به کار می باشد، هدف خود را از ثبت نام در این دوره از شورای اسلامی شهر اوز خدمت به مردم اوز می داند و با توجه به آشنایی با مردم مشکلات را می داند و این توانایی را در خود می بیند که خدمت کند. وی برنامه های خود را شامل: زیبا سازی شهر، ساختن و بازسازی پارک ها و تفریحات شهری و پرکردن اوقات فراغت، قرارداد با پیمانکار کارآمد برای جمع آوری زباله های شهری، دایر کردن نمایندگی یا شعب ادارات در شهر اعلام کرد. صفت زاده در خصوص برنامه های خود برای رونق اقتصادی شهر اعلام داشت: اگر بتوانیم سرمایه ها را جذب کرده و شهرک صنعتی رونق یابد و کارگاه و کارخانه دایر شود اقتصاد شهر رونق یافته و علاوه بر اشتغالزایی و امنیت سرمایه گذاری می توان به رونق اقتصادی رسید.

 

عقیل فلامرزپور ۳۶ ساله دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند اگر شورا نبود مردم کارها را بهتر پیگیری می کردند، می گوید: مردم ولی نعمت هستند اما با این دیگاه مخالف هستم و شوراها یک کار کارشناسی شده در سطح ملی است و در شهر به یک وحدت فرماندهی نیاز داریم که می تواند شورا باشد و باید مناسبت های اجتماعی را جدی بگیریم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا رای خواهد آورد اظهار داشت: تشخیص با مردم است و شخصاً علاقه مند به خدمت در شهر اوز هستم و بسیاری از فرصت ها را فدای این علاقه مندی کرده ام. فلامرزپور در پاسخ به این پرسش که آیا شورا باید پیگیری امور را به جلسات و شهرداری محدود کرده یا گسترده تر فعالیت نماید اظهار داشت: باید مناسبت های اجتماعی را جدی بگیریم. کسی که عضو شورا می شود باید از بیرون شناخت داشته باشد و ارتباط وی با مسئولین برون شهری نیز قوی باشد. باید برای افتتاح پروژه ها و برنامه ها از مسئولین ارشد کشوری دعوت شود و بالقوه های اوز را تبدیل به بالفعل کنیم و اوز را به مسئولین و کسانی که در کشور دارای نفوذ هستند معرفی کنیم. شورا باید فراتر از وظایف قانونی خود فعالیت کند. شورای جدید جوان خواهد بود و نباید رها شوند و نیاز به همفکری دارند.

 

الناز هنری ۲۷ ساله دارای مدرک کارشناسی پرستاری و شاغل در بیمارستان اوز در مورد شناخت کمبودها و نارسایی ها واولویت های شهر و پیشنهاد های اصلاحی به عنوان یکی از وظایف شورا می گوید: با تشکیل کمیته های همراه شورا و با استفاده از جوانان و پیشکسوتان می توان برای این موضوع اقدام کرد و از همفکری آنان استفاده کرد. هنری در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت انتخاب شدن در شورا، گزینه ای برای شهردار اوز در نظر دارید گفت: دو گزینه مد نظر دارم. وی در مورد میزان اطلاع خود از روند پیگیری ارتقا اظهار داشت به دلیل آن که منبع معتبر و موثقی در این مورد اطلاع رسانی نکرده اطلاعات زیادی ندارم و هر کسی یک پاسخی می دهد.

 

محمد رسول صباغی دارای مدرک کارشناسی کشاورزی با ۶۰ سال سن و عضو شورای سوم شهر اوز در خصوص نقاط ضعف و قوت شورای سوم شهر اوز اظهار داشت: در شهر با کمبود نیروهای کارآمد مواجه هستیم اما تلاشی که در شورای سوم انجام گرفته بسیار گسترده بوده و شهر اوز را دچار یک جهش کرده است. برای ارتقا بیش از ۵۰ بار به تهران و بیش از آن به شیراز مسافرت شده است که قبل از حضور رئیس جمهور در اوز آغاز شده و کارهای زیر بنایی زیادی برای شهر انجام شده است. وی ضعف های شورای سوم را چندان بزرگ نمی داند اما کسری درآمد شهرداری و کمک های مردمی محدود به شهرداری از جمله مشکلات می داند و ممکن است قصوراتی در شهرداری نیز باشد. صباغی در مورد برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت شورای چهارم اظهار داشت: از بدو تشکیل شوراها زیر ساخت های شهری اوز انجام گرفته و اکنون باید دنبال روساخت ها و زیباسازی شهر به عنوان برنامه های شورا باشیم  تا شهرخود را نشان بدهد.

 

حسن همیشه بهار۳۷ ساله دارای مدرک تحصیلی کارشناسی علوم تربیتی که در حال حاضر به عنوان معاون پرورشی و مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش اوز مشغول به کار می باشد در مورد فراهم کردن بستر گسترش مسایل فرهنگی و انجمن ها و مشارکت مردم در این امور توسط شورا می گوید: برنامه های شورا نباید فرد محور بوده بلکه جمع محور باشد و نامزدهای شورا باید بتوانند برنامه ها را با هم هماهنگ کنند و هم گفتمان خود را پیدا کنند تا به نتیجه برسند. نگاهی در یک سال گذشته در شهرداری نشان دهنده آن است که افکار عمومی بسیار کارساز و موثر هستند. مشاوران جوان شهرداری، همیاران شهردار، راه اندازی ۱۳۷ و ارسال پیشنهادات و انتقادات، نشریه شهروند شهرداری از اقداماتی است که انجام شده و می توان سایر موارد مشابه را تقویت کرد تا مشارکت بیشتر گردد. اعتقاد من بر این است که شهرداری صرفاً نهاد خدماتی نیست بلکه در امور فرهنگی می تواند بسیار موثر باشد و شهرداری متعلق به مردم است و باید یک ساختمان شیشه ای باشد. همیشه بهار در مورد فروش زمین توسط شهرداری به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرداری که برخی اعتقاد دارند زمین سرمایه است اظهار داشت: زمین در شهرداری مانند نفت در کشور است و مطلق نمی توان نظر داد زیرا در مواردی شهرداری با کمبود اعتبار مواجه است مگر آن که شورا منابع اعتباری شهرداری را تامین کند و شهرداری را از کمبود اعتبار نجات دهد و مجوز فروش زمین صادر نکند. هنر شورا آن است که شهردار متخصص انتخاب کرده و می توان درآمد زمین های فروخته شده را به سرمایه هایی تبدیل کرد تا علاوه بر اشتغالزایی، درآمدهایی نیز برای شهرداری تامین گردد.

 

حسن کمالی ۲۶ ساله با مدرک کارشناسی برق الکترونیک که به عنوان دبیر آموزش و پرورش در شهرخور مشغول به خدمت می باشد، در مورد مهم ترین اقدامات عملی که شورای چهارم با توجه به شرایط شهراوز می تواند انجام دهد می گوید: انتخاب شهردار مهم ترین اقدام است که اگر به نحو احسن انجام شود اثرات خوبی برای شهروندان خواهد داشت. وی معیار خود را برای انتخاب شهردار به عنوان اولین گام اجرایی معتقد است شهردار یا باید فنی باشدیا مدیریتی و تحصیلات مرتبط داشته باشد. داشتن خلاقیت در زمینه کار و توانایی در ایجاد نظم و قانونمندی در شهرداری از خصوصیات دیگر شهردار می داند. از دیگر اقداماتی که شورا می تواند انجام دهد، پیگیری ارتقای بخش اوز مورد مهم بعدی است، تقویت ارتباط برون شهری و ارتباط  با روستاهای تابعه، ارتباط مستمر شورا با مردم و پیگیری و تسهیل شرایط برای تاسیس ادارات در شهر از دیگر اقداماتی است که شورای چهارم می تواند انجام دهد. کمالی در مورد هماهنگی بین برنامه های اعضای شورا و اولویت بندی به آن ها تا تبدیل به برنامه کلی شورا اظهار داشت: انعطاف پذیری یکی از ویژگی هایی است که باید اعضای شورا داشته باشند، پیدا کردن افراد همفکر در میان نامزدها، اولویت بندی به برنامه ها و طرح ها بر اساس نیاز شهر و تقویت وحدت و انسجام درونی شورا از مواردی است که با رعایت این موارد اعتدال به وجود خواهدآمد و برنامه های شورا عملیاتی خواهد شد.

 

فریبا برازنده ۳۸ ساله دارای مدرک کارشناسی علوم قضایی در مورد ویژگی ها و خصوصیات اعضای شورای اسلامی شهر می گوید: اعضای شورا علاوه بر مومن بودن و تعهد به اخلاق اسلامی، باید مدافع حقوق مردم باشند زیرا آن ها در حقیقت وکیل مردم هستند. اعضای شورا باید توانایی آن را داشته باشند تا با برقراری تعامل سازنده با ادارات و ارگان های دولتی پیگیر ارتقای اوز به عنوان آرزوی مردم باشند. از خصوصیات دیگر اعضای شورا شفافیت در بیان واقعیات و شفافیت در عمل است که باید به آن پایبند باشند. برازنده ارتباط مستمر با روستاهای تابعه و بها دادن به بزرگان روستاها و تلاش در راستای حل مشکلات عمرانی، فرهنگی، آموزشی روستاها را از عوامل موثر در ارتباط مستمر با روستاها می داند تا از این طریق روستاهای تابعه خود را از اوز جدا نبینند. برازنده در مورد مزایده فروش زمین اظهار داشت: پس از تصویب فروش زمینی توسط شورای شهر باید حداقل از یک ماه قبل از طریق آگهی در نشریات محلی، نصب اطلاعیه در اماکن پر رفت و آمد و نصب در تابلوهای شهرداری جهت عموم شهروندان اطلاع رسانی شود و سپس نسبت به فروش زمین اقدام گردد. شفافیت و اطلاع رسانی موثر می تواند از ایجاد شایعات جلوگیری کرده و از تضییع حقوق شهروندان نیز پیشگیری می کند.

 

همایون نامی ۳۷ ساله دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد عمران سازه که در حال حاضر به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان مشغول به کار می باشد. در پاسخ به مشکلات موجود در شهر اوز می گوید: می توان با بررسی کارشناسانه دقیق، مشارکت خیرین در شهرداری را جهت داد و شورا و شهرداری را در مورد توانایی های خویش با جذب کمک مردم و نیکوکاران تقویت کرد. چون در حال حاضر با مشکلات مالی روبرو هستند. همایون نامی در مورد برنامه های خویش اظهار می دارد: باید نیازهای عمرانی شهر را طبقه بندی و سپس اولویت بندی کرد و پس از مشخص شدن زمان اجرا و برآورد هزینه ها با هیات امنای دبی و نیکوکاران محلی به رایزنی پرداخت تا بصورت علمی و کاربردی اقدام شود. وی در پاسخ به پرسش پایانی د رمورد چگونگی همکاری با شهرداری با بیان این که باید نظارت دقیق و همه جانبه در شهرداری داشته باشیم گفت: می توانم در اجرای طرح های عمرانی و تفکیک اراضی و امور کارشناسی همکاری تنگاتنگ و دقیق داشته باشیم چون بنده در این گونه موارد دارای تجربه عمرانی بوده و تخصص لازم را نیز دارم.

 

قدریه غیاثی ۵۹ ساله دارای مدرک کارشناسی مدیریت امور فرهنگی و از اعضای شورای اسلامی شهر دوره سوم اوز در مورد خصوصیات نامزدها و اعضای شورای اسلامی شهر می گوید: شورا یک کار مشورتی است و هر کس در این عرصه وارد می شود باید کارشناس خبره  و صبور باشد و به امور شوراها و قوانین و مقررات اداری مسلط باشد تا بتواند وظایف خود را انجام دهد. اعضای شورا باید وقت آن را داشته باشند و این وقت را جهت خدمت به مردم صرف کنند. اعضای شورا باید به بهره گیری از نظرات و پیشنهادات مردم و کارشناسان و افراد باتجربه اعتقاد داشته باشند و به آن پای بند باشند. غیاثی در خصوص اقداماتی که پس از انتخاب به عنوان شورا پیگیر خواهد بود تا نقاط ضعف دوران گذشته پوشش داده شود اظهار داشت: تشکیل کمیسیون های مختلف شورا شامل کمیسیون: عمران، فرهنگی، اجتماعی و عملیاتی کردن جلسات و تصمیم های این کمیسیون ها از اقداماتی است که علاوه بر کمک به شورای شهر به عنوان همراه و همیار آن می تواند به کارشناسان و افراد با تجربه انگیزه لازم برای پیشرفت شهر بدهد. راه اندازی وب سایت شورا جهت اطلاع رسانی و ارتباط دوسویه از دیگر اقدامات برشمرد و غیاثی پذیرش نقاط ضعیف توسط اعضای شورا را نشان از قوت اعضا می داند که درصدد اصلاح عملکرد خود به عنوان منتخب مردم می باشند. برگزاری مستمر پرسش و پاسخ با مردم و هم اندیشی با افراد خبره می تواند نقاط ضعف را پوشش دهد.

 

 

 

 اسامی داوطلبان دور چهارم شورای اسلامی شهر اوز

 

۱-همایون نامی

 

۲-نوید خادمپور

 

۳-محمود محبی

 

۴-محمد رسول صباغی

 

۵-محسن مهر آوران

 

۶-فرهاد رحمانزاده

 

۷-عقیل فلامرزپور

 

۸-عبداله رحمانیان

 

۹-عبداله فکری

 

۱۰-سعید آگاه

 

۱۱-حنیف کمالی

 

۱۲-حسن کمالی

 

۱۳-حسن همیشه بهار

 

۱۴-جعفر راستگو

 

۱۵-آرش ابراهیم نژاد

 

۱۶-حمید مرادی

 

۱۷-گلشید رحیمی۱۸-منیره صفت زاده

۱۹-قدریه غیاثی

۲۰-فریبا برازنده

۲۱-عادله عزیزی

۲۲-طیبه نامی

۲۳-الناز هنری

 

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top