بستن

در گراش کسی منتظر مسافران نوروزی نیست

 هفت‌برکه: نوروز ۱۴۰۳ در شهر گراش بدون برگزاری برنامه‌های گردشگری و استقبال از مسافران نوروزی در حال طی شده است. 

به گزارش هفت‌برکه با شروع تعطیلات نوروزی چند مکان برای اسکان مهمانان نوروزی معرفی شده است اما امسال برنامه‌ فرهنگی و هنری خاصی برای استقبال از مهمانان احتمالی و شهروندانی اعلام نشده است. گروه سیاه چادر که در سال‌ گذشته در ورودی شهر حضور داشتند روز دوم فروردین در لطیفی برنامه داشتند و خبری از خونه کدیم که پیش از کرونا فضای شهر گراش را بهاری می‌کرد نیز نیست. در غیاب این برنامه‌ها استقبال از مهمانان نوروزی به چند بنر در دو ورودی شهر محدود شده است. 

برای اسکان مسافران می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۷۴۰۷۵۴۰۰ تماس بگیرند. فریبرز رئیسیان از کارمندان آموزش و پرورش و مسئول هماهنگی اسکان مسافران نوروزی گفت: «دو عدد سویت مجزا و ویژه با تمام امکانات رفاهی روبه‌روی اداره آموزش و پرورش در خانه معلم و یک سویت ویژه هم در کنار سالن ورزشی الزهرا در نظر گرفته شده است. یک کلاس هم در مدرسه سعادت در نظر گرفته شده که در صورت اضطرار از آن استفاده می‌شود.»

در پیگیری هفت‌برکه از شهرداری گراش پارک شهر در ورودی گراش از سمت اوز به عنوان محل اصلی برای نصب چادرها پیش بینی شده است. بوستان‌های یاران و شهید سلیمانی نیز در مرحله بعد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است. بخشی از طرح از استقبال نوروز شهرداری در این مدت نصب بنرهای عفاف و حجاب و نگه داشتن حرمت ماه مبارک رمضان در پارک‌ها بوده است.

به نظر می‌رسد تلاش اصلی شهرداری در بخش زیباسازی بوده است و آسفالت بلوار سرداران به عنوان محلی اصلی عبور مسافران نوروزی به پایان رسید و خط کشی بیشتر خیابان‌های اصلی گراش انجام شد، اما دو میدان شهید بهشتی (بیمارستان) و شهید برزگران (شهرداری) همچنان نیمه‌کاره است. 

امسال خبری از چادر هلال‌احمر هم نیست. محمد شکاری رییس هلال احمر گراش گفت: «قضیه شهر ما مثل استادیومی است که چمن خوب و نور خوب و امکانات دارد اما بازی‌های آن تماشاگری ندارد. تلاش اصلی ما باید بر روی جذب گردشگر و ایجاد گردش اقتصادی باشد که در این مورد همتی وجود ندارد.»

با توجه به پیش‌بینی بارندگی در نوروز، در صورت شدت بارندگی نیز از سوی سپاه سالن صالحین در مسکن مهر و سالن شهید مشتاقی (۹دی) در خیابان شهید صیاد شیرازی برای موارد بحرانی در نظر گرفته شده است تا هلال‌احمر بتواند اسکان موقت را در آن‌ها انجام دهد. 

جلسه فرمانداری در آخرین روز کاری ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲، دوشنبه ۲۸ اسفندماه جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر با محوریت ارائه خدمات مطلوب به مسافران به ویژه ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. این جلسه با حضور محمود طاهرزاده فرماندار گراش، مهندس جعفری معاون امور عمرانی فرمانداری به عنوان مسئول ستاد اجرایی خدمات سفر، بخشدار مرکزی، نماینده شورای اسلامی شهر و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر برگزارشد. 

طاهرزاده فرماندار گراش بر لزوم هم افزایی و هماهنگی نهادها برای استقبال از مهمانان نوروزی تاکید کرد و گفت:«این شهرستان آماده هرگونه ارائه خدمات به روزه داران و مسافران در ایام تعطیلات نوروزی است.»

وی اظهار داشت:«امسال با توجه به اینکه بهار قرآن با بهار طبیعت تقارن پیدا کرده بایستی حرمت ماه مبارک رمضان در این سفرها رعایت و اقدامات و فعالیت‌ها متناسب با تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز برای مسافران اندیشیده شود.»

فرماندار گراش با بیان اینکه رویکرد ستاد خدمات سفر افزایش ماندگاری مسافران باشد، اضافه کرد:«میزبانی و خدمات‌دهی مناسب و شایسته عاملی مهم برای ایجاد انگیزه، رغبت و ماندگاری بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان است.»

محمود طاهرزاده با اشاره به اینکه عفاف و حجاب در سفرهای نوروزی مورد توجه دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت:«همه آحاد جامعه ملزم به رعایت شئونات و ارزش های اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان هستند و باید تمام مجموعه شهرستان اهتمام لازم را به کار گیرند تا مسافران نوروزی خاطره خوشی از گراش به ارمغان ببرند.»

«ساماندهی و زیباسازی منظر شهری، پاک‌سازی نمازخانه‌ها و رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی، ارائه لیست کشیک ادارات و نهادهای سطح شهرستان، راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مسافران در ورودی شهر، رفع مشکلات جاده‌ای، ساماندهی پایانه‌ مسافربری، بهسازی ترمیم و ایمن‌سازی معابر برون شهری، راه اندازی محل اسکان مهمانان نوروزی، فضاسازی مرتبط با ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز از جمله اقدامات مهم برای آماده‌سازی میزبانی از مسافران نوروز ۱۴۰۳ است که باید به نحو مطلوب انجام شده باشد.»

طاهرزاده بر کنترل قیمت‌ها توسط ادارات صمت، جهادکشاورزی و بازرسین اصناف تاکید کرد و گفت:«اساسی‌ترین اقدام این ایام کنترل قیمت‌ها در بخش‌های مختلف هست که از ادارات صمت و جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود تا با نظارت‌های مستمر و اقدامات لازم با جدیت ویژه در ایام نوروز و ماه رمضان پیگیری کنند.»

طاهرزاده ادامه داد:«موضوع بارندگی‌های احتمالی در روزهای پیش رو شرایط را برای ارایه خدمت به مهمان نوازی در ایام سخت می‌کند لذا دستگاه‌های اجرایی با آمادگی کامل و در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.»‌

 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. شهرهایی مانند گراش. اوز بستک و…..شهرهایی حاشیه ای وبدور از جاده های. اصلی. و ترانزیتی می باشند. بنابراین گردشگر. هم از آن عبور نمی کند که مسولان بخواهند. فعالیتی. در نوروز. داشته لاشند

    1. همش که بحث ورود مسافر و مهمان نیست حداقل برای مردم شهر که باید برنامه ریزی کنند و شادی بهار و سال نو رو به مردم هدیه کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top