بستن

کودکان در روز درختکاری از عید نوروز استقبال کردند

هفت برکه:جشن شکوفه‌های بهاری به مناسبت روز درختکاری و استقبال از عید نوروز برای کودکان ۳تا ۱۲ سال در سالن اجتماعات مدرسه محبی برگزار شد.

به گزارش اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ کودکان کتابخانه عمومی آبشار اندیشه در روز درخت کاری دور هم جمع شدند و با مملی کتابخانه،عمو نوروز، حاجی فیروز،خاله بهار و خاله پروانه به استقبال نوروز رفتند.

این برنامه با قرآن خوانی به سه زبان توسط اعضای کتابخانه شروع شد. در ادامه، خاله بهار(فاطمه مظفری) و خاله پروانه(راضیه غلامی) که مجریان برنامه بودند به همراه مملی کتابخانه تا پایان برنامه در رابطه با روز درختکاری صحبت کردند. بعد از آن اعضای کودک کتابخانه نیز با خوانش شعر، شروع به پهن کردن سفره هفت سین کردند.
در ادامه، برنامه نمایشی روز درختکاری با حضور غولک برگزار شد و با آمدن عمو  نوروز و حاجی فیروز اعضای حاضر در مراسم آمدن سال نو و بهار طبیعت را جشن گرفتند.

فاطمه حسین‌زاده، مسئول کتابخانه عمومی آبشار اندیشه با اشاره به این که کودکان بخش مهمی از جامعه هستند، گفت:«کودکان در برنامه‌ریزی‌های کلان و مهم فرهنگی همواره مورد بحث و گفتگو قرار دارند. و اجرای این برنامه نیز به جهت اهمیت این موضوع بود. از خانم مظفری به دلیل همکاری در آماده کردن دکور برنامه و دوخت لباس‌های حاجی فیروز و عمو نوروز سپاسگزاریم.»

حسین‌زاده با اشاره به برنامه‌های کتابخانه آبشار اندیشه، گفت:«کتابخانه آبشار اندیشه با فراهم کردن مجالی برای رشد و تقویت مهارت نوشتاری و ارتباطی کودکان با برگزاری کلاس‌های ثابت در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در محیط کتابخانه با حضور خاله بهار(فاطمه مظفری)، کودکان را به سمتی سوق داده که با افزایش اعتماد بنفس و کسب مهارت‌های جمعی و ارتباطی مشتاق اجرای برنامه‌های مناسبتی در سطح شهر هستند.کودکانی که به گفته مادرانشان، فعالیت آن‌ها در کتابخانه باعث مشارکت و فعالیت بیشتر آنها در مدرسه نیز شده است.»

او ادامه داد:« موسسه فرهنگی و هنری مهرگان، مدیریت آموزش و پرورش، کتابخانه عمومی آبشار اندیشه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، پایگاه نرجس خاتون (س)، موسسه فرهنگی هنری هفت برکه و پندری در برگزاری این جشن با هم همکاری داشتند.»

حسین‌زاده با معرفی حامیان برگزاری این جشن گفت:«اداره کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه آبشار اندیشه از حامیان برنامه مجموعه غذایی حاتم، موسسه شباب البرکه و هرمز کامپیوتر قدردانی می‌کند.»

راضیه غلامی، مدیر موسسه فرهنگی هنری مهرگان و مدیر اجرایی این برنامه با اشاره به هدف از اجرای این برنامه گفت:«ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ محیط زیست و آشنایی کودکان با میراث گرانبهای گذشته‌گان و عید باستانی نوروز از جمله اهداف ما برای اجرای این مراسم بود.»

او افزود:«کودکان حق زندگی کردن و شادی دارند بیاد محیط بدون تنش و آرام همراه با امیدواری به آینده را برایشان فراهم کنیم تا شهر و و کشوری آبادتر و سرزنده‌تری داشته باشیم. موسسه فرهنگی هنری مهرگان با هدف تزریق شادی و نشاط به جامعه و کودکان شهر در نظر دارد برنامه‌هایی از این دست را در ادامه کار برگزار کند.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top