بستن

از چشم شما: حمل مصدوم با وانت از گراش به لار + جوابیه بیمارستان

هفت‌برکه: به علت نبود آمبولانس، خانواده جعفر صلاحی، مجبور شدند پدر ۶۵ ساله را در یک شب سرد زمستانی با وانت‌بار به بیمارستان لار منتقل کنند. بیمارستان گراش در جوابیه‌ای اعلام کرد که ترخیص بیمار با اصرار همراهان و برای مراجعه به پزشک معالج خود در شهر لار بوده است و جابجایی باید توسط آمبولانس خصوصی انجام می‌شد. 

همراه بیمار: به ما آمبولانس ندادند

حسین صلاحی، پسر او که در خارج از کشور حضور دارد با نگرانی وضعیت پدر را دنبال می‌کند. او با ارسال فیلم انتقال پدرش با وانت بار برای هفت‌برکه در اعتراض به این اتفاق نوشته است: 

۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، محل پلاتین لگن پدرم در اثر یک اتفاق می‌شکند و ما او را با آمبولانس به بیمارستان گراش منتقل کردیم. به دلیل نبود متخصص ارتوپدی به ما می‌گویند که او را به بیمارستان لار منتقل کنیم. ما با قبول این پیشنهاد از کارکنان بیمارستان تقاضای آمبولانس کردیم و در کمال تعجب پاسخی که شنیدیم این بود: «آمبولانس نداریم با خودرو شخصی باید منتقلش کنید.»

با توجه به شرایط پدرم امکان انتقال او با خودرو سواری نبود و ما مجبور شدیم در ساعت ۲۴ شب و در سرمای زمستان او را عقب وانت بار بخوابانیم و به لار منتقل کنیم. 

وقتی به بیمارستان لار رسیدیم کارکنان بیمارستان با تعجب دلیل انتقال او را با وانت‌بار پرسیدند و بعد از توضیح به ما گفتند چرا با ما تماس نگرفتید که از بیمارستان لار آمبولانس بفرستیم. 

برای ما که گذشت اما برای بیمارستان گراش با این همه آوازه و امکانات و داشتن چندین آمبولانس این نوع برخورد حرفه‌ای نیست و وجهه شهر و مراکز درمانی آن را خراب می‌کند. 

از مسئولین تقاضای پیگیری دارم و امیدوارم این اتفاق برای کسی دیگری تکرار نشود.

جعفر صلاحی ۶۵ ساله است. به گفته پسرش او درگیر مشکلات قلبی است وچهار بار بالن زده است در حال حاضر مشکل قلبی ندارد اما به دلیل درد پاهایش دوباره باید جراحی را تکرار کند.

بیمارستان گراش: بیمار باید آمبولانس خصوصی منتقل می‌شد

«جوابیه بیمارستان گراش در پی انتشار خبر انتقال بیمار با وانت از گراش به لار»

در پی انتشار خبری مبنی بر انتقال بیمار توسط وانت از بیمارستان گراش به لار به استحضار شهروندان محترم می رساند، علیرغم اظهارات گفته شده در خبر مذکور بیمارستان گراش هم دارای آمبولانس لازم برای اعزام بوده و هم دو متخصص ارتوپدی به صورت آنکال در بیمارستان در حال فعالیت بوده‌اند.

ایشان آقای جعفر صلاحی بیماری هستند که قبلاً توسط ارتوپد محترم شهر لار به علت شکستگی در استخوان ران تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند. بعد از عمل تاکنون ظاهراً چند بار دچار مشکلات ناشی از عمل فوق مانند جابه‌جا شدن یا در رفتن پلاتین تعبیه شده در محل عمل شده‌اند که با مراجعه به بیمارستان گراش توسط متخصصین محترم ارتوپدی اصلاح و درمان شده‌اند.

در حالیکه طبق قانون و روال بین متخصصین محترم جراح ارتوپد در سراسر کشور مسئولیت عوارض و مشکلات احتمالی ناشی از هر عمل بر عهده جراح ارتوپد اول که بیمار را عمل نموده است می‌باشد، ولی به علت حمایت از ایشان مانند سایر شهروندان محترم شهر گراش در موارد قبلی این امر توسط متخصصین محترم ارتوپدی حاضر در بیمارستان انجام می شده است.

در مراجعه کنونی نیز بیمار توسط پزشکان محترم اورژانس بررسی و اقدامات اولیه و گرافی های لازم گرفته و طبق مشورت ارتوپد محترم فعال شاغل در مرکز، بیمار جهت عمل لازم در لیست عمل های ایشان قرار گرفته و دستور به بستری در بخش را جهت بررسی های بیشتر با توجه به شرایط خاص بیمار را داده اند.

متاسفانه همراهان بیمار به جای تحمل این امر و منتظر ماندن جهت گذراندن فرآیند درمانی تا زمان عمل،علیرغم نظر کادر درمان طبق نظر و صلاحدید خودشان با رضایت شخصی بیمار را ترخیص نموده و بجای انتقال بیمار با شرایط مناسب و احتیاط‌های لازم توسط آمبولانس خصوصی متاسفانه با شرایط نامناسب جابه جا نموده‌اند.

لازم به ذکر است طبق قوانین وزارت بهداشت بیماران پس از ترخیص با میل شخصی باید برای انتقال از آمبولانس خصوصی استفاده نمایند و مراکز دولتی وظیفه‌ای در این خصوص بر عهده ندارند.

نکته ای که جالب است بدانید ایشان همان بیماری هستند که با سکته وسیع و ایست قلبی در این مرکز با تلاش قابل تقدیر همکاران پزشک متخصص قلب و طب اورژانس و پرسنل محترم پرستاری اورژانس و بخش آنژیوگرافی زندگی دوباره پیدا کرده بودند و این تلاشها و اقدام قابل تقدیر هم خبر رسانی شده بود.

لازم است همشهریان محترم در چنین مواردی به توصیه های کادر درمان عمل نموده و با عدم اتخاذ تصمیمات احساسی از انتشار چنین اخبار و مکدر شدن احساسات مردم عزیز شهر و زیر سوال بردن خدمات همکاران زحمتکش کادر درمان و بیمارستان خودداری نمایند.

توضیح هفت‌برکه: تلاش‌های پرسنل بیمارستان و مجموعه علوم پزشکی گراش برای مردم گراش آشکار و مشخص است و مجموعه روابط عمومی علوم پزشکی نیز همواره پاسخگوی رسانه‌ها بوده‌اند. با تشکر از ارسال توضیح مدیریت بیمارستان، انتشار این مطلب نیز با هدف اصلاح ضعف‌های موجود و در راستای بازتاب نظرات مردم بوده است. 

در جمع‌بندی به نظر می‌رسد در زمانی که نیاز به جابجایی بیماران پس از ترخیص یا در موارد غیر اورژانسی باشد. طبق دستورالعمل جابجایی باید با آمبولانس خصوصی باشد که در شهرستان گراش خدمات آمبولانس خصوصی که باید از طریق بخش غیردولتی ارائه شود، وجود ندارد. شاید به دلیل گستردگی خدمات اورژانس دولتی و همچنین جمعیت کم، از نظر اقتصادی نیز راه‌اندازی آمبولانس خصوصی در گراش به صرفه نباشد و در این موارد شهروندان باید از خدمات آمبولانس خصوصی مستقر در لار استفاده کنند. 

1 نظر

  1. خدا را شکر که فاصله لار و گراش کم است و هر دو دارای بیمارستان هستند هر موقع یکی از آنها چیزی کم داشت از دیگری می گیرد. این نعمتی است که مردم منطقه دارند. دو بیمارستان و تعدادی مراکز پزشکی پیشرفته در فاصله کم. بیمارستان اوز و خنج را هم اضافه بفرمائید. خدا را شکر. موقعی قدر این نعمت که به برکت خیران عزیز داریم می فهمیم که دیگر مناطق استان فارس و کشور را دیده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top