بستن

تصمیم عجیب سازمان سنجش: ۱۵۰ کیلومتر به جای ۱۵ کیلومتر

هفت‌برکه: امسال داوطلبان گراشیِ آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری برای آزمون به جای لارستان به لامرد می‌روند.

به گزارش هفت‌برکه، امسال داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکترا بعد از اینکه کارت‌ ورود به جلسه‌ی خود را گرفتند، همگی شوکه شدند. گراشی‌ها امسال برای کنکور به جای مسیر ۱۵ دقیقه‌ای تا لار باید مسافت دو ساعته را به لامرد بروند.

خبرنگار هفت‌برکه دلیل این موضوع را از دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش، پیگیری کرد. افروزه گفت: «برای ما هم جای تعجب دارد که این اتفاق افتاده است.»

امسال کنکور کارشناسی ارشد و دکترا همزمان برگزار می‌شود. افروزه در جواب سوال خبرنگار هفت‌برکه که پرسید این احتمال وجود دارد که لارستان ظرفیت هر دو آزمون را برای حوزه‌های گراش و خنج را نداشته است، گفت: «این مورد نبوده است. از ما نخواستند که ظرفیت‌ها را اعلام کنید. فقط از ما خواستند که آیا می‌توانید آزمون کارشناسی ارشد و دکترا را برگزار کنید یا نه؟ ما در جواب گفتیم بله و آمادگی داریم. منتها موقعی که نواحی را به ما دادند، ما تازه خودمان متوجه شدیم که بله گراش را به لامرد دادند. بعد نواحی دیگر را بررسی کردیم. ظاهرا نه فقط برای لار برای جاهای دیگر هم این اتفاق افتاده است. مثلا کوار که برای آزمون باید به شیراز می‌رفتند امسال برای آزمون باید به فیروزآباد بروند.»



وی ادامه داد:«این تصمیم سازمان سنجش و از مرکز بوده است. ما درخواست دادیم که آمادگی داریم در لار آزمون دکترا و ارشد را برگزار کنیم. ما هیچ جا را مستثنا نکردیم که بگویم ما خنج یا گراش را نمی‌توانیم. این درخواست اصلا از طرف ما نبوده است. جالب اینجاست که اوز از مسیر گراش به لار می‌آید و گراش از مسیر اوز به لامرد برای آزمون می‌رود!»

ممکن است تعداد داوطلب‌های لامرد کم بوده و بخواهند از طریق داوطلب‌های گراش جبران کنند؟ دکتر افروزه می‌گوید: «نه. به نظر من شیطنتی در کار نبوده است. اگر فقط ناحیه‌ی ما بود، بله، ممکن بود شیطنتی در کار بوده. ولی نواحی دیگر را هم من نگاه کردم و این اتفاقات افتاده است. احتمالا آدم ناواردی کار حوزه‌بندی را انجام داده و این نواحی را نمی‌شناخته است.»

ممکن است تا جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ که روز آزمون است، اصلاح موضوع شود؟ نماینده سازمان سنجش گفت: «ما درخواست داده‌ایم که اگر ممکن است گراش هم در حوزه لارستان قرار بگیرد. اما در تماسی که چند دقیقه پیش با سازمان سنجش داشتم، جوابی که به من دادند قانع‌کننده نبود. همانطور که گفتم احتمالا کسی که این حوزه‌بندی‌ها را انجام می‌داده است آشنایی به این نواحی نداشته است. به من گفتند که امکان اصلاح موضوع نیست و همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است. قطعا این اشتباه از سمت سازمان سنجش بوده است.» 

امسال هشتمین سالی است که آزمون کارشناسی‌ ارشد در  مجتمع آموزش عالی لارستان برگزار می‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top