بستن

نمایش کل: «بوی دریا»، داستان کودکان کار و امید

هفت‌برکه: نمایش «بوی دریا» به نویسندگی سید محمدعلی شریفی و کارگردانی ماشالله بلبلی روز آخر جشنواره در دو نوبت پیش و پس از مراسم اختتامیه به روی صحنه رفت. این درام اجتماعی که برای جشنواره مدارس نوشته شده و توسط دانش‌آموزان اجرا می‌شد، به یکی از آسیب‌های اجتماعی این روزها یعنی کار کردن کودکان و زباله‌گردی می‌پرداخت.

کوثر مهرآزمای، مهیا پیش‌بین، شایسه شجاعی و نگین اسدپور بازیگران نوجوان این نمایش؛ و نرگس افروز مسئول نور و صدا، زینب نصیری منشی صحنه، و نرجس اخوان مدیر صحنه این نمایش بودند.

در جلسه نقد و بررسی این نمایش، سید محمدعلی شریفی، نویسنده و سرپرست گروه، که خود از فرهنگیان بازنشسته شهر لار است، در مورد معضل بیکاری جوانان تحصیل‌کرده و ناامیدی نسل جوان و نوجوان از ادامه تحصیل به عنوان یکی از درون‌مایه‌های نمایش صحبت کرد و گفت به عنوان نویسنده، لازم دیده است که این مشکلات را نشان بدهد وظیفه‌ی ارائه‌ی راه حل به عهده‌ی نویسنده یا هنرمند نیست. ماشالله بلبلی نیز که در دوره‌ی سوم جشنواره نمایش کل با نمایش عروسکی «آخرین گره» تجربه‌ی کار با بازیگران نوجوان را داشت، از سختی‌ها و شیرینی‌های کار با نوجوانان صحبت کرد.

عکس‌های نازنین کشاورز را از نمایش «نیاز» ببینید. عکس‌های دیگر را نیز می‌توانید در این خبر مشاهده کنید.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top