هفت‌برکه: پس از گذشت ۸ ماه از کلنگ‌زنی، عملیات ساخت مخزن جدید آب شرب شهر گراش آغاز شد. 

به گزارش روابط عمومی آبفا گراش، عملیات ساخت مخزن جدید ۲۵۰۰ متر مکعبی گراش از امروز ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ آغاز شد.

به گزارش هفت‌برکه، مهم‌ترین پروژه‌ از پروژه‌های کلنگ‌زنی شده دهه‌ی فجر سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی شهرستان گراش با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان بود. این پروژه با حضور محمود رضایی، معاون عمرانی استانداری فارس، ایوب ملکوتی، مشاور شرکت آبفا شیراز، محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش و دیگر مسئولین شهرستانی در ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی شد.

مخزن جدید در ارتفاعات مجاور دانشکده علوم قرآنی معروف به برکه زینالی قرار دارد. مخزن جدید در نزدیکی مخزن اصلی ده هزار مترمکعبی گراش ولی در ارتفاع بالاتر ساخته می‌شود تا مشکل فشار آب در بخش‌هایی از شهر گراش رفع شود.

MakhzanAb

‌محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش، بعد از آیین کلنگ‌زنی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما گفت: «‌پروژه آب در سطح شهرستان گراش جزو مصوبات سفر اول و دوم آقای استاندار بود که ما یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی را مصوب کردیم، این مخزن در سه بخش، یکی ۵ هزار و دو تا ۲۵۰۰ متر مکعب، ساخته می‌شود که امروز در جهت حل مشکلات مردم برای داشتن یک آب پایدار، مخزن ۲۵۰۰ اولی را در این نقطه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان کلنگ آن را زدیم و تا سال جدید این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. بعد از آن بتوانیم مخزن ۲۵۰۰ مترمکعبی بعدی را بتوانیم استارت بزنیم و کلنگ‌زنی کنیم.»

ایوب ملکوتی، مشاور شرکت آبفا شیراز، در آیین کلنگ‌زنی گفت: «پروژه‌ای که امروز شاهد آن هستیم، پروژه‌ی شروع ساخت مخزن آب ۲۵۰۰ متر مکعبی گراش با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی است.»

سعید علی‌پور، رئیس اداره آبفا گراش، نیز گفت: «هدف از ساخت این مخزن افزایش ظرفیت مخازن و کاهش افت فشار آب در مناطق مرتفع شهر جهت تسهیل در آبرسانی است.»

به گزارش هفت‌برکه، در حال حاضر شهر گراش دارای یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و یک مخزن ۵ هزار متر مکعبی و تعدادی چاه آب است. در زمان قطع آب سد سلمان به دلیل حادثه یا قطع برق، مناطقی از شهر گراش مانند مسکن خودمالکی یا شهرک ایمان که در ارتفاع بالاتری قرار دارند، به سرعت با افت فشار و قطعی آب روبه‌رو می‌شوند.

Kolang Abfa