بستن

مشکلات ادامه‌دار آب در شهرک صنعتی گراش

هفت‌برکه: در بازدید مدیران شهرستان برای کلنگ‌زنی و افتتاح طرح‌های صنعتی، تعدادی از صنعتگران گلایه‌های خود از وضعیت آب شهرک صنعتی را مطرح کردند. 

به گزارش در سومین روز دهه فجر شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ مدیران شهرستان در شهرک صنعتی و منطقه اناغ حضور داشتند. بهره‌برداری از تجهیزات جدید مخابرات شهرک صنعتی، بررسی وضعیت چاه آب شهرک، کلنگ‌زنی کارگاه تابلوسازی رضایی و در پایان بهره‌برداری از ۱۵۰۰ متر جاده بین مزرعه‌ای گراش به اناغ برنامه حضور فرماندار، امام جمعه و دیگر اعضای شورای اداری  بود. در این حضور هر چند مدیر شهرک صنعتی می‌گوید که مشکل آب و مخابرات شهرک صنعتی حل شده است اما تعدادی از صنعتگران می‌گویند همچنان با کمبود آب برای تولید به ویژه در بخش صنایع غذایی روبه‌رو هستند. 

  

تجهیزات جدید برای مخابرات شهرک صنعتی

شریفی رییس مخابرات گراش گفت: «با آمدن فیبر نوری به شهرک صنعتی گراش با تجهیزات فعلی ۶۴ خط تلفن ثابت و  ۳۲ خط اینترنت VDSL را پشتیبانی می‌کند که امکان ارتقا تا ۱۲۸ پورت تلفن ثبات و  ۶۴ خط اینترنت پر سرعت نیز وجود دارد. هزینه این بهسازی از طریق شهرک صنعتی تامین شده است.»

کشاورز مدیر شهرک صنعتی گراش گفت: «در سال‌های اخیر در چند مرحله برای مخابرات شهرک صنعتی هزینه شده است که در جدیدترین مورد ۷۰ میلیون تومان هزینه این دستگاه جدید بوده است. بحث نوسازی سیم‌کشی داخل شهرک نیز وجود دارد که در سنوات بعدی حل می‌کنیم.»

شریفی رییس مخابرات در گفتگو با هفت‌برکه می‌گوید تاکنون متقاضی جدید برای اینترنت ثابت مراجعه نکرده است. اسدی از تولیدکنندگان نیز این گلایه را مطرح می‌کنند: «خط تلفن‌ها آنقدر ضعیف است که حتی تلفن‌های دستی بی‌سیم هم پشتیبانی نمی‌کند و مجبوریم از تلفن‌های قدیمی استفاده کنیم!»

شهرک صنعتی همچنان مشکل آب دارد

در ورودی شهرک صنعتی در کنار اتاق مخابرات، چاه آب شهرک صنعتی قرار دارد. موضوع آب شهرک صنعتی در یک سال گذشته از گلایه‌های همیشگی صنعتگران بوده است که این گلایه‌ها در این دیدار نیز تکرار شد. عمق چاه آب شهرک صنعتی حدود ۳۰۰ متر است که ۲۲۵ متر لوله‌گذاری شده است و ۲۸۵ متر جداره دارد. 

کشاورز مدیر شهرک صنعتی گراش گفت: «در سال‌های اخیر کیفیت و مقدار آب کاهش پیدا کرده بود و با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان چند نوبت کف‌زنی شد. آب چاه قبلا شور و تلخ بود و الان آب دو مزه است. با مسئول آب استان صحبت کردیم که جابجایی بگیریم و بتوانیم از ظرفیت ۱۰۰ درصد چاه بتوانیم استفاده کنیم. ما الان ۳ لیتر در ثانیه برداشت داریم و تا حدودی مشکل حل شده است.» 

میثم اسدی مدیر داخلی سبزیجات طاها می‌گوید: «مشکل ما حل نشده است بیش از یک سال است که آب نداریم و ما روزی ۴ ایسوزو آب خریداری می‌کنیم. همین الان هم آب نداریم. مردم با چه امیدی در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری کنند؟ برای استفاده از آب مجبور به پمپاژ هستیم.»

کشاورز مدیر شهرک صنعتی می‌گوید: «۸۰ درصد آب چاه شهرک صنعتی برای سه شرکت سبزیجات طاها، کوکسان و نان سخاوت مصرف می‌شود که البته جوابگو هم نیست. ما در حال حاضر فقط می‌توانیم از ۷۰ درصد ظرفیت چاه استفاده کنیم و برای رسیدن به ۱۰۰ درصد باید چاه جابجا شود.»

کشاورز گفت: «هفته جدید قرار است که پیمانکار برای بهسازی و لایه‌روبی چاه آب شهرک بیاید.» اما اسدی می‌گوید: «شما الان چند ماه است که این وعده را می‌دهید که هفته بعد پیمانکار می‌آید. انتظار ما این است که شهرک صنعتی به وظایف‌اش عمل کند.»

رییس شهرک صنعتی گراش گفت: «انشعاب آب شرب ۲۰ میلیارد هزینه دارد و با هزینه‌های اصلاح شبکه داخلی به ۳۵ میلیارد تومان می‌رسد البته ما حاضر هستیم این هزینه را پرداخت کنیم. اما هنوز آب سد سلمان نرسیده است.»

فرماندار گراش گفت: «مشکل آب شهرک صنعتی به صورت پایه‌ای باید با خط انتقال آب سد سلمان حل شود به دنبال صدور مجوزها و تایید طرح ایستگاه پمپاژ و خط انتقال هستم ولی تا آن زمان برای کوتاه مدت ۶۰۰ میلیون هزینه شده است که این چاه بهسازی شود که بخشی از مشکل کاهش پیدا کرده است.»

کشاورز گفت: «البته بعضی از واحدها که فعال نشده‌اند و از آب فقط برای نخل و فضای سبز استفاده می‌کنند.»

فرماندار در این دیدار به معاون عمرانی فرمانداری، اداره صمت و رییس شرکت شرکت صنعتی دستور داد لیست ۸۰ واحد دارای قرارداد واگذاری شهرک صنعتی استخراج و مشخص شود کدام واحدها دارای پروانه بهره‌برداری و فعال هستند و کار می‌کنند. 

تابلوسازی رضایی به شهرک صنعتی می‌رود

تابلوساز رضایی بعد از ۱۵ سال فعالیت در شهر گراش با ساخت یک کارگاه جدید قرار است به شهرک صنعتی منتقل شود.

یوسف رضایی در مراسم کلنگ‌زنی کارگاه تابلوسازی در شهرک صنعتی گفت: «در حال حاضر خودم و چهار نفر در داخل شهر مشغول کار هستیم. کارگاه جدید با مساحت هزار متر مربع می‌تواند برای ۸ تا ۱۲ نفر اشتغال‌زایی داشته باشد. خواهش من این است که مهلت بدهند تا بتوانیم سوله را دو سه سال بسازیم.»

کشاورز مدیر شهرک صنعتی گراش گفت: «برآورد اولیه ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت سوله، خرید تجهیزات تا بهره‌داری این طرح است.»

تاکید جعفری معاون فرماندار گراش این بود: «سرمایه‌گذاران به جای دیوارکشی سعی کنند که همان هزینه را برای سوله و ساختمان اصلی انجام دهند که در صورت نیاز به تمدید قرارداد به پیشرفت کار توجه می‌شود.»

ادامه جاده بین مزرعه‌ای اناغ

در امتداد شهرک صنعتی گراش دشت و مزارع اناغ قرار دارد. با افتتاح ۱۵۰۰ متر دیگر از این جاده تاکنون ۳.۴ کیلومتر از این مسیر زیرسازی شده است. 

 فاز دوم جاده بین مزرعه‌ای اناغ شنبه ۱۴ بهمن‌ماه به طول ۱۵۰۰ متر افتتاح شد. این بخش از جاده با اعتبارات استانی نفت و گاز به مبلغ نزدیک به ۳۷۵ میلیون تومان آماده‌سازی شده است و درخواست جهاد کشاورزی آسفالت این مسیر از منابع دیگر است. 

حسن مرادی رییس جهاد کشاورزی گراش گفت: «کشاورزان این منطقه برای عبور و مرور مشکلات زیادی داشتند و چون در مرز شهرستان‌های گراش، اوز و لارستان قرار دارد کد دار شدن آن اقدام خوبی بود. چون اعتبارات اندک است در پیمان‌ها با مشکل برخورد می‌کنیم. همکاران بخش آب و خاک ما آمادگی دارند که در صورت تامین اعتبار در مناطق دیگر مانند زینل‌آباد و فداغ و ارد هم با همکاری کشاورزان این مسیرهای دسترسی کشاورزان را بسازیم.»

مرادی گفت: «ما از سال گذشته با سرهنگ ستاری فرمانده ناحیه بسیج صحبت کردیم که اگر بتوان اعتباری برای آسفالت قیر و آسفالت گرفت. زیرسازی این جاده الان آماده است و می‌توان با یک بیس کوچک این مسیر را تکمیل کرد.»

بعد از حضور در شهرک صنعتی و اناغ مدیران شهرستان در آغاز برنامه‌های دهه فجر پیش از نماز ظهر به دیدار حجت‌الاسلام بخشایش‌پور امام جمعه رفتند. گزارش این دیدار را به نقل از روابط عمومی فرمانداری گراش بخوانید:

فرماندار گراش: افزایش رضایت مندی مردم در گروه کار و تلاش مضاعف است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲، محمود طاهرزاده در دیدار اعضای شورای اداری شهرستان با حجت السلام سید محمد باقر بخشایش پور امام جمعه گراش، با تبریک آغاز دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین برکات انقلاب اسلامی و خدمات نظام در ابعاد مختلف است

وی با اشاره به روند رو به رشد شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف و اقدامات دولت مردمی سیزدهم در حل مشکلات مردم شهرستان، افزود: در دهه مبارک فجر امسال ۴۵ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲۰۵ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها اغاز خواهد شد

وی افزود: از این تعداد پروژه ها ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ ۶۵ میلیارد تومان در بخش مرکزی و شهر گراش و ۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان در بخش ارد افتتاح می‌شود

محمود طاهرزاده تصریح کرد: ۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در بخش مرکزی و شهر گراش و ۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان در بخش ارد کلنگ زنی می‌شود

وی گفت: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات از محل دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی و حدود ۵ میلیارد تومان از محل کمک های خیرین و نیکوکاران تامین شده است

فرماندار گراش با بیان اینکه دولت سیزدهم به رغم محدودیت های مالی و تحریم های ظالمانه، بی وقفه به دنبال جبران کاستی ها است، تصریح کرد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، دولت کار، تلاش و اقدام و عمل است و از هیچ تلاشی برای خدمتگزاری و گره گشایی از مشکلات مردم دریغ نمی‌کند

نماینده عالی دولت سیزدهم در گراش با تاکید بر اینکه تعامل و هم افزایی برای حل مشکلات مردم در دستور کار مسوولان شهرستان قرار دارد، افزود: افزایش رضایت مندی مردم در گروه کار و تلاش مضاعف است و در این راستا با هم افزایی و تعامل بین دستگاهی به دنبال رفع مشکلات مزمن و راکد مردم هستیم

رئیس شورای اداری گراش با بیان اینکه دهه فجر یادآور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: خدمت صادقانه به مردم سرلوحه کار مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان است و در این خصوص طی دو سال گذشته تدکرات و ارشادات امام جمعه محترم گره گشای مشکلات بوده است

فرماندار گراش انتخابات ۱۱ اسفندماه را بزرگترین رویداد سیاسی در سال جاری دانست و افزود: انتخابات مهمترین رویداد سیاسی کشور است که همه باید با همکاری و همراهی زمینه برگزاری با شکوه آن را فراهم کنیم

رئیس ستاد انتخابات شهرستان گراش با اشاره به راهبرد رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت پرشور در عرصه انتخابات گفت: امروز چشم دوست و دشمن به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

امام جمعه گراش: مسئولین به مردم گزارش دهند

امام جمعه گراش نیز در این دیدار با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و تبریک اعیاد ماه رجب گفت: فضیلت و برتری ماه رجب از همه ماه ها بیشتر است و در واقع ماه رجب، ماه رحمت، مغفرت، خودسازی و قرب به خداوند متعال و کلید ورود به ماه شعبان و رمضان است.

حجت السلام سید محمد باقر بخشایش پور با بیان اینکه خدمت به مردم نباید متعلق به یک مقطع خاص باشد، افزود: مسوولان فرصت‌ خدمت به مردم را قدر بدانند و اراده خدمت و حل مشکلات آنها را در خود تقویت کنند.

وی حضور و همراهی مردم در عرصه های مختلف برغم تمام دشمنی‌ها را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب، امنیت ساز و برطرف کننده نقشه های شوم دشمنان است.

امام جمعه گراش با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی مدیران باید خدمت به مردم باشد، تصریح کرد: خدمت خالصانه، حلاوت انقلاب اسلامی را به کام مردم شیرین می‌کند.

وی دستاوردهای هر سازمان و مجموعه‌ای را حاصل عملکرد مدیران و کارکنان آن مجموعه دانست و گفت: نیاز است مسوولان خدمات خود را به مردم گزارش کنند اما این آمارها باید واقعی باشد و در عمل از کار مردم گره گشایی صورت بگیرد.

حجت السلام سید محمد باقر بخشایش پور با بیان اینکه نیاز است مشکلات مردم با تعامل بین دستگاهی رفع شود، خاطر نشان ساخت: امیدآفرینی با حل مشکلات مردم محقق می‌شود و در این راستا مدیران شهرستان باید با هم تعامل و هم افزایی داشته باشند.

رئیس ستاد گرامیداشت دهه فجر در شهرستان گراش بر حضور مسئولین شهرستان در برنامه های این دهه تاکید کرد و گفت: دهه فجر امسال برنامه‌های متفاوت و متنوع در سطح شهرستان گراش برگزار می‌شود.

همچنین سرهنگ وحید ستاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش در بخشی از سخنان خود به ضرورت حل مشکلات مردم اشاره کرد.

در این دیدار برخی از مدیران و مسوولان شهرستان دیدگاه ها و خواسته های خود را مطرح کردند.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top