بستن

همراهی گراشی‌ها در گل‌آرایی نجف

هفت‌برکه: چهارده گراشی به مناسب ولادت حضرت علی(ع) برای گل‌آرایی به نجف و حرمین شرفین اعزام شدند.

 

مهندس مجید شمسی در گفتگو با هفت‌برکه با تبریک ولادت امیرالمومنین(ع) و روز پدر گفت: «حدود ۱۴ سال است که طی ابلاغیه از سوی وزارت کشور به سازمان ستاد عتبات عالیات، ایرانیان عزیز برای گل‌آرایی به حرمین شرفین در عراق اعزام می‌شوند. طی ارتباطی که من و غلامرضا اطمینان از گراش با اعضای ستاد عتبات عالیات در تهران گرفتیم، چندین سال است که موفق شدیم بچه‌ها را از گراش برای گل‌آرایی به نجف، کربلا، کاظمین و سامرا اعزام کنیم.»

او در ادامه با معرفی چهارده زائر و خادم گراشی اعزام شده به عراق برای گل‌آرایی حرمین شرفین گفت: «امسال حدود ۱۴ نفر از گراش برای گل‌آرایی به حرم حضرت امیرالمومین(ع) و بقیه حرمین شرفین اعزام شدند تا کار گل‌آرایی را انجام دهند. به جز خودم، مهرداد شمسی، هادی مهیایی، حاج رضا حسین‌نژاد، مهندس مجتبی عالی‌پور، مهندس مجید زارعی، غلامرضا آزاد، حاج عباس رامیارپور، احمد عالی‌زاده، قاسم حسینا، یحیی دهقان، حمید رضا حسینا، عبدالرضا گستم‌نژاد، غلامرضا اطمینان، سرکار خانم اسرا اطمینان (که دختر بچه هستند چون خانم‌ها اجازه این کار را ندارند) در این سفر معنوی با هم همسفر هستیم.»

مهندس شمسی با اشاره به این که گراشی‌ها در برخی از اعیاد در برنامه‌ی گل‌آرایی حرمین در عراق حضور دارند، ادامه داد: «بچه‌های گراش برای گل‌آرایی در اعیادی مثلا  ۱۳ رجب، تولد امیر‌المومنین(ع)، نیمه شعبان،  تولد امام حسن(ع)، عید غدیر، تولد امام حسین(ع)، تولد حضرت فاطمه(س) و مبعث پیامبر برای گل آرایی به عراق اعزام می‌شوند. امکان حضور آن‌ها در تمام اعیاد نیست اما حضور گراشی‌ها در اعیادی مثل نیمه شعبان، ۱۳ رجب و عید غدیر پررنگ است. به خصوص ۱۳ رجب که بچه‌های گراش کار طراحی و گل‌آرایی را بر عهده دارند.»

او با دادن گزارشی از فعالیت‌هایی که امسال خادمین گراشی به مناسبت ولادت امام علی(ع) انجام داده‌اند، گفت: «گل آرایی ضریح و بالای ضریح حضرت امیرالمومنین(ع)، تابلوهای جلو صحن طلا، طراحی و آماده کردن حدود ۲۰۰ سبد و تاج گل‌ که جلو صحن طلا گذاشته می‌شود امسال به عهده زائرین گراشی بوده است و قرار است فردا در روز عید، حدود ۱۰ هزار دسته گل کوچک طراحی و به مهمان و زائران حرم شریف امام علی(ع) تقدیم ‌شود.»

شمسی در رابطه با نحوه‌ی تهیه‌ی گل‌ها از ایران گفت: «بر اساس مبالغی که از طریق کمک‌ها و نذرهای مردمی جمع‌آوری می‌شود، نوع مراسم، همچنین با در نظر گرفتن این که چند حرم شرفین قرار است گل‌آرایی شود، گل‌ها از تهران خریداری می‌شود. مبلغ بر اساس میزان نیاز هر دوره متفاوت است. بعد از خرید، گل‌ها از تهران به مرز مهران منتقل می‌شود و آ‌‌‌‌نجا از طریق اتوبوس خود حرم به صورت مستقیم به حرم انتقال داده می‌شوند. گل آنتوریوم، گلایل، لیلیوم، داوودی، میخک، شب بو، نرگس، گل رز، گل عروس، آفتابگردان و … از جمله گل‌هایی که از تهران خریداری و در گل‌آرایی از آن استفاده می‌کنیم.»

او در پایان می‌گوید: «خادمین حرم در طول این مدت که کار گل‌آرایی حرم را انجام می‌دهند دعوت خود حضرت هستند و غذا و هتل به صورت رایگان در اختیارشان گذاشته می‌شود.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top