هفت‌برکه: با راه‌اندازی تلویزیون اختصاصی در حوزه انتخابیه جنوب فارس، هر کدام از نامزدها ۲۰ دقیقه فرصت تبلیغات تلویزیونی خواهند داشت. 

همزمان با آغاز نام‌نویسی نامزدهای انتخاباتی برای تبلیغات تلویزیونی، جلسه هماهنگی راه اندازی ۱۵ شبکه ویژه تبلیغات نامزدهای انتخابات پیش رو در استان فارس، با حضور مسئولان صدا و سیما در شهرستان‌های گراش و اوز برگزار شد.

عسکری، معاون خبر صدا و سیمای مرکز فارس، در جلسه هماهنگی راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی ویژه انتخابات در گراش، به تشریح نحوه تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس در برنامه‌های صدا و سیما پرداخت و گفت: «راه‌اندازی شبکه‌ها صرفه‌جویی خوبی برای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد داشت و هزینه‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

TV Entekhabat Majles

وی با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تبلیغات شبکه‌های تلویزیونی، یکی از اهداف راه اندازی شبکه‌ها معرفی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از قالب رسانه ملی عنوان کرد و گفت: داوطلبان علاوه بر این که می‌توانند از شبکه تلویزیون محلی در تبلیغات استفاده کنند بلکه می‌توانند از همین فرآیند در فضای مجازی، تلوبیون و دیگر فضای مکتوب رسانه‌ای نیز استفاده کنند.

غفاری مدیر ازتباطات ماهواره‌ای و زمینی صدا و سیمای مرکز فارس هم در این زمینه از رفع نقاط فاقد سیگنال‌های شبکه‌ای و پخش شبکه‌ای با کیفیت بالا در مناطق مختلف استان فارس خبر داد و گفت: این شبکه‌های انتخاباتی روی تی اِس ۲ پخش می‌شوند و پس از اینکه پخش آزمایش آن از نهم بهمن ماه شروع شد، مردم می‌توانند با جستجوی مجدد تی اِس ۲ این شبکه‌ها را دریافت کنند.

طاهرزاده فرماندار شهرستان گراش نیز در این جلسه از صدا و سیما به عنوان خط مقدم جهاد تبیین یاد کرد و گفت: پخش برنامه‌های تبلیغاتی از رسانه ملی، بستر مناسبی برای ایجاد رقابتی سالم بین نامزدهای انتخاباتی فراهم می‌کند.

وی افزود: راه اندازی این شبکه تلویزیونی سبب آگاهی بخشی مردم از حضور نامزدها و برنامه‌های آنها می‌شود و دلگرمی مردم را به همراه دارد.

فرماندار گراش در ادامه به موثر بودن این برنامه در مشارکت حداکثری مردم اشاره کرد و گفت: پخش تبلیغات نامزدها از تلویزیون علاوه بر کم کردن هزینه‌ها باعث ارتباط مستیم نامزدها با مردم می‌شود که این امر مشارکت مردم در انتخابات را به همراه دارد.

محمدی فرماندار اوز نیز به تاثیر مثبت راه اندازی این شبکه‌ها در کم شدن هزینه‌های تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: با این ابتکار صدا و سیمای مرکز فارس، از اسراف در چاپ بنر و بروشور که در ادوار گذشته مرسوم بوده جلوگیری می‌شود و به نوعی عدالت تبلیغاتی ایجاد خواهد شد.

شبکه‌های تبلیغات انتخاباتی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان فارس از ۹ بهمن ماه به صورت آزمایشی راه اندازی می‌شود.

از سوم تا دهم اسفندماه نیز تبلیغات ۲۰ دقیقه‌ای که توسط نامزدهای انتخاباتی تهیه می‌شود، از شبکه‌های تلویزیونی راه اندازی شده پخش خواهد شد.