بستن

فرماندار:متعهد به تامین زمین برای همه متقاضیان مسکن ملی هستیم

هفت‌برکه : تامین زمین برای باقی‌مانده متقاضیان مسکن ملی، صدور پروانه‌های ساختمانی فاز دو تا پایان سال و هماهنگی برای احداث شبکه آب، برق و گاز فازهای یک و دو و ارد، مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه شورای مسکن شهرستان گراش بود. 

به گزارش هفت‌برکه شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ جلسه‌ی شورای مسکن به دعوت محمود طاهرزاده فرماندار شهرستان، و رئیس شورای مسکن شورای مسکن برگزار شد. جلسات شورای مسکن برای هماهنگی‌ بخش‌ها و مدیران ادارات مربوطه و بررسی روند کار در پروژه‌ی نهضت مسکن ملی در فازهای مختلف طرح نهضت ملی مسکن به صورت ماهیانه برگزار می‌شود. این جلسه که از ساعت ۱۰ صبح شروع شد و تا ۱۲ ظهر ادامه داشت به ریاست مهندس محمدکاظم جعفری معاون عمرانی و هماهنگی فرمانداری با بررسی وضعیت مصوبات جلسه قبل آغاز شد و در ادامه فرماندار گراش با حضور در جلسه بر نقش بخش مسکن اقتصاد شهرستان گراش و استفاده از توانمندی‌های بومی تاکید کرد.

محمود طاهرزاده فرماندار گراش در سخنان خود به خطاب به پیمانکاران گفت: «همانطور که ما در بحث پیمانکار این طرح دفاعیاتی در زمینه‌ی پیمانکار بومی داشته‌ایم،خواهشی از پیمانکاران مخصوصاً آقای حسن‌زاده دارم که تا جایی که می‌توانند از کارگران بومی و مصالح بومی استفاده کند. چون مسکن در شهرستان بخش مولد اقتصاد ما است و همه بخش‌های دیگر را نیز به حرکت در می‌آورد.»

فرماندار با تاکید دوباره بر ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی گفت: «‌خرید و فروش قطعات طرح نهضت ملی اکیداً ممنوع است .چون اجاره‌نامه‌های زمین این طرح‌ها ۹۹ ساله است و هر کس بخرد خودش ضرر می‌کند و در نقل و انتقال بعدی گیر می‌کند.»

‌طاهرزاده در پایان جلسه نیز به چند سوال خبرنگار هفت‌برکه نیز پاسخ داد. فرماندار گراش در مورد متوقف شدن واگذاری‌های طرح جوانی جمعیت یا سه فرزندی گفت : «ما فعلا مشکل زمین داریم نه این که برای انجام آن قصدی نداشته باشیم، حدود ۱۳۸ مورد به آن‌ها سند داده شده است و مابقی هم در صورت تامین زمین در برنامه است و با اولویت کارشان را انجام خواهیم داد.»

ثبت‌نام نزدیک هزار نفر از متقاضیان نهایی شده و منتظر مشخص شدن زمین برای واگذاری هستند. فرماندار گراش در مورد فازهای بعدی مسکن ملی گراش گفت: «در تنگ حسین و در ۶۶ هکتاری زمین داریم همچنین ۱۷۰ هکتار دیگر مجدداً تقاضا داده‌ایم، همه‌ی این‌ها متوالی و در امتداد همدیگر هستند. در طرح ۸۵۰ هکتاری شهر جدید گراش هم بعد از تثبیت شدن، باز زمین داریم و در نهایت تمام متقاضیانی که واجد شرایط باشند قطعا ما متعهد به تامین زمین‌ برای آن‌ها در گراش هستیم.»

پس از دو ساعت گفتگو بین مدیران ادارات خدماتی شهرستان که بخش عمده آن در مورد چگونگی آغاز ارائه خدمات آب، برق، گاز و زیرسازی به فازهای مختلف مسکن ملی بود، خروجی جلسه دی‌ماه شورای مسکن شهرستان گراش این مصوبات بود:

۱) اداره راه و شهرسازی شهرستان زیرسازی معابر فاز یک طرح نهضت ملی مسکن گراش و طرح نهضت ملی مسکن ارد را ظرف یک هفته آینده شروع کند.

۲) شهرداری گراش ظرف حداکثر یک ماه از تاریخ جلسه، صدور پروانه شروع به کار ساختمانی فاز ۲ طرح نهضت ملی مسکن گراش را به اتمام رساند. برای صدور پروانه‌های ساختمانی فاز ۲ به طور متوسط باید شهرداری روزانه ۲۰ پروانه ساختمانی مسکن ملی صادر کند.

۳) اداره راه و شهرسازی ظرف یک هفته در خصوص تعیین تکلیف قطعاتی از فاز ۲ طرح نهضت ملی مسکن گراش و ارد که قابلیت بارگذاری (ساخت) ندارند اقدام و نتیجه را به فرمانداری اعلام کند.

۴) با توجه به رسیدن فاز یک به مرحله نماکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان در خصوص نحوه قرارداد اجرای نما و تاسیسات فاز یک طرح نهضت ملی مسکن شهر گراش با سرگروه‌های فاز یک هماهنگی نماید.

۵)بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان و بانک ملی شعبه گراش نسبت به تسریع در آزادسازی آورده‌های بلوکه شده متقاضیان فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن اقدام نماید.

۶)مدیریت توزیع برق شهرستان در خصوص برق رسانی به فاز یک و دو طرح نهضت ملی مسکن گراش و همچنین اراضی تنگ‌حسین و طرح نهضت ملی مسکن شهر ارد اقدام و نتیجه را به فرمانداری اعلام نماید.

۷)ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کلیه طرح‌های تفکیکی فازهای یک و دو طرح نهضت ملی مسکن همچنین اراضی تنگ حسین و طرح نهضت ملی مسکن در هر ارد را جهت طراحی شبکه و ارائه خدمات به دستگاه‌های خدمات رسان تحویل نماید.
‌‌
در این جلسه تعاونی‌های علوم‌پزشکی و همچنین نیروی انتظامی نیز درخواست واگذاری زمین داشتند که برای خانه‌های سازمانی نیروی انتظامی در محل تنگ حسین ۱۵ قطعه دیگر به آن‌ها واگذار می‌شود و تعاونی علوم‌پزشکی هم برای درخواست و واگذاری زمین باید به راه‌وشهرسازی نامه بزند و از طریق فرمانداری این درخواست پیگیری می‌شود.

با توجه به بخش‌نامه دولت برای واگذاری زمین برای محرومین تحت پوشش بهزیستی و کمیته‌امداد بود  با تامین ۲۵ قطعه زمین برای ساخت ۵۰ واحد موافقت شد.

 

 

2 نظر

  1. فرماندار با تاکید دوباره بر ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی گفت: «‌خرید و فروش قطعات طرح نهضت ملی اکیداً ممنوع است .چون اجاره‌نامه‌های زمین این طرح‌ها ۹۹ ساله است و هر کس بخرد خودش ضرر می‌کند و در نقل و انتقال بعدی گیر می‌کند.»

    همین برای مسکن مهر گفتند ولی چی شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top