بستن

ایست! یک روزه گواهینامه‌ی موتور بگیرید

هفت‌برکه: در صورت داشتن موتورسیکلت، می‌توانید با یک سوم هزینه معمول، یک روزه گواهی‌نامه رانندگی موتور بگیرید.

سرهنگ محسن مرادی، رئیس پلیس راهور گراش، به هفت‌برکه گفت: «طرح صدور یک‌روزه‌ی گواهینامه‌ی موتورسیکلت به طور آزمایشی در ۲۲ استان کشور آغاز شده است و آموزشگاه موتورسیکلت توحید گراش نیز از جمله آموزشگاه‌هایی است که امکان صدور یک‌روزه گواهی‌نامه را دارد. افراد برای اطلاع از شرایط و ثبت‌ نام می‌توانند به سایت https://iranianmotorco.ir مراجعه کنند.»

‌مراحل درخواست صدور گواهی‌نامه یک روزه به این صورت است:

۱) شرط اصلی دریافت گواهینامه آسان موتورسیکلت، داشتن موتور به نام خود فرد یا به نام والدین است.

بعد از ثبت نام اولیه، سیستم به صورت هوشمند احراز هویت فرد را بررسی می‌کند؛ بعد از احراز هویت از آنجا که شرط دریافت گواهینامه آسان داشتن موتورسیکلت است اطلاعات موتور باید در سامانه ثبت شود از جمله پلاک و VIN؛ اما اگر موتورسیکلت به نام خود فرد نباشد و به اسم والدین فرد متقاضی باشد هم سیستم قبول می‌کند.

۲)پلیس راهور از طریق سیستم شماره‌گذاری اصالت موتورسیکلت را بررسی می‌کند و طی پیامکی این مورد را به فرد متقاضی اطلاع می‌دهد؛ اگر مورد و مسأله‌ای هم به وجود آید باز هم در پیامک به فرد اطلاع داده می‌شود تا رفع مشکل کند.

۳)به محض تأیید اصالت موتورسیکلت، فرد متقاضی در سیستم به درگاه پرداخت آنلاین بانکی هدایت می‌شود و در این مرحله ۵۷۰ هزار تومان برای تمامی هزینه‌های جاری پرداخت می‌کند از جمله هزینه آزمون‌ها، ویزیت پزشک، دیون دولتی و … که این قیمت حدود یک سوم مبلغ دریافت گواهینامه در روش جاری و ساری در کشور است.

۴)بعد از واریز مبلغ، فرد متقاضی باید استان و شهر خود را انتخاب کند؛ سپس اسامی آموزشگاه‌های موتورسیکلت مجری طرح گواهینامه آسان روی صفحه نمایان می‌شود و متقاضی باید با انتخاب یک آموزشگاه وارد برنامه زمان‌بندی آن شده و روز و ساعت مدنظر خود را برای آزمون مشخص کرده و به نوعی نوبت اخذ کند.

۵)در مرحله بعدی فرد سر نوبت رزرو شده در ساعت معین به آموزشگاه مشخصی که خودش انتخاب کرده مراجعه می‌کند.

در حال حاضر در ۲۲ استان کشور شامل تهران، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، کیش، خراسان رضوی، خراسان جنوبی،‌ خراسان شمالی، گلستان، گیلان، قم ، قزوین، مرکزی، فارس، البرز، ویژه غرب استان تهران و اردبیل آموزشگاه‌های موتورسیکلت طرف قرارداد با پلیس راهور مبنی بر اجرای طرح صدور گواهینامه آسان فعال هستند.

در حال حاضر فرد متقاضی دریافت آزمون گواهینامه آسان می‌تواند برای آزمون عملی از موتورسیکلت خود استفاده کند اگرچه در محل آموزشگاه نیز موتورسیکلت برای اخذ آزمون از متقاضیان وجود دارد.

‌سرهنگ مرادی با اشاره به تعداد زیاد موتورسواران در گراش گفت: « تمام افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند لازم است که ۳ نکته را برای رعایت حقوق خود و دیگران رعایت کنند، اولین نکته استفاده از کلاه ایمنی برای سلامت و ایمنی خود و افراد دیگر، دومین نکته رعایت اصل گذشت در رانندگی و سومین نکته هم رعایت قوانین رانندگی است.»

سرهنگ مرادی در پایان گفت :«محل اجرای طرح صدور گواهی‌نامه یک روزه موتورسیکلت، آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت توحید گراش در خیابان رازی در کنار بیمارستان گراش است.»

2 نظر

  1. باعرض عرض سلام بنده زیرنظر کمیته هستم لطفاً جهت پرداخت هزینه پرداخت کوتاهی نامه موتورسیکلت یعنی ماه باید هزینه راکامل پرداخت کنیم یا اینکه تخفیف به ماه میدهند لطفاً مارا بااطلاع کنید خدانگهدارتان باشد

  2. چرا باید برای گرفتن گواهینامه موتورسیکلت موتور بنام خودت یا والدین باشد. در حالی که برای گرفتن گواهینامه رانندگی ماشین اصلا چنین شرطی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top