بستن

همایش نشان مصطفی: معرفی اولین چهره ماندگار بسیج و رونمایی از دو پوستر

هفت‌برکه: در اولین همایش جایزه «نشان مصطفی» که چهارشنبه اول آذرماه ۱۴۰۲ در اولین روز از جشنواره «مدرسه عشق» برگزار شد، حسنعلی حسین‌شیری به عنوان چهره ماندگار بسیج گراش معرفی شد. در این همایش از پوستر نمایش «پلان آخر» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه ابراهیمی؛ و مستند «قاب خاطرات» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید قربانی نیز رونمایی شد. این دو اثر قرار است در بهار ۱۴۰۳ به مخاطبان عرضه شود.

به گزارش هفت‌برکه، هفتمین جشنواره «مدرسه عشق‌» روز چهارشنبه اول آذرماه ۱۴۰۲ با حضور سرهنگ پاسدار جمالی، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) افتتاح شد. این جشنواره تا یکشنبه ۵ آذر ادامه خواهد داشت.

در اولین روز جشنواره یعنی چهارشنبه اول آذرماه، همایش مثل مصطفی (الگوی شهید مصطفی صدرزاده) برای تجلیل از پایگاه‌های موفق و بسیجیان برتر برگزار شد. سخنرانی سرهنگ پاسدار وحید ستاری، فرمانده ناحیه بسیج سپاه گراش؛ اجرای گروه سرود معراج؛ سخنرانی سرگرد پاسدار مجید فرجی، فرمانده حوزه بسیج شهید بهادری گراش؛ و سخنرانی سرهنگ هاشم جمالی، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس از برنامه‌های این همایش بود. در انتها نیز از پایگاه‌ها و نفرات برتر بسیج در گراش تجلیل شد.

بخش ویژه‌ی این مراسم، معرفی چهره ماندگار بسیج شهر گراش بود. این عنوان در اولین دوره همایش «مثل مصطفی» به فرمانده پایگاه مقاومت بسیج علی بن ابیطالب (ع)، جانباز حسنعلی حسین‌شیری (معروف به عام حسن)، یادگار هشت سال دفاع مقدس و عملیات کربلای ۸ و هم‌رزم شهدای ۱۰ تن و مرد دغدغه‌مند فرایض امر به معروف و نهی از منکر اهدا شد. تندیس «مثل مصطفی» توسط فرمانده حوزه مقاومت سردار شهید قاسم بهادری تهیه و از طرف جانشین سپاه فجر فارس به این چهره ماندگار اهدا شد.

رونمایی از دومین نمایش فاطمه ابراهیمی و دومین مستند سعید قربانی نیز بخش دیگری از این همایش بود. فاطمه ابراهیمی که در سال ۱۴۰۰ نمایش «خانم م. رحیمی» را درباره‌ی اولین شهیده مدافع سلامت استان فارس نوشته و در سومین جشنواره نمایش کل به روی صحنه برده بود، در دومین تجربه‌ی تئاتری‌اش، نمایش «پلان آخر» را درباره‌ی شهید مجید قربان‌خانی نوشته و کارگردانی خواهد کرد. سعید قربانی نیز پس از ساخت و اکران مستند «خال ابرام» در مورد شهید ابراهیم برزگران در سال ۱۴۰۲، مستند «قاب خاطرات» را در مورد خاطرات چند تن از رزمندگان گراش می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top