بستن

نفت برای بی‌گازها

هفت برکه: با وجود قرار گرفتن گراش و توابع در مناطق سبز توسعه گازکشی، چالش‌های نقطه‌های فاقد گاز در شهرستان هنوز حل نشده باقی مانده و قرار است امسال سهمیه‌ی نفت با محدودیت‌های بیشتری در کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ شود.

مرتضی محسنی، مسول فروشندگی نفت سفید و نفت گاز گراش در گفت‌وگو با هفت برکه گفت:«نفت سفید از اول آبان ماه شارژ شده است اما به دلیل گازکشی و داشتن علمک امکان شارژ نفت سفید در تمام کارت‌ها نیست.»

او با اشاره به این که امسال متقاضیان نفت صرفا با کد پستی مشمول دریافت نفت نخواهند شد و روند پیچیده‌تری را باید طی کنند، ادامه داد:«برای حل مشکل گاز مناطقی مانند محمدآباد، سلطان‌آباد، پاقلعه، باغ شهری‌ها، برخی از مدارس و همچنین بعضی از خانواده‌های اتباع هنوز راه‌حلی اندیشیده نشده است و امسال نیز متقاضیان زیادی از این مناطق برای دریافت نفت سفید خواهیم داشت.»

او ادامه داد:«سرپرست خانوار بعد از چک کردن کارت در صورت عدم شارژ می‌بایست برای رفع مشکل به اداره گاز رجوع کند. بر اساس درخواست شهروندان، به صورت سیستمی پرونده را ویرایش می‌کنیم و آن را به شرکت توزیع نفت ارجاع می‌دهیم. بعد از بررسی در شرکت توزیع نفت، پرونده به شرکت گاز گراش گردش می‌خورد و در نهایت شرکت گاز با فرستادن کارشناس و بررسی دقیق منطقه، در صورت تایید، سهمیه نفت را برای متقاضیان پیگیر، شارژ می‌کند.»

محسنی با اشاره به این که سهمیه‌ی هر خانوار ۲۲۰ لیتر است، می‌گوید:«معمولا دو بار، یک بار در پاییز و یک بار در زمستان کارت سرپرست خانوار شارژ می‌شود و می‌توانند نفت سفید دریافت کنند ولی گاهی اوقات در صورت ادامه داشتن سرما امکان دریافت نفت در اسفند نیز فراهم می‌شود اما این منوط به شرایط آب و هوا است. مثلا ما پارسال این سهمیه را نداشتیم اما دو سال پیش به دلیل ادامه داشتن سرما این سهمیه فعال بود. هزینه کرایه ارسال نفت تا مقصد و خرید نفت نیز ۱۸۳ هزار تومان تصویب شده است.»

طاهره فروزش، بخشدار گراش نیز با اشاره به این که تمام روستاها گاز‌کشی شده است، گفت:«همه روستاها گاز کشی انجام شده و علمک به خانه‌ها رسیده است اما بعضی خانواده‌ها به دلایل و مشکلاتی که دارند تمایلی به انجام گازکشی ندارند و برای این موضوع اقدام نکردند. قرار است برای تعیین تکلیف و رفع مشکلات این خانواده‌ها با ستاد سوخت شهرستان جلسه‌ای را برگزار کنیم.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. می بایست شرایطی فراهم کرد که شهرها و روستاها وامی کم درصد از شرکت گاز دریافت کنند تا گاز کشی کنند

  2. “اما بعضی خانواده‌ها به دلایل و مشکلاتی که دارند تمایلی به انجام گازکشی ندارند و برای این موضوع اقدام نکردند”
    بابا خیلی بدبهت و بی پولن وگرنه چرا گاز کشی نکنند؟ یک جوری میگن تمایلی ندارند انگار خوشی زده زیر دلشون. باید از ۳ درصد سهمیه نفت و گاز وام بی بهره بدن به روستاها و افراد نیازمند تا اقدام به گازکشی کنند و این به نفع خود دولت هم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top