بستن

نوای گرم رنگ‌ها بر دیوار گالری اٌ

هفت‌برکه: «این نقاشی‌ها انتقادی است به حضور حجم‌های سیمانی در دل طبیعت.» ملیکا بلبلی که این‌بار از عناصر بومی بیشتری، از جمله برکه و صحرا و جاده، در نقاشی‌هایش استفاده کرده، اجسامی هندسی سیمانی‌رنگی را نیز در میان آنها جا داده است. حجم‌های هندسی تیز در دل طبیعت سبز. «زخمه سبز» به حس‌آمیزی موسیقایی رنگ‌ها نیز اشاره دارد. نقاش جوان ۲۰ساله انگار با ضربات رنگ بر بوم، موسیقی نواخته است.

نمایشگاه نقاشی «زخمه سبز» امروز ششم مهرماه ۱۴۰۱ در گالری اُ، جنب سینما فرهنگ گراش، افتتاح شد و تا روز دوشنبه، دهم مهرماه، از ساعت ۱۸ تا ۲۲ به روی بازدیدکنندگان باز است.

 

جواد آب‌افکن به عنوان نمایشگاه‌گردان، ۱۴ اثر نقاشی از ملیکا بلبلی را در معرض دید گذاشته است. بلبلی سبک کارهایش را ترکیبی از سبک‌های اکسپرسیونیستی و امپرسیونیستی معرفی می‌کند، اما نگذارید این نام‌های عجیب شما را از فضای گرم و پذیرای نقاشی‌ها دور کند. رنگ‌های اکریلیک که گاه با رنگ‌ روغن بر بوم‌ها نشسته است، دیدگاه زیباشناسانه و انتقادی نقاش را به زیبایی بازتاب می‌دهد. حتی شاید وسوسه شوید این نقاشی‌های بدون عنوان را خریداری کنید.

این دومین نمایشگاه نقاشی انفرادی ملیکا بلبلی در گراش است. او شهریورماه دو سال پیش، نمایشگاهی با نام «بومرنگ» را در همین گالری اُ برگزار کرده بود (خبر در هفت‌برکه). او در اسفندماه ۱۴۰۱ این ۱۴ اثر را در نمایشگاه «تنیده در خطوط موازی» همراه با آثار همکارش محمدصادق معتقدی به روی دیوار نگارخانه علیشیر لار نیز برده بود (خبر در هفت‌برکه). او سال گذشته حضور در دو نمایشگاه گروهی را نیز تجربه کرده است: نمایشگاه «چل‌پسین» در لار، و نمایشگاه «وقفه» در تهران.

ملیکا بلبلی در برگزاری نمایشگاه «زخمه سبز» از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش، انجمن هنرهای تجسمی گراش و گالری اُ بهره برده است.

«این نقاشی‌ها را در کلاس‌های استادم محمدرضا جهان‌پناه در گالری سایه‌های آبی کشیدم.» ملیکا بلبلی این را می‌گوید و بعد انگار پرونده‌ی این سبک از کار را می‌بندد: «حالا یک سالی است که با استاد واهیک هارتونیان روی طراحی فیگوراتیو کار می‌کنم. روی کاغذ، با مداد و زغال و کنته.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top