بستن

ساخت مجتمع گردشگری در تنگ آب

هفت‌برکه: مجتمع گردشگری تنگ آب با همکاری اداره میراث فرهنگی، شورای شهر و منابع طبیعی ساخته می‌شود. واحدهای اقامتی، تله‌کابین، اکوپارک و فضای سبز، بخش‌هایی از طرح این مجتمع گردشگری خواهد بود.

سید عفیف‌الدین زندوی، رییس اداره میراث فرهنگی گراش، در گفتگو با هفت‌برکه با اشاره به این که سال قبل با دریافت کد پروژه گردشگری به دنبال محلی برای اجرای مجتمع گردشگری بودیم، گفت: «طبق رصدی که با همکاران در واحد سرمایه‌گذاری و گردشگری داشتیم، بهترین مکان برای اجرای این طرح منطقه تنگ‌آب بود.»

او می‌گوید جلسات هماهنگی با شهرداری، شورا و منابع طبیعی برای اجرای این پروژه برگزار شده و مقرر شده است بیش از صد هکتار از عرصه و فضای اطراف تنگ آب برای اجرای این طرح تعریف شود و بعد از مراحل قانونی اخذ اراضی از طریق منابع طبیعی، میراث و شهرداری و اخذ انشعابات برق و آب، تمامی اراضی در اختیار شهرداری قرار گیرد.

زندوی با اشاره به این که طرح در قالب مجتمع گردشگری عمومی خواهد بود، بخشی از جزییات و امکانات پروژه را شرح داد و گفت: «نگاه ما در اجرای این طرح، نگاه به آینده گراش است و تمامی جوانب در طراحی اعم از حفظ میراث فرهنگی، حفظ محیط زیست، آبخیزداری، توسعه گردشگری شهرستان و گردشگرپذیری را مد نظر داشته‌ایم. در این مجموعه با ساخت واحدهای اقامتی، ایجاد تله‌کابین، اکوپارک، فضای سبز و… در نظر داریم خدمات خوبی به مردم ارائه شود.» زندوی تاکید کرد: «در حال حاضر پیگیر هستیم با یکی از طراحان مطرح در سطح ملی در بحث مهندسی مجتمع به توافق برسیم.»

او توضیحی از وظایف میراث فرهنگی، منابع طبیعی و شورای شهر در اجرای پروژه نیز ارایه داد و گفت: «منابع طبیعی در بخش واگذاری زمین به شهرداری و در بحث جنگل‌کاری و آبخیزداری می‌تواند همکاری کند. هزینه طراحی مجموعه با شهرداری است. میراث فرهنگی طبق بودجه سالانه در زمینه‌ی تامین زیرساخت‌ها اعم از برق، آب، راه و محوطه‌سازی هزینه‌ خواهد کرد، شهرداری در این مجموعه جدای از مالکیت و سرآوری، می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذار در پروژه حضور داشته باشد. هزینه اجرای پروژه از طریق بودجه‌های دولتی و شهرداری با هدف تامین منابع شهرداری و سرمایه‌گذاری خصوصی خواهد بود.»

رییس میراث فرهنگی در پایان صحبت‌هایش گفت: «سعی بر آن داریم که با ارائه یک طرح جامع و هدفمند و با تعامل با تمامی ارگان‌ها و افکار عمومی، موافقت عمومی را برای ساخت این مجموعه به دست بیاوریم.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top