بستن

برای پنجمین بار، دو موکب جوانان رضوی در جوار حرم امام هشتم + گزارش تلویزیونی

هفت‌برکه: گراشی‌ها برای پنجمین بار در جوار حرم امام رضا(ع) در دو موکب به زائران و مجاورین حرم خدمت می‌کنند. عشق به اهل‌بیت(ع) مرز نمی‌شناسد؛ چه کربلا باشد چه مشهد. ۴۰ گراشی که تعدادی از آن‌ها مستقیم از سفر اربعین راهی مشهد شده‌اند، این‌بار آماده پذیرایی از زوار امام رضا(ع) شدند.

به گزارش هفت‌برکه، موکب موسسه جوانان رضوی شهرستان گراش و موکب کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب به مناسبت شهادت امام رضا(ع)، به مدت پنج روز از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ شهریورماه، در باغ رضوان، پشت حرم مطهر امام رضا(ع)، حد فاصل بین ورودی شیرازی و طبرسی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

محمدعلی شامحمدی، موسس و نماینده‌ی شبکه جوانان رضوی گراش، با اشاره به این که امسال در دو موکب آماده پذیرایی از زوار هستیم، گفت: «مجوز برپایی این دو موکب را از حرم و آستان قدس رضوی دریافت کردیم. نزدیک به ۴۰ نفر از گراش به اینجا آمدند تا به عنوان خادم به عاشقان امام رضا(ع) خدمت کنند. تعدادی از آشپزها مستقیم از سفر اربعین راهی مشهد مقدس شده‌اند.»

او در ادامه گفت: «این دو موکب در اندازه شش در شش متر در حریم حرم، ضلع بین حد فاصل ورودی شیرازی و طبرسی پشت ورودی رواق رضوان قرار دارد. پذیرایی از سه‌شنبه‌شب تا شنبه عصر ادامه دارد. در طول این مدت با پذیرایی صبحانه، ناهار و شام شامل چلو خورشت گراشی، استانبولی و میان‌وعده چای و شربت و کیک به زائرین و مجاورین حرم خدمات‌رسانی می‌شود. ساعت فعالیت موکب نیز از طلوع آفتاب تا ۱۲ شب است.»

محمد رستم‌پور، مدیر اجرایی این برنامه، نیز با بیان این که امسال پنجمین سال برپایی موکب گراشی‌ها در مشهد مقدس است، گفت: «از سال ۹۷ در سال‌روز شهادت امام هشتم شیعیان و پنج روز آخر ماه صفر، توفیق برپایی موکب در جوار حرم را داریم. هر چند یک سال به دلیل شیوع کرونا فعالیتی نداشتیم. ما هر سال در دو نقطه، در خیابان امام رضا(ع) و در حریم حرم، موکب را برپا می‌کردیم، اما امسال هر دو موکب در حریم حرم برپا می‌شود.»

او در مورد هدف از برپایی این دو موکب گفت: «برپایی این دو موکب در واقع یکی از فعالیت‌های موسسه جوانان رضوی است. من و چند نفر از همکارانم خادم حرم رضوی هستیم و قصد ما این بود که شیفتگان و دوستداران امام رضا(ع) نیز فرصت و موقعیتی برای خادمی امام رضا(ع) و زوار حضرت داشته باشند.»

 

 

تکمیل خبر: گزارش ویدیویی محمدحسن نام‌آور و فاطمه آهنی، خبرنگاران صدا و سیمای مرکز فارس، را از برپایی این موکب ببینید. نسخه‌ی کوتاه‌شده‌ی این گزارش روز شنبه ۲۵ شهریورماه از شبکه استانی فارس نیز پخش شد.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

9 نظر

  1. حاجی محسن مگر حضرتعالی اجر سنج و ثواب شماره دستان است که کمک به نیازمندان شهر را برتر ازخدمت نمودن به امام هشتم سیعیان می دانید. اگر ثواب سنج و اجر شمار هنوز اختراع نشده به حوزه علیمه بیکاریه خواهران و برادذان گراش رحوع کنید به آنها بقبولانید که از رغوت بدر آیند و بگردنند در تمامی کتب معتبره حوزه ی و مورد اعتماد شیعه اندازه ها و مقدار اجر و ثواب هر کار و عمل فرد شیعه بدر آورده و لیست کنند و باهمکاری ساختمان خیّر ساز نخبگان دانش بنیاد شهر لار برنامه نوبیسی در حد هوش مصنوعی دانش بنیادان آنها ابداع و نگارش کنند که براحتی هر فرد شیعه بخصوص از نوع گراشی آن با رجوع به آن برنامه و بالا و پایین کردن مقدار و تعداد ثواب و اجر هر عملی بتوانند به جمع بندی بهینه برسند که کدام عملشان بالاترین ثواب و اجر داراست انوقت به آن عمل روی آورند البته فراموش نکنید که اجرا و ثواب مومن متزوج نیز در شب جمعه از قلم نیفتاده باشد که در درگاه حضرت باری مثقال الذره خیرا یرا هم حساب دارد . البته اختراع این پدیده خلاقیه بنام شهر گراش ثبت نمایید . فراموش نشود که قوم اعوج و ماجو چنی رکعت سنج نمازه را خیلی وقت است که اختراع کرده و به بازار مسلمانان صادر می کنند. و مومنان را از شک نماز بیرون آورده اند البته اگر از رکعت سنج چینی استفاده کنند. این پیشنهاد را در گراش پیش خودمان مخفی باشد و گر نه به گوش دیگران برسد، از ما زرنگترها پتن اختراع ثواب سنج و اجر انداز را پس از اختراع بنامشان پبت خواهد شد .

  2. جناب هجویان مقلدیان، احوظ اقوی بر این است که مقلد دنبال کار صواب باشد تا ثوابی ببرد. مثلا اگر غلط املایی مومن مسلمانی همچون جناب لغزیان را تصحیح نماید کارش را صواب دانند و ثواب می برد، پارسی نویسان تصحیح را ویرایش، درست کردن و ویراستاری گویند.

  3. هجویان مقلدیان مگر نشنیده ای که مثل پیشتر گراشی میگوید ” صافی شِ اَستُمَ اَگُد بُرءِ چل سیلاخی” امروزه با توسعه و بودن انواع و اقسام لغت نامه های مختلف و بزبانهای گوناگون در گوکل و کامبیوتر کمتر غلط املایی برای کسی در نوشتن پیش می آید مگر اینکه نوشتن کامنت و یا مطلبی همراه با انجام دادن کار های دیگری باشد و یا تکمه های دستگاه مورد استفاده اش چند زبانه باشد . درست مثل جناب لغزیان که دستگاه همراه اش کمی کوچک است و چند زبانه و در فرصتهای دقیقه ای پیدا شده در سر کار و کسب می نویسد و پیدا کردن رزق حلال بر ثواب و اجر احوط اقوی ترجیح می دهد. باشد تا یاد بگیریم که ایراذ سواد و املا نویسی از کسی نگیریم .

  4. جناب لغزیان! شما هم ظاهرا این ثواب شمار رو اختراع کرده اید و به یقین رسیده اید که ثواب خدمت به امام هشتم ع بیشتر از کمک به نیازمندان است که اینچنین در دفاع بر امده اید،، زیاده خشتک خود را پاره نفر مایید، که هر کس به هر حال نظری دارد شاید درست شاید غلط! ولی خب در نظری که گفتم نه توهینی بود و نه اینکه گفتم اینکار ثوابی ندارد،، ضمنا سعی بفرمایید فهم از دین و دیانت داشته باشید و زیاد دل به اذکار و اوراد و ظواهر خوش نفرماییداز انجایی که امام رضا(ع) نیز فرمود: “لَیْسَ الْعِبَادَهُ کَثْرَهَ الصَّلَاهِ وَ الصَّوْمِ إِنَّمَا الْعِبَادَهُ التَّفَکُّرُ فِی أَمْرِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ‏،

  5. سلام دارم خدمت همشهریان و خوانندگان کامنت نوشته های جناب لغزیان، از حاجی محسن فقط پرسش کرده بودم و دیگر هیچ. موضوع اختراع ثواب سنج و اجر شمار هم پیشنهادی انتزاعی بود برای مومنین و مومناتی در حد قد و قواره حاج محسن و امثالهم که در باورهای عهد عتیق اجر و ثواب، مار غاشیه و حورالعین ” ازواج مطهره” “قاصرات الطرف” “مقصورات فی الخیام” گرفتارند. و انجام هرکاری را با این معیارهای ثواب و آجر می نگرند. تبلیغات فرهنگی دولت و حکومت دینی سزگرمی و مشغولیتی برای عده ای بوجود آورده و عده ای هم وقت خود را با آن سپری می کنند. کار موکب جوانان رضوی گراش در مشهد هم مثل دیگر موکب های هزینه دار مشغولیتی است بر جمعی، شما هم سعی کن مشغولیتی دیگر در راستای کمک به نیازمندان شهر خودت داشته باشی رقیب هم که نیستید هر دو به نوعی سرگرمی دارید با پول خیرین و دیگران . حکومت و دولت هم کار خودشان می کنند و احسنتی هم به شما می گویند تا کی فرجی برای مردم گرفتار پیش آید . درست و نادرست این نظر به درک و فهم خوانندگان وا می نهم.
    – حاج محسن شما که ماشاءالله فهم از دین و دیانت دارید بابکار بردن گزاره خشتک خود پاره نفرمایید چه می کنید . این هم از فهم دینی شماست.

  6. جناب لغزیان!!اگر ان انتزاع بود این خشتک هم فکاهی یی!! بیش نبود، به بزرگواری خودتان ببخشایید تا خدای
    ناکرده حورالعینی از ما مزد بگیران گرفته نشود انشاالله، شماها که الحمدالله خدای را بخاطر خدا عبادت میفرمایید و الحق که ان است کمال بندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top