بستن

دامدار ۵۵ ساله در کوه‌های زینل‌آباد، قربانی طوفان چل‌پسین شد

هفت برکه: باران ناغافل چل پسین، جان دامدار ۵۵ ساله‌ را که برای نگهداری از گوسفندان در کوه زندگی می‌کرد، می‌گرفت.  احتمالا طغیان و سیلابی شدن رودخانه فصلی و غرق شدن دلیل مرگ محمدعلی فدایی بوده است و نیروهای هلال‌احمر بعد از دو ساعت و نیم تلاش به جسد او دست یافتند. 

محمد شکاری، رییس جمعیت هلال احمر گراش در گفت و گو با هفت برکه گفت:«ساعت ۱۶:۳۰ امروز ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ گزارش مفقود شدن محمدعلی فدایی به نیروهای هلال احمر گراش رسید و بلافاصله دو تیم امداد کوهستان و نجات از سیلاب هلال احمر گراش به روستای زینل‌آباد و محل حادثه اعزام شدند.»

 شکاری گفت: «بیست دقیقه بعد در مسیر رسیدن به مقصد، یکی از آشنایان آقای فدایی که با دوربین در محل حادثه به دنبال نشانه‌ای از او می‌گشت خبر فوت او را با این شرح به ما داد؛ داشتم با دوربین اطراف را می‌گشتم که متوجه جسدی در دره شدم متاسفانه جسد متعلق به فرد مفقود شده، آقای فدایی است اما امکان دسترسی به جسد او برای ما فراهم نیست. شدت بارندگی و جاری شدن سیلاب در کوه عامل این حادثه است.»

شکاری با بیان این که این عملیات دو ساعت و نیم به طول انجامید، گفت: «برای دسترسی به جسد دو تیم هلال احمر از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ درگیر بود. و بعد از آن جسد به پزشکی قانونی تحویل داده شد.»

رییس جمعیت هلال احمر گراش با بیان جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی به خصوص در دوره بارش‌های تابستانی چل‌پسین گفت:«از مردم تقاضا داریم هنگام بارندگی به خصوص در چل‌پسین که بارش‌ها ناگهانی و شدید است از رفتن به کوه، دشت و صحرا خودداری کنند.»

محمد فدایی، برادر متوفی  در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «ما اصالتا اهل عمادشهر هستیم ولی ساکن روستای زینل آباد. محمد علی به خاطر دام‌هایش در کوهستان زندگی می‌کرد اما من کشاورز هستم و در روستا زندگی می‌کنم. او از بچگی دامدار بود و دامداری می‌کرد. جایی که زندگی می‌کرد نیز محل صعب‌العبوری است ما هر چقدر به او می‌گفتیم که بیاید پایین اما به خاطر دام‌هایش حاضر به پایین آمدن نبود. از برادرم برای ما دو دختر و دوپسربه یادگار مانده است.»

او ادامه داد:«ما نمی‌دانیم کی و چگونه این اتفاق برای محمد علی افتاده است ولی حدس ما این است که مشغول چرای دام‌هایش بوده است. هیچ اتفاقی برای ۲۰۰ دام او در این حادثه نیافتاده است.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top