بستن

سینا عبداللهی رتبه دو رقمی کنکور ۱۴۰۲: قدم در راه پدر

هفت برکه: سینا عبدالهی، پسر دکتر احمد عبدالهی، پزشک سرشناس گراشی، با کسب رتبه‌ی ۷۸ در کنکور سراسری، می‌گوید می‌خواهد راه پدرش را در رشته‌ی پزشکی، ادامه دهد. سینا ۱۸ سال دارد و با کسب این رتبه امیدوار است در رشته‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شود.

نتایج اولیه کنکور سال ۱۴۰۲ هفته آخر مردادماه اعلام شد و سینا عبداللهی تنها رتبه دو رقمی کنکور امسال در گراش بود. عادل نجاتی، زهرا مقدسی، اصغر نوروزی و فاطمه مقتدری رتبه‌های سه رقمی امسال هستند که امیدوارند در رشته‌های دلخواه خود قبول شوند. 

سینا در گفت‌وگو با هفت برکه با اشاره به این که از کودکی به رشته پزشکی علاقه داشته است، می‌گوید: «از کودکی علاقه به زیست و پزشکی داشتم و با پدرم به بیمارستان و مطب می‌رفتم.پدر و مادرم در هر انتخابی که در زندگی داشته‌ام با من همراه بودند اما پزشکی را با علاقه خودم انتخاب می‌کنم.»

او با تاکید بر این که در همه‌‌ی رشته‌ها و شغل‌ها می‌توان به مردم خدمت کرد، هدف خود را از انتخاب پزشکی این طور توضیح داد: «هر شغلی به نحو خاص و مرتبط خودش به بُعدی از زندگی مردم کمک می‌کند. هر پزشک هم با هدف سلامتی مردم مسیر خدمت را انتخاب می‌کند. من هم در همین راه قدم برمی‌دارم.»

سینا که مدتی در زمینه‌ی موسیقی نیز فعالیت داشته است، می‌گوید:«تا پیش از این بیشتر فعالیت‌های من در زمینه موسیقی بوده است. موسیقی یکی از علاقه‌های بزرگ من است. گیتار و ویولن هر دو سازهایی بودند که من در سبک‌های مختلف کلاسیک و سنتی ایرانی می‌نواختم و هنوز هم به لطف استادانم درحال پیشرفت هستم.»

او با بیان این که معلم‌هایش بیشتر از این که به او درس یاد دهند، درس یاد گرفتن را به او یاد داده‌اند، می‌گوید:«کلاس اول و دوم دبستان را در گراش گذراندم و یک سال نیز در شیراز به مدرسه رفتم و از کلاس چهارم به بعد در مدارس لار تحصیل کردم.»

سینا عبدالهی عقیده دارد؛ هر فردی به روش خاص خودش به موفقیت خواهد رسید و برای همین، علاقه زیادی به دادن پیشنهاد و توصیه‌ی خاصی به کنکوری‌های ندارد و می‌گوید:«هر فردی به روش خاص خودش باید یادگیری را پیش بگیرد، فکر نمی‌کنم پیشنهاد‌های من برای کنکوری‌ها زیاد موثر باشد. مثلا من حتی یک کلاس کنکور هم ثبت نام نکردم، در حالی که افرادی هستند که این کار را کردند و رتبه هم سطح من گرفتند. از من می‌شنوید تمرکزتان روی خودتان باشد.»

او ادامه می‌دهد:«اما اگر قرار بر دادن توصیه باشد می‌خواهم به مواردی اشاره کنم که معمولا نادیده گرفته می‌شود. مثلا خواب کافی که برای من نعمتی بود؛ بسیاری فکر می‌کنند با کم کردن خواب می‌توانند خود را به مطالعه عادت دهند در حالی که این روش ثابت نشده و بسیار زیان آور است. همچنین ورزش روزانه، تغذیه و کنترل وزن مناسب، باعث شد که تمرکز و یادگیری من چند برابر شود. حتی اگر یک روز درس نمی‌خواندم، ورزش را انجام می‌دادم.»

سینا به فعالیت‌های دیگری که در زمان کنکور انجام می‌داد هم اشاره می‌کند و می‌گوید:«به جز درس خواندن و انجام برنامه‌ی روزانه‌ام، به کلاس انگلیسی می‌رفتم و موفق به گرفتن مدرک از کانون زبان شدم، اما از بین فعالیت‌های غیر درسی، تمرکزم روی موسیقی بود و در چندین کنسرت موسیقی عمومی نیز شرکت کردم.»

دیگر رتبه‌های برتر امسال 

در  گروه علوم ریاضی و فنی عادل نجاتی با رتبه ۲۶۱ و زهرا مقدسی با رتبه ۳۴۹ دو دانش‌آموز گراشی مدارس سمپاد و اصغر نوروی دانش‌آموز دبیرستان محبی با رتبه ۶۰۰ رتبه‌های دو رقمی هستند.

فاطمه مقتدری دانش‌آموز مدرسه امام رضا(َع) در گروه علوم انسانی رتبه ۵۲۴ و در گروه هنری رتبه ۹۴۹ را به دست آورده است. 

پارسا قادری از مدرسه شهید نصیری لار با رتبه ۱۵۶۶ و هانیه کشوری از مدرسه امام رضا(ع) با رتبه ۲۲۱۹ دیگر رتبه‌های خوب رشته علوم انسانی در کنکور امسال هستند. 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

25 نظر

  1. ضمن عرض تبریک به این عزیز و خانواده اش و آرزوی موفقیت برای ایشان انشاالله با حضور اینگونه جوانان موفق در شهر گراش پزشکان بی انصاف و بی وجدانی که زیر میزی از بیماران می‌گیرند مردم از شر این گرگ صفتان نجات پیدا کنند

  2. با تبریک به سینا عبدالهی عزیز و سایر رتبه‌های برتر امسال. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد حضور این عزیزان در دانشگاه و مجامع علمی کشور باشیم.

  3. باسلام
    باآرزوی صحت وسلامت وندرس وپیشرفت روزافزون جناب آقای عبدالهی
    امیدوارم بعدازفارغ وتحصیلی به‌فکر هم ولایتی ها واهالی قدیمی محل زندگیت باشی

  4. با سلام و ادب
    منم به استاد عبدالهی و فرزندشان تبریک میگم و امیدوارم از این توانایی و استعداد در جهت خدمت به خلق استفاده کنند
    ضمن تشکر از گریشنا بابت انعکاس خبر، اگر امکان داره بفرمایید که رتبه ی “۷۸” ایشان، در چه سهمیه ای بوده؟
    منطقه ۲؟
    ایثارگران؟
    یا احیانا” هیات علمی پدر؟

  5. زحمت کشیده با سهمیه ۵ درصد رتبه ۷۸ آورده
    کی بشه از شر این سهمیه ها خلاص بشیم تا بچه های ما در شرایط مساوی سنجیده بشن
    نه اینکه هر جا می ری رد پای این سهمیه ها هست
    کنکور،استخدامی و …

  6. سلام تبریک میگم
    من بعد از گرفتن ارشد ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی در ۳۱ سالگی پزشکی دانشگاه تهران قبول شدم اونم در خانواده ای که والدین از کتاب و درس متنفر هستند .هنر این هست وگرنه به نظرم کار خاصی نکرده
    رتبه من ۱۴۹ کشوری شد

  7. با سلام و تبریک به دکتر سینای عزیز.برایش آرزوی موفقیت دارم و توفیق خدمت به خلق برایش آرزومندم.ایشان با سبک زندگی سالم درس خوانده که بسیار ارزشمند است.همچنین درسته همه رتبه برتر ها نخبه حساب نمی‌شوند وای ایشان اگر واقعا بدون کلاس کنکور و سبک خاصی که اشاره کردن درس خواندند جز نخبه ها هستن.به خانواده محترمشون تبریک میگم

  8. سلام
    احسنت خدا حفظشون کنه. دوستانی که گیرشون ۵درصده شما پزشکی قبول شو دانشگاه دارغوز آباد. مشکل تنبلی و بازیگوشی بچه هاس اگرنه اینقدر که ظرفیت دانشگاه رفته بالا هرکسی میگه سهمیه نمیزاره قبول شیم. ضریب هوشیش مشکل داره. چون هرساله تعدادی صندلی خالی برای رشته های پزشکی خالی باقی می ماند.

  9. ماشاالله
    احسنت بر آقا سینا
    نمک در کام من شیرین تر از خواب سحر گردد
    جیگر ها خون شود تا یک پسر مانند پدر گردد .
    احسنت که راه پدر نامدارت را ادامه میدهی امیدوارم همچون پدر وطن پرست و مردمدار باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

25 نظر
scroll to top