بستن

هیات رئیسه شورای شهر گراش برای سال سوم تثبیت شد

هفت‌برکه: نتایج انتخابات سال سوم شورای شهر گراش، تکرار انتخابات سال دوم بود با این تفاوت که این بار مثل یک سال گذشته، خبری از مصطفی خورشیدی در جلسه نبود و جعفری هم با رای سفید اعتراض خود را نشان داد.

به گزارش هفت‌برکه، انتخابات هیات رئیسه سال سوم ششمین دوره شورای اسلامی شهر گراش با حضور چهار عضو شورای شهر و علیرضا غیبی، نماینده فرماندار، ساعت ۱۳:۱۵ ظهر چهارشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲ در محل شورای اسلامی شهر گراش برگزار شد. 

در این انتخابات جایگاه علیرضا دانشور به عنوان رییس، علی بیضایی به عنوان نایب‌رییس و ناصر دلخوش به عنوان دبیر شورای شهر، هر سه با سه رای اعضا و یک رای سفید، در سال سوم شورای شهر تثبیت شد.

رای سفید این انتخابات متعلق به سعید جعفری بود. جعفری در سخنانی کوتاه گفت: «من رای خودم را سال ۱۴۰۰ و در دفتر آقای حسین‌زاده داده‌ام و توافق هم کرده‌ بودیم. این که دوستان نمی‌خواهند به آن توافق عمل کنند، نظر خودشان است.»

علیرضا غیبی، نماینده فرماندار گراش، در این جلسه گفت: «مهمترین خواست مردم همچنان نظارت مستمر بر شهرداری و شفافیت در عملکرد شورای شهر است.»

دانشور: فرماندار تکلیف خورشیدی را مشخص کند

دانشور در مورد وضعیت مصطفی خورشیدی، عضو غایب شورای شهر، گفت: «چه خودم و چه دیگر اعضای شورا محور ما تبعیت از قانون بوده است و بر همان مبنا پیش رفته‌ایم. خواهش من از فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت این است در جهت تعیین تکلیف آقای خورشیدی اقدام کنند. واقعا بار ایشان را اعضای دیگر شورا می‌کشند. مشکلات شهر هم کم هم نیست.»

رییس شورای شهر گفت: «کارهایی که قانون از ما خواسته‌ است انجام داده‌ایم و به فرماندار، دفتر شهری و … نامه زده‌ایم. با خود آقای خورشیدی تماس گرفته‌ایم و دعوت کرده‌ایم. از رسانه‌ها هم می‌خواهیم که موضوع را به جد پیگیری کنند.»

دانشور در مورد مشکلات عدم حضور خورشیدی گفت: «هر چهار عضو شورا کارمند هستیم و برای حضور در جلسات متعدد مشکلاتی داریم. جا دارد از مجموعه علوم پزشکی، هم در دوره مدیر قبل و هم مدیر فعلی، که همکاری کامل داشتند و منعی نگذاشتند تشکر کنم. از این خلا هر چهار عضو شورا آسیب می‌بینیم. در مورد این که خورشیدی بیاید یا نیاید محور ما قانون است و هر چه قانون بگوید قبول داریم.»

دانشور پس از انتخاب به عنوان رییس شورای شهر برای سال سوم، از استعفای خود از سمت‌ مدیریتش در دانشکده علوم پزشکی خبر داد و گفت: «تشکر می‌کنم از اعتماد دوستان و این که تک‌تک دوستان مضاعف برای وظایف خود برای شورا وقت گذاشته‌اند. من با حضور در شورا، استعفای خود را از مدیریت دانشجویی دانشکده اعلام کرده بودم که مورد موافقت قرار نگرفت، اما از اول مهر اصرار دارم که این مسئولیت را از من بردارند که بتوانم تمام توانم را روی کارهای شورا بگذارم. تلاش می‌کنم به هر طریق ممکن استعفایم را رییس دانشکده بپذیرد تا امسال بتوانیم گوشه‌ای از مطالبات مردم را انجام دهیم که نمود بیشتری داشته باشد.»

کارها بعد از نهایی شدن اطلاع‌رسانی می‌شود

علیرضا دانشور، رییس شورای اسلامی شهر گراش، گفت: «در سالی که گذشت شورا و شهرداری بر اساس نیازسنجی مواردی که نیاز به پیگیری بود تا رسانیدن به هدف پیگیری کرد و اعتباراتی را مشخص کردیم. هم و غم تمام اعضای شورای شهر با انسجام و یکدست برای انجام کار بود و هر کدام یک گوشه از کار را گرفته بودند که جا دارد از تک‌تک اعضا تشکر کنم.»

دانشور گفت : «مسائل خاص و ویژه شهر گراش مانند حاشیه‌نشینی و نهضت مسکن ملی و تثبیت شهرک جدید تا اتمام و نهایی شدن کار به جد توسط شورا پیگیر می‌شود و برای انجام این موارد  که گاهی خارج و فراتر از وظایف شورا بوده هر کدام از اعضا گوشه‌ای از کار را گرفته‌اند.»

دانشور از همکاری نماینده با شورا تشکر کرد و گفت: «خیلی از موارد چون نهایی نشده است نیاز به اطلاع‌رسانی نبوده است ولی کارهای خوبی انجام شده است و جا دارد از مهندس حسین‌زاده هم به عنوان یک نماینده که بومی گراش است تشکر کنم. حسن این دوره شورا این بود که نماینده همکاری کاملی با شورا داشته‌اند و هر وقت نیاز بوده برای جلسات و اعتبارات همکاری کرده‌اند.»

بیضایی: سال سوم مهمترین سال شوراست

علی بیضایی، نایب رییس شورای اسلامی شهر گراش، گفت: «امسال سال سوم شورا است و سالی است که باید توان بیشتری بگذاریم. امسال را باید سال آخر بدانیم چون سال چهارم وارد انتخابات می‌شویم و هر فعالیتی با توجه به انتخابات دیده می‌شود. ما در این دو سال بیش از ۲۰۰ جلسه داشته‌ایم، به دلیل دو سال نبودن شورای قبلی، پرونده‌های زیادی به ویژه در کمیسیون عمران که آقای جعفری عضو هستند در انتظار مانده بود. نگرش ما در این دو سال این بود که پروژه‌های مانده را تکمیل کنیم»

بیضایی در یک گزارش کوتاه گفت: «برای کارهای زیرساختی و مطالعاتی مانند طرح‌های آب‌های سطحی ما جلسات متعددی داشتیم. در مبلمان شهری هم تغییراتی داشتیم. در سال پروژه‌های خوبی به اتمام می‌رسد و پروژه‌های جدیدی شروع می‌شود.»

بیضایی شهر جدید را گراش از جمله اقداماتی زیرساختی دانست و گفت: «این شهرک کار بسیار بزرگی است که با کمک مجموعه‌های مختلف انجام می‌شود. طرح از قبل وجود داشت ولی در این شورا آن را دوباره روی میز آوردیم که با همکاری نماینده و فرمانداری طرح را وارد اولویت کنیم و تا نهایی شدن طرح پیگیری می‌کنیم.»

بیضایی، رییس شورای شهرستان، در پاسخ به پرسش هفت‌برکه در مورد عملکرد کمرنگ شورای شهرستان گفت: «خیلی از کارها در جلسات نیست. ما به طرق مختلف پیگیر خواسته‌های مردم فداغ و ارد و … هستیم؛ هر چند قبول داریم جلسات کم بوده است و سعی می‌کنیم بعد از انتخاب هیات رییسه امسال، گزارش‌دهی بهتری داشته باشیم.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. اقای غیبی اگه واقعا میدونید معمترین خواست مردم نظارت بر شهرداری أست چرا نظارت نمی کنید با اینکه میدونید شهرداری تخلفات داره براتون معرض ام شده ، چه دلیل داره اینو اگه واقعا راست میگید جواب بدین،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top