بستن

ذره‌بین یاریگران زندگی روی آسیب‌های اجتماعی

هفت‌برکه: درجشنواره یاریگران زندگی، آموزش و پرورش گراش با کسب هشت مقام برتر استانی، اداره‌ی برتر کشور شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، آیین اختتامیه دوازدهمین دوره کشوری نوجوان سالم با عنوان «یاریگران زندگی» ۲۵ تیر ۱۴۰۲ به میزبانی شیراز برگزار شد. در این آیین،‎ مدیریت آموزش و پرورش گراش با کسب هشت مقام برتر استانی، در بین برترین ادارات آ.پ کشور قرار گرفت.

محمدصادق نوروزی، مسئول هسته مشاوره و کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آ.پ گراش، در گفت‌وگو با روابط عمومی آ.پ گفت: «جشنواره یاریگران زندگی در رشته‌های مقاله‌نویسی، ایده‌نویسی، روایت‌گری، عکاسی، روزنامه‌دیواری‌ و… با محوریت پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشو برگزار شده است.»

او با معرفی برگزیدگان در این جشنواره گفت:«مبینا پزشک مقام اول استانی در بخش روایت‌گری، هنگامه ملکی مقام دوم استانی در رشته نقاشی با پاستل، نجمه قلی‌زاده مقام دوم استانی در بخش ابتکارات جامعه‌محور، بدریه مقدسی مقام دوم استانی در بخش ابتکارات جامعه‌محور، اسما زارعی مقام سوم استانی در رشته عکاسی، منصوره اسمی مقام سوم استانی در بخش ابتکارات جامعه‌محور، شقایق انصاری مقام سوم در بخش ابتکارات جامعه‌محور، و رویا عباسپور مقام سوم در بخش ابتکارات جامعه‌محور را به دست آوردند.»

رویا عباسپور، دو سال است که مدیر دبیرستان حضرت ام‌البنین(ع) است. او ریاضی محض خوانده است و ۲۲ سال به عنوان معلم ریاضی در مدارس گراش تدریس کرده است. او در گفت و گو با هفت‌برکه با ارائه توضیحاتی در رابطه با این جشنواره گفت: «جشنواره نوجوان سالم، سالانه در موضوعات مختلف به صورت کشوری برگزار می‌شود. هم همکاران فرهنگی و هم دانش‌آموزان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.»

عباسپور در ادامه می‌گوید: «ما در این جشنواره در بخش مدرسه‌محور شرکت کردیم. کار ما یک کار تیمی بود و این طور نیست که خود شخص من مقام سوم را به دست آورده باشم. کاری که من کردم نوشتن گزارشی بود از فعالیت‌های یک ساله‌ی مدرسه بعد از حضوری شدن و گذر از دوره‌ی کرونا. ما از تمام ظرفیت بچه‌ها در هر زمینه‌ای استفاده کردیم و بچه‌ها را هدایت کردیم در رشته‌هایی که استعدادش را داشتند.»

هنگامه ملکی، ۱۸ساله و دانش‌آموز هنرستان امیرکبیر است. او می‌گوید: «رشته‌ی تخصصی من در هنرستان نقاشی چهره است. من از طریق اطلاع‌رسانی مدرسه در این جشنواره شرکت کردم ولی واقعیت حضور ذهن ندارم که کدام یک از نقاشی‌هایم را به این جشنواره ارسال کردم. حتی نمی‌دانستم حائز مقام شده‌ام و همین الان دارم از شما می‌شنوم. علاقه زیادی به رشته‌ی هنر و نقاشی دارم ولی برای تحصیلات دانشگاهی نمی‌توانم در این رشته ادامه دهم چون این نزدیکی‌ها دانشگاه هنر ندارد و خانواده‌ام اجازه نمی‌دهند.»

مبینا پزشک، ۱۶ساله و دانش‌آموز مدرسه ام‌البنین است. او که در رشته‌ی روایت‌نویسی مقام اول استانی را به دست آورده است، می‌گوید: «داشتم روی تابلو اعلانات مدرسه پوسترها را نگاه می‌کردم. خانم انصاری، مشاور مدرسه، به من پیشنهاد دادند تا در این جشنواره شرکت کنم و من هم در رشته روایت‌نویسی شرکت کردم. روایت من مربوط بود به مانع شدن از ازدواج در سن کم و کودک همسری.»

او ادامه داد: «من به نویسندگی علاقه دارم و گاهی اوقات داستان‌هایی را نیز می‌نویسم ولی دوست دارم در آینده روانشناس شوم.»

پیگیری ما برای پیدا کردن راه ارتباطی با دیگر برندگان این جشنواره بی‌نتیجه بود.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top