بستن

فراخوان پنجمین جشنواره نمایش کل گراش منتشر شد

هفت‌برکه: دبیرخانه جشنواره نمایش کل گراش فراخوان پنجمین دوره‌ی این جشنواره‌ی منطقه‌ای را منتشر کرد.

جشنواره پنجم هم غیر رقابتی است و از ۱۳ تا ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲ در شهرستان گراش برگزار خواهد شد. امسال هم مانند سال گذشته، جشنواره میزبان گروه‌های نمایشی از هفت شهرستان جنوب استان فارس شامل گراش، لارستان، خنج، اوز، جویم، لامرد و مهر خواهد بود. فراخوان کامل را از اینجا دریافت کنید و یا به این صفحه در سایت هفت‌برکه بروید: ۷Berkeh.ir/kal

 

سجاد فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر پنجمین جشنواره نمایش کل، با اعلام این خبر گفت: «جشنواره نمایش کل گراش فرصتی برای علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی در منطقه است که با یکدیگر ارتباط بگیرند و از توانایی‌های همدیگر استفاده کنند. خوشحالیم که میزبان گروه‌های نمایشی از هفت شهرستان جنوب استان فارس هستیم و امیدواریم امسال بتوانیم حق میزبانی را بهتر از سال گذشته به جا بیاوریم.» اشاره‌ی فتحی به تعطیلی جشنواره‌ی چهارم در سال گذشته است که با حکم دادستانی در نیمه‌‌ی راه و بعد از اجرای ۴ نمایش از ۷ نمایش شرکت‌کننده متوقف شد.

فتحی با اعلام این که از لحاظ موضوع و فرم و نحوه‌ی اجرا، این دوره نیز با دو دوره‌ی قبل یکسان است، در مورد تغییرات ایجاد شده در مقررات پنجمین جشنواره نمایش کل نیز توضیح داد: «در این دوره، اخذ مجوز از هیات بازخوان و بازبین خود جشنواره، شرط اجرای نمایش در جشنواره است. در دوره‌های گذشته گروه‌های نمایشی باید از شهرستان مربوطه مجوز را اخذ می‌کردند، اما در این دوره، خود جشنواره باید مجوز اجرای نمایش‌ها را صادر کند.»

 

بر اساس فراخوان جشنواره، زمان‌بندی جشنواره به شرح زیر است:

– آخرین مهلت ثبت نام و ارسال متون نمایشی: ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۲

– آخرین مهلت اعلام آمادگی برای بازبینی نمایش: ۳۰ آبان ۱۴۰۲

– اعلام آثار راه‌یافته: ۴ آذرماه ۱۴۰۲

– زمان برگزاری جشنواره: ۱۳ تا ۱۷ آذرماه

 

بخشی از شرایط برای شرکت گروه‌های نمایشی در جشنواره به شرح زیر است:

– گروه‌های نمایشی می‌بایست مجوز هیات بازخوان و بازبین جشنواره را دریافت کنند. به این منظور:

– باید سه نسخه چاپ‌شده از نمایشنامه را حداکثر تا پایان مردادماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. هیات بازخوان تا دو هفته بعد نظرش را در مورد متن اعلام می‌کند.

– گروه نمایشی باید حداکثر تا پایان آبان‌ماه از هیات بازبین جشنواره برای بازبینی نمایش دعوت کند. هیات بازبین حداکثر دو روز بعد از بازبینی، نظرش را در مورد نمایش اعلام می‌کند.

– نمایش‌هایی که در سال‌های گذشته این مجوزها را دریافت کرده و در هر کدام از شهرستان‌های مجاز به روی صحنه رفته‌اند، باید فیلم اجرا را برای بازبینی به دبیرخانه ارسال کنند و مجوز هیات بازبین جشنواره را اخذ کنند.

– برای شرکت در جشنواره، تکمیل و ارسال فرم شرکت در جشنواره به همراه سه نسخه از متن نمایشنامه به دبیرخانه الزامی است.

– سرپرست هر گروه نمایشی باید زمان و شرایط بازبینی نمایش از طرف هیات بازبین جشنواره را اعلام نماید.

پنجمین جشنواره نمایش کل گراش را انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گراش با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و با همکاری موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه برگزار می‌کند. دبیرخانه پنجمین جشنواره نمایش کل گراش در موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه به آدرس گراش، خیابان امام، سه‌راه درمانگاه، ساختمان جابری، طبقه زیرین دایر است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های ۰۷۱۵۲۴۴۹۹۷۰ و ۰۹۱۶۵۰۳۳۳۳۰ (روابط عمومی انجمن نمایش گراش) و یا ایمیل gerash@gmail.com با دبیرخانه در ارتباط باشید.

دریافت فراخوان

صفحه‌ی جشنواره نمایش کل در هفت‌برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top