بستن

اولین حضور دختران گراش در مسابقات فیتنس چلنچ

هفت‌برکه: دختران ورزشکار رشته آمادگی جسمانی (فیزیکال فیتنس) در اولین حضور در مسابقات چالش بدنسازان (فیتنس چلنج) در لیست ۱۰ نفر برتر نوجوانان استان فارس قرار گرفتند.

به گزارش هفت‌برکه، دومین دوره مسابقات فیتنس چلنج بانوان قهرمانی باشگاه‌های استان فارس در تاریخ ۱۶ تیر ماه با حضور ۹۵ شرکت‌کننده از ده شهرستان در مجموعه ورزشی شهدای والفجر شیراز برگزار گردید. به گفته محسن افشار، رییس اداره ورزش و جوانان گراش، «تیم گراش در رده نوجوانان ۱۲ الی ۱۷ ساله با مربیگری نوره نظامی و سرپرستی مقدسه ظرافت برای نخستین بار در مسابقات حاضر بود.»

سه بازیکن گراشی آیدا رهروی با امتیاز ۲۴۲ در رتبه ششم ، سارا واحدی با امتیاز ۲۲۵ در رتبه هشتم و فاطمه آذربار با امتیاز ۲۰۵ در رتبه نهم استان قرار گرفتند.

رشته چالش بدنسازان (فیتنس چلنج) رشته جدیدی است که فدراسیون جهانی بدنسازی در سال ۲۰۲۱ بنا کرده و برخلاف دیگر مسابقات این رشته، چالش تناسب ‌اندام و فیگور گرفتن را ندارد.

نوره نظامی به عنوان داور و کادر اجرایی نیز در برگزاری مسابقات با هیات استان فارس همکاری داشت. او در مورد این رشته جدید گفت: «مسابقات فیتنس چلنج در سطح بالاتری از مسابقات آمادگی جسمانی و زیر نظر فدراسیون بدنسازی برگزار می‌شود. در این رشته ورزشکاران در شش ایستگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند که این ایستگاه‌ها مانند بارفیکس، اسکوات، دمبل و هالتر مشابه تمریناتی است که در باشگاه‌های بدنسازی انجام می‌شود.»

نظامی در مورد اولین حضور دختران گراش گفت: «دختران ۱۲ ساله ما در پایین ترین رده سنی این مسابقات برای اولین بار شرکت کردند و رکود خوبی هم زدند اما به دلیل نداشتن شناخت از خطاهای مسابقه خیلی از امتیازات این دختران ثبت نشد و در رتبه ششم و هشتم و نهم این مسابقات قرار گرفتند.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top