بستن

فریبا صفرپوری و شاگردان در اولین نمایشگاه

هفت برکه: فریبا صفرپوری، نقاش گراشی به همراه هفت نفر از هنرجویانش، ۲۶ تابلو نقاشی را در نمایشگاه نقاشی ماهور در نگارخانه پردیس به نمایش می‌گذارند.
به گزارش هفت برکه: فردا،یک‌شنبه هیجدهم تیر ماه نمایشگاه ماهور در ساعت ۱۷ افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه به مدت سه روز از یک‌شنبه تا سه‌شنبه هیجدهم تا بیستم تیر ماه برقرار است و به دلیل گرما هوا از ساعت ۱۷ تا ۲۰ شب فعال است و علاقه‌مندان به هنر می‌توانند در این مدت از این نمایشگاه بازدید کنند.
فریبا صفرپوری، ۲۷ ساله است و ماهور، اولین تجربه‌ی برگزاری نمایشگاه برای او است. او در گفت و گو با هفت برکه می‌گوید:«۲۶ اثر طراحی چهره و منظره با تکنیک سیاه قلم و مدادرنگی و گواش در این نمایشگاه عرضه خواهد شد. از این تعداد ۱۰ اثر، نقاشی‌های خود من است. و ۱۶ اثر، مربوط به هنرجویانم است که ده تا ۱۹ ساله هستند. نمایشگاه ماهور را آموزشگاه پالت برگزار می‌کند و اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و انجمن هنرهای تجسمی نیز در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشتند.»
صفرپوری‌ با اشاره به این که دو سال است که کار آموزش به هنرجویان را آغاز کرده است، ادامه می‌دهد:«من دیپلم هنر دارم و رشته‌ی اصلی‌ام نقاشی است. در دوره‌های مختلف نقاشی از جمله در کلاس‌های خانم نیک‌منش در آموزشگاه لار و خانم سمیعی‌پور در گرگان حضور داشتم و دوره دیده‌ام و ۱۲ سال است که نقاشی می‌کنم اما از سال ۱۴۰۰ آموزش به هنرجویان را آغاز کرده‌ام.
او با اشاره به هدف خود از برگزاری این نمایشگاه گفت:«می‌خواهم بچه‌ها به هنر علاقه‌مند شوند و آرامشی که خودم از هنر گرفتم، آن‌ها هم بتوانند به دست بیاورند و در آینده بتوانند از این هنرشان درآمدزایی داشته باشند.»
او با بیان این که در حال حاضر به عنوان مربی در آموزشگاه پالت فعالیت دارد، می‌گوید:«نباید این دید را داشت که از هنر نمی‌توان درآمدزایی کرد. من خودم از طریق هنر کسب درآمد کرده‌ام به خصوص روز مرد سفارش و فروش زیادی دارم و از طرفی روی درآمد حاصل از برگزاری کلاس هم می‌توان حساب کرد.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top