بستن

گراشی‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینیه می‌سازند

هفت‌برکه: خیراندیش جوان گراشی برای رفاه حال زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین، حسینیه‌ای در عمود ۲۹۹ در مسیر نجف به کربلا می‌سازد.

مهندس زین‌العابدین مهرابی، از مجریان این پروژه، در گفتگو با هفت‌برکه می‌گوید: «عمود ۲۹۹، موکب آیت‌الله تبریزی، در سالیان قبل نیز با حضور خادمین گراشی، محل پذیرایی از زائرین به‌خصوص همشهریان عزیز بود. این موکب ۲۰ کیلومتر تا نجف و ۶۰ کیلومتر تا کربلای معلی فاصله دارد و معمولا توقفگاه روز اول پیاده‌روی اکثر زائرین است. خیراندیش گراشی در نظر دارد که حسینیه‌ای با چهار سالن بسازد: دو سالن آن با مساحت حدود ۴۵۰ متر مربع مخصوص زائرین؛ و دو سالن دیگر با مساحت حدود ۱۵۰ متر مربع محل اسکان خادمین گراشی در این موکب است. همچنین آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و انباری نیز احداث می‌شود و حیاط جدید نیز مفروش می‌شود تا زائرین عزیز از امکانات رفاهی بیشتری در ایام پیاده‌روی اربعین برخوردار باشند.»

او در ادامه می‌گوید: «این حسینیه در ایام غیر اربعین نیز به عنوان زائرسرای گراشی‌ها و دیگر زائرین عتبات عالیات استفاده خواهد و جهت اسکان و پذیرایی در طول سال فعال است.»

مهندس مهرابی در خصوص مشخصات فنی این بنا نیز می‌گوید: «ساختمان‌های مذکور با اسکلت فلزی سبک با سقف ساندویچ پنل که هم استحکام خوبی دارد و هم سرعت کار را به خاطر ذیق وقت بالا می‌برد، احداث می‌شود. اسکلت فلزی را این‌جانب بر اساس طراحی فضای مهندس فیروزی می‌سازم و هماهنگی با ستاد عتبات عالیات و سازمان حج و زیارت توسط حاج عبدالرضا تاجبخش و دیگر دوستان انجام می‌شود.»

به گفته‌ی مهرابی، آماده‌سازی و مونتاژ اسکلت در مراحل نهایی است و این هفته برای نصب به عراق منتقل خواهد شد.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

6 نظر

  1. حیف ازین سرمایه های که در دیار عراق ساخته میشود. لطفا بفکر دیار ومردمان خودمان. باشیم که از همه جا. عقب افتادیم

  2. آمریکا با آن همه ظلم و حماقت این را می فهمه که قدرت در یکپارچگی مردم و ملت ش است و این همه وسعت جغرافیای آمریکای شمالی را بهم سنجاق کرده اسمش را گذاشته ایالات متحده آمریکا و ایضاً چین و روسیه که شوروی سابق بود و بخاطر تفرقه دچار ضعف ها شده!!
    آنوقت بعضی از ما که ادعای تمدن داشتیم و داریم و یک روز سهامدار امپراطوری جهان بوده ایم و با وجود اینهمه توصیه آیات قرآن کریم و احادیث و روایات ائمه معصومین علیهم السلام و بهره مندی از معارف ناب اسلامی مبنی بر اتحاد و انسجام و یکپارچگی هنوز عقل مون قد نمیده که پیشرفت و توسعه یا کمال و تعالی در همبستگی ملت ها ست از اسلامی و غیر اسلامی هنوز میخواهیم با تفکر قومی گرایانه یا ملی گرایانه همین ایران را هم تجزیه کنیم خدایا به بعضی ها یه جو عقل عنایت فرما !!؟

  3. باز هم یه کار دلی و با بودجه مردمی در حال انجامه و نق زدن ها شروع شده. آهای ا. نایی که میگید ایران را دریابید، مطمئن باشید مینایی که برا زائران امام حسین این کارها رو می کنند، ب ا کشور خودشون هم در گروه های جهادی چندین برابر خدمت می کنند؛ بعدشم فکر می کنید بیشترین بهره از این موکب ها رو کی می بره؟ هموطنان خودمون. پس غر نزنید

  4. من به کربلا و نجف رفتم آنقدر عراقی ها موکب زده بودن که کلی غذا ها دور ریخته می شد به نظرمن ایرانی ها موکب بزنند برای فقرا تو سبستان و بلوچستان که کلی کودک از فقر دچار سو تغذیه شده اند امام حسین اینجوری راضی هست نه پز دادن شما به عراقی ها، چراغی که به همسایه رواست به دیگر کشورها حرام هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top