بستن

محفل ادبی در سوگ ساقی در خانه تاریخی محسن‌زاده

هفت‌برکه: محفل ادبی سوگ ساقی به مناسبت ایام ارتحال خمینی (ره) در خانه‌ی تاریخی محسن‌زاده در شامگاه رحلت او برگزار شد.

در تاریخ پانزدهم خرداد ۱۴۰۲، انجمن زنان رویش، انجمن شعر چشمه و کانون فرهنگی تربیتی حضرت معصومه(س) در محفل ادبی سوگ ساقی، اشعار عرفانی امام خمینی(ره) را تحلیل کردند. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش در برگزاری این محفل ادبی همکاری داشت.

معصومه بهمنی، دبیر انجمن شعر چشمه، با اشاره به این که این محفل ادبی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره‌ی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت:«در این محفل ادبی، اشعار عرفانی امام توسط شعرا و ادب دوستان تحلیل شد، امام خمینی علاوه بر رهبری امت و شخصیت مقتدر و استکبارستیز دارای ابعاد ادبی عرفانی بسیار عمیق و والایی بودند که واکاوی و ‌تحلیل اشعار پر نغزشان می‌تواند چراغی فرا راه شاعران و ادب دوستان باشد.»

در این محفل ادبی شاعران مریم قاسمی زادگان، معصومه بهمنی و راضیه سیاح اشعار سروده‌ی خود را در رثای امام خمینی (ره) قرائت کردند و دیگر حاضران و شاعران چون مریم پای‌برجای و فوزیه ثابت به خوانش و تحلیل لایه‌های محتوایی اشعار امام پرداختند.

این محفل در محل زیبا و سنتی خانه‌ی تاریخی محسن‌زاده همراه با عطر، و خاطره‌ی امام صفای خاصی داشت. نمایشگاه کتاب، کافه‌ی انجمن رویش و پذیرایی از حضار، حاشیه‌های این محفل ادبی دو ساعته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top