بستن

اولویت با برق خانگی: برنامه‌های اداره برق برای گذر از تابستان

هفت برکه: نهاد‌های دولتی، سازمان‌ها و صنایع موظف به رعایت برنامه‌ی کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف هستند عدم رعایت این برنامه با کنتورهای هوشمند کنترل می‌شود. در بخش خانگی نیز مشترکین کم مصرف پاداش می‌گیرند.

برای گذر از تابستان بدون تجربه گرما و قطعی برق، میزان مصرف برق را باید کنترل کرد. اداره برق مناطق جنوبی در فصل گرما برای گذر از روزهای بحرانی بدون ایجاد خسارت، راهی جز، ایجاد محدودیت و مدیریت مصرف برق مشترکین در بخش اداری، صنایع و خانگی، ندارند.

به گزارش هفت برکه: مسئول اداره برق شهرستان در جلسه‌ی شورای اداری ۱۷ خرداد ماه با اشاره به ناترازی برق در تابستان بین تولید و مصرف برق گفت:«با شروع فصل گرما بین تولید و مصرف برق ناترازی اتفاق می‌افتد که اگر مدیریت نشود باعث خاموشی گسترده و خسارت به کشور می‌شود. برای حل این مساله دو راهکار وجود دارد. افزایش تولید و یا کاهش مصرف. افزایش تولید نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد و علی رغم احداث نیروگاه‌های جدید در شرایط سخت اقتصادی فعلی به دلیل رشد سریع مصرف تولید همچنان ناکافی است. بنابراین راهکار عملی بحث مدیریت مصرف سمت تقاضا است. امسال برنامه‌های مدیریت مصرف گسترده‌تر شده است.»

او با اشاره به بخش‌نامه‌ای که در آن همه ادارات و سازمان‌ها و صنایع و بخش کشاورزی و خانگی ملزم به مدیریت و کاهش مصرف برق هستند، گفت: «بر اساس تصویب نامه هیات وزیران کلیه ادارات و نهادهای عمومی و دولتی موظف هستند در ساختمان اداری از ساعت ۱۰ تا ۱۳ به میزان ۳۰ درصد مصرف خود را نسبت به مصرف پایه سال ۱۴۰۰ کاهش دهند. همچنین در خارج از وقت اداری نیز بایست ۶۰ درصد مصرف برق را کاهش دهند. اگر این کاهش رخ ندهد از طریق کنتور هوشمند، برق اداره قطع می‌شود.»

او افزود:«در بخش کشاورزی نیز امسال برق کلیه چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۳ تا ۱۸ قطع می‌شود. این محدودیت متناسب با میزان مجاز پمپاژ در پروانه بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی است. دولت به کشاورزان در قبال این موضوع پاداش می‌دهد و تقریبا برق مصرفی در بقیه ساعات شبانه روز رایگان خواهد شد. در بخش صنایع، برنامه امسال در شهرستان این است که روز‌های سه‌شنبه هر هفته صنایع مستقر در شهرک صنعتی و خارج از آن موظف هستند با تغییر شیفت کاری از ساعت ۱۱ تا ۲۳ نسبت به توقف خط تولید و کاهش ۹۰ درصدی مصرف اقدام نمایند. نظارت بر اجرای صحیح این طرح از طریق کنتور هوشمند و بازدید کارشناسان انجام می‌شود.»

فانی با بیان این که امسال برای کاهش مصرف برق در بخش خانگی پاداش زیادی پیش‌بینی شده است، گفت:«مشترکین خانگی به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف نسبت به سال گذشته تا مبلغ دو هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند. میزان پاداش‌ها به شکلی است که هزینه مصرف یک سال برخی از مشترکین را پوشش می‌دهد. به بیان بهتر با صرفه جویی می‌توان از برق رایگان در طول یک سال بهره‌مند شد. در تیرماه ۱۴۰۱ در گراش و ارد به تنهایی ۷۰۰ میلیون تومان پاداش به مشترکین خانگی پرداخت شده است.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top