بستن

جلسه سه‌ساعته شورای اداری در حضور نماینده

هفت‌برکه: دومین جلسه‌ی شورای اداری شهرستان گراش در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳ ساعت به طول انجامید. جلسه‌ای که با حضور حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تشکیل شد و دهیاران، اعضای شورای روستا و روسای ادارات از این فرصت برای مطرح کردن گلایه‌ها و مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات خود استفاده کردند.

گزارش عملکرد حسین‌زاده از اقدامات ۳ ساله‌اش در سمت نمایندگی، اعتراض فداغی‌ها از عدم ارتقا به بخش، شکایت اعضای شورای چند روستا در برآورده نشدن توقعات نسبت به ارائه خدمات عمرانی، ارتباطی، بهداشتی و آموزشی در روستاها و تقدیر از شش نفر از مسئولین به دلیل عملکرد مناسب، بخش‌های مهم این جلسه بود.

به گزارش هفت‌برکه، جلسه‌ی شورای اداری در ساعت ۹:۳۰ چهاردهم خردادماه ۱۴۰۲ با اجرای معصومه بهمنی، کارشناس امور بانوان فرمانداری، آغاز شد. او از حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس، طاهرزاده، فرماندار گراش، بخشایش‌پور، امام جمعه شهر دعوت کرد تا در جایگاه خود روی سن و در برابر حضار مستقر شوند.

فرماندار: با افراد بی‌حجاب در انظار عمومی باید برخورد شود

طاهرزاده، فرماندار گراش، اولین سخنران این جلسه بود. او با خوش‌آمد‌گویی به حاضرین رو به سوی روسای ادارات گفت: «دولت سیزدهم دولت کار، تلاش و فعالیت و عملگرا است و ما در همین راستا سعی داریم اقدامات، برنامه‌ها و خدمتگزاری‌ که مد نظر دولت و دولتمردان است به پیش ببریم. در روزهای دوشنبه هر هفته در فرمانداری و در ماه یک بار با حضور در مساجد با مردم دیدار چهره به چهره داریم. ۵۰ درصد ارباب رجوع‌هایی که به ما مراجعه می‌کنند به این دلیل است که کارهای کوچک آن‌ها در ادارات رتق و فتق نمی‌شود. روسای ادارات مد نظر داشته باشد اگر کار حل نشده مردم در بروکراسی اداری بماند ملاک ارزیابی عملکرد آن‌ها خواهد بود. روسای ادارات باید در شورای اداری گزارش عملکرد بدهند و این با هدف حل مشکلات مردم و توسعه شهرستان است. انتظار است مدیران در سال مهار تورم و رشد تولید، تحرک خوبی داشته باشند.»

او در ادامه با اشاره به نزدیک شدن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان گفت: «از آنجایی که دور دوم سفر ریاست جمهور به استان و نمایندگان او به شهرستان نزدیک است روسای ادارت طرح و پیشنهاد‌های خود را آماده کنند و با مدیران کل خود رایزنی داشته باشند.»

فرماندار با تاکید بر روسای ادارت مبنی بر عدم ارائه خدمات به افراد بی‌حجاب گفت: «ارائه خدمت به افراد بی‌حجاب ممنوع است و با افراد بی‌حجاب در انظار عمومی جامعه باید برخورد شود، ما روی این موضوع مصریم که شهر مومن و ولایت‌مدار گراش، سالم و انقلابی بماند.»

او با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی گزارش‌عملکردهای ادارات به مردم ادامه داد: «مدیران و روسای ادارات گزارش خدمات و اقدامات خود را از روش‌های متفاوت از جمله فضای مجازی و بیلبورد به مردم گزارش دهند. دستور استاندار است که نسبت به این امر اقدام کنند.»

او با توجه به وارد شدن به فصل گرمای هوا نسبت به مصرف بهینه برق، توصیه‌هایی داشت.

بازرسی اول صبح برای حضور کارمندان در ساعت ۶ صبح

فرماندار با تذکر به روسای ادارات مبنی بر پاسخگویی نامه نحوه هزینه‌کرد سال ۱۴۰۱ گفت: «بعضی ادارات نامه نحوه هزینه‌کرد سال گذشته را پاسخ ندادند. اعتباراتی که وارد مجموعه شورای اداری شهرستان می‌شود باید با دقت نظر سال قبل تقسیم شود اما تا زمانی که روسای ادارات به نامه پاسخ ندادند که چند درصد از اعتبارات جذب شده و کجا هزینه شده است؟ و چه برنامه‌هایی دارند؟ امکان تخصیص اعتبار جدید به آن‌ها نیست. اعتبار جدید منوط به پاسخ شما به نامه است ما با بررسی برنامه و درخواست‌های شما اعتبارات را تقسیم می‌کنیم.»

او با تاکید بر ایجاد امیدآفرینی و ارائه خدمات مثبت به مردم با هدف زمینه‌سازی برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات گفت: «ما موظفیم برای برگزاری پرشور انتخابات زمینه‌سازی کنیم. لازم است با ارائه خدمات مثبت و ایجاد امیدآفرینی نسبت به برگزاری انتخابات سالم و توانمند و با حضور حداکثری مردم گامی برداریم.»

فرماندار بر حضور روسای ادارات و کارمندان سر ساعت ۶ در ادارات تاکید کرد و گفت: «از آنجایی که ساعت اداری به ساعت ۶ تغییر یافته است برخی روسای ادارات و کارکنان سر ساعت ۶ در اداره نیستند. اداره خط قرمز ما است و می‌طلبد حجت تمام شود ما بازرسی اول صبح را شروع می‌کنیم. ادارت باید سر ساعت ۶ پاسخگوی مردم باشند این یک دستور اداری و حقوقی و قانونی است.»

او با اشاره با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و قیام ۱۹ خرداد و قدردانی از دکتر حسین‌زاده به دلیل پیشرفت پروژه تونل بالنگستان به دلیل پیگیری‌های او صحبت‌هایش را پایان داد.

امام جمعه: از کسی که آمر به معروف است دفاع می‌کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، نیز در این جلسه مسئولین را به دوری از ریاست طلبی و پرهیز از دروغ توصیه کرد و گفت: «روایتی داریم که می‌گوید آدم عاقل کسی است که دنبال ریاست نمی‌گردد. در واقع مسئولینی که حرص ریاست نداشته باشند و برای حفظ ریاست متوسل به دروغ نشوند در مسیر درست هستند. بعضی از مسئولین در مواجهه با تقاضاهای مردم برای توجیه آنها متوسل به دروغ نشوند. نجات در صداقت است. احتیاط کنید. دروغ نگویید آقایان بزرگوار.»

امام جمعه با بیان این که در بحث محدوده ظلم شد و این کار باید به صورت مسالمت‌آمیز دنبال و تکلیف روشن شود، گفت: «در بحث دفاع از حق شهرستان جلسه‌ای که با حضور آقای استاندار و مسئولین شورا برگزار شد، اسنادی آماده کردند در بحث محدوده ظلم شد. این کار باید دنبال شود منتهی با راه مسالمت‌آمیز و اخلاقی. آن سالی که هیات وزیران در دولت سازندگی، تصمیمی گرفت، آمدند یک کاری کنند ابرویی درست کنند اما چشمی کور کردند. مردم از ما مطالبه دارند مرگ یک بار و شیون یک بار. تکلیف روشن شود. حرف ما رعایت حق و عدالت است اسناد است خواهش میکنم به جد این را دنبال کنند.»

بخشایش‌پور با تاکید روی این موضوع که در حوزه فرهنگی همه مجموعه ادارات باید برنامه داشته باشند، ادامه داد: «نقشه مهندسی فرهنگی استان و برش فرهنگی شهرستان متوجه همه مسئولین است. سال گذشته بعضی ادارات عضو نبودند و گزارش نیاوردند این ملاک نیست که شما حتما عضو شورای فرهنگ عمومی باشید. ما نقشه مهندسی فرهنگی شهرستان را یک بار دیگر می‌فرستیم در حوزه فرهنگی همه مجموعه ادارات باید برنامه داشته باشند.»

او با این جمله که حجاب تکلیف و واجب است و به هیچ قیمتی اجازه نمی‌دهیم رنگ شهرستان عفیف گراش را تغییر دهند، گفت: «از حدود اسلامی کوتاه نمی‌آییم. لازم باشد از کسی که آمر به معروف است دفاع می‌کنیم. اگر به آمر به معروف ظلم شود و مردم سکوت کنند، اوج بی‌تقوایی است.»

او در پایان صحبت‌های خود گفت: «درخصوص تحقق شعار سال مسئولین گزارش دهند چیکار کردند؟ بعضی ادارات با هم درگیرند ادارات باید با هم افزایی و همدلی با هم ارتباط داشته باشند به خصوص در حوزه مسکن. انتخابات پرشور در گرو تحقق شعار سال است. توجه به استقلال ادارات و تامین نیرو ادارات و استقلال بانک‌ها را نیز باید مد نظر داشت از حداقل‌های ممکن برای خدمت به خلق الله نباید کوتاهی کرد.»

حسین‌زاده: موشک فتاح، مظهر صلح است

حسین حسین‌زاده، نماینده پنج شهرستان جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی، در شروع صحبت‌هایش با بیان این که دشمن درصدد القا ناامیدی است گفت: «حضرت آقا در دیدار مسئولین بحث ایمان و امید را مطرح کردند. موشک هایپرسونیک فتاح مظهر صلح است. من بازدیدی از کارخانه این موشک سازی داشتم درود بر سپاهیان کار بزرگی کردند و باعث ترس و ناامیدی دشمن شدند. انسان با امید و آرزو زنده است وظیفه ما این است که ایمان و امید را زنده نگه داریم و پیگیر خواسته مردم باشیم. بحث خودباوری بین جوانان وجود دارد وظیفه من مسئول این است که از ظرفیت جوانان و نخبگان، هنرمندان، بانوان، پایگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی و هنری و … استفاده کنیم.»

او افزود: «تشکر از مسئول محترم آموزش و پرورش که از وقتی حضور داشتند منشا خیر و برکت بودند. در حوزه فرهنگی جای کار داریم. آموزش در شهر ما دچار چالش است قبولی در خرداد و قبولی در کنکور در شان گراش نیست.»

حسین‌زاده که معتقد است ۹۰ درصد آمایش سرزمین محقق شده است، می‌گوید:«از ابتدای ورود به مجلس آمایش سرزمین انجام دادیم و تمام نقاط ضعف و قوت در حوزه مختلف فرهنگی، عوارض ورزشی، زیر ساخت‌ها احساس شد با برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت پیگیری کردیم و خوشبختانه بالای ۹۰ درصد محقق شده است. از تاریخ خدمتگزاری ما یک سال دیگر بیشتر باقی نمانده اما در این مدت هم قول می‌دهیم در اختیار مردم باشیم.»

گزارش عملکرد سه ساله حسین‌زاده: از جاده‌ها تا ورزش

او در ادامه گزارش عملکرد ۳ ساله خود را ارائه کرد و گفت: «در حوزه راه و بهسازی روستا؛ پیوستن جاده چک‌چک به طرح‌های ملی و اجرای نیمی از مسیر، جذب ۵۰ میلیارد تونل بالنگستان، روکش ۹ کیلومتر محور گراش-اوز، روکش زروان-فداغ به طول ۸۵ کیلومتر(۵۷ درصد پیشرفت)، روکش سه راهی ارد، فداغ، بیرم به طول ۵۵ کیلومتر(۸۰ درصد پیشرفت، ۲۶۱ میلیون تومان جهت جاده بین مزارع اناغ(بودجه در اختیار)، بهسازی فداغ-خلیلی به طول ۲۶ کیلومتر (۱۰ درصد پیشرفت، ۱ میلیارد بهسازی لب‌اشکن(نفت)، ۱/۳ میلیارد بهسازی خلیلی (نفت+محرومیت‌زدایی) + آسفالت ۱۵۰۰ متر مربع معابر، ۴۰۰ میلیون بهسازی بشیرآباد(در اختیار)، ۴۰۰ میلیون بهسازی محمدزینا(در اختیار)، آسفالت ۵۰۰۰ متر مربع معابر کنگ و ریشه کارهایی است که انجام شده است.»

او در ارائه طرح‌هایی که در حوزه انرژی انجام شده است، افزود: «آبرسانی به ارد، تامین اعتبار جهت رفع نقص سه چاه آبفا شهر گراش، ۵۴۲ میلیون اعتبار جهت تعویض لوله آبرسانی عمادشهر به فداغ، گازرسانی به ۷ روستا(از خلیلی تا کنگ و ریشه)، جذب قریب به یک میلیارد تومان جهت جابجایی تیر برق از جمله فعالیت‌ها در این حوزه بوده است.»

او در حوزه ورزش به این پروژه‌ها اشاره کرد: «جذب بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای مجموعه محبی، اختصاص ۵ میلیارد تومان جهت سالن بانوان، ۲ میلیارد سالن ورزشی فداغ(نفت)، ۸۰۰ میلیون بشیرآباد(نفت)، ۸۰۰ میلیون کنار زیارت(نفت)، افتتاح چمن لب‌اشکن، محمدزینا، بشیرآباد و حسین آباد، زینل‌آباد۷ احداث سوله ورزشی سپاه فداغ(محرومیت‌زدایی)، اختصاص ۱/۰۵ میلیارد به مجموعه ورزشی ارد(نفت).»

در حوزه اینترنت او به ارتقا اینترنت در روستاهای لب‌اشکن، خلیلی، فداغ، محمدزینا، حسین‌آباد، زینل‌آباد، آغصه و چند نقطه از شهر گراش (پارک مسلمانی) اشاره کرد.

حسین‌زاده در حوزه بهداشت و درمان این پروژه‌ها را یادآوری کرد: «فضای آموزشی دانشکده علوم پزشکی گراش ملی شد، جذب ۲۰ دانشجوی رشته پزشکی برای نخستین‌بار، اختصاص دستگاه سی تی اسکن ۲۵۶، ژنراتور بیمارستان با کمک خیرین و دولت، جذب بیش از ۵ میلیارد تومان جهت توسعه و تکمیل خانه بهداشت فداغ، مرکز خدمات جامع سلامت فداغ و مرکز بهداشت فداغ(در اختیار)، ۴۹۱ میلیون تومان مرکز بهداشت ارد(در اختیار، ۱ میلیارد و ۶۵ میلیون تجهیز خانه بهداشت لب‌اشکن(نفت+در اختیار)، جذب بیش از ۱/۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل و توسعه پایگاه خدمات جامع سلامت شماره ۱ و ۲، تامین تجهیزات درمانی بیمارستان و تجهیز مراکز بهداشتی شهری گراش(در اختیار).»

جذب بیش از ۳ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش گراش،۱ میلیارد جهت ساخت جهاد کشاورزی ارد(در اختیار)،ارتقای درجه شهرداری گراش به هشت، اختصاص ۴/۵ میلیارد تومان به شهرداری گراش و ارد، ارتقای دانشگاه آزاد گراش، جذب ۲ میلیارد تومان جهت بهسازی گلزار شهدا(برق روز، ناساگ، ارد و دانشکده علوم پزشکی)، جذب ۸۰۰ میلیون تومان برای پایگاه علی‌بن‌ابیطالب و نیروی انتظامی گراش، جذب ۵۰۰ میلیون تومان برای هلال‌احمر گراش از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

شش تقدیر در جلسه شورای اداری

طاهرزاده، فرماندار گراش با بیان این حضور معتمدین و خیرین، شورا و دهیاران در جلسات شورای اداری را غنیمت می‌شماریم، گفت: «تعداد زیادی از مردم برای دریافت وام از بنیاد برکت ثبت نام کردند. یکشنبه هفته آینده افراد واجد الشرایط انتخاب می‌شوند و امیدواریم اشتغال در شهرستان استارت بخورد. برای سکونتگاه و حاشیه‌نشینی نیز با حضور ادارات تابع و دفتر نماینده از مناطق حاشیه‌نشین بازدید شد و برنامه خوبی در پیش رو داریم.»

تقدیر از دکتر حسین‌زاده، نماینده مردم به جهت خدمات ارزنده در اعزام گروه جهادی پزشکی و دندان پزشکی به مناطق مختلف محروم، تقدیر از دکتر دلخوش به جهت کسب رتبه اول کشوری در ارزیابی کشوری، تقدیر از مهندس سلیمانی، رییس اداره بهزیستی به جهت کسب رتبه برتر استانی در ارزیابی استانی، تقدیر از سعید قربانی به دلیل ساخت مستندساز خال ابرام، تقدیر از سرهنگ کریمی به جهت ارتقا مسائل امنیتی و پیگیری مسائل جنایی و تقدیر از حجت عابدی به جهت کسب رتبه دوم روابط عمومی در استان بخش دیگر این برنامه بود.

بعد از اهدای لوح تقدیر به این افراد، حسین‌زاده بار دیگر تریبون را در دست گرفت و از خدمات شورای شهر و شهرداری تقدیر کرد: «از اعضای شورای شهر و شهردار که کارهای زیرساختی خوبی انجام دادند و در سال‌های بعد به نتیجه می‌رسد قدردانی می‌کنم. ایجاد کمربندی جدید، رینگ کلات فاز ۲، از جمله این کارها است. همچین امیدواریم احداث پارک در سال بعد به سرانجام برسد. و کار بزرگ و جهادی دیگر با وجود مخالفت بسیار ایجاد شهرک ۸۰۰ هکتاری یا ۳۰ هزار نفری شهرستان بود که ایجاد شهرک مثل شهرستان شدن مراحل و روند اداری زیادی دارد. و آخرین کار که دیروز انجام شد ساماندهی دو روستای سلطان‌آباد و محمدآباد و روستای تنگ آباد بود که رسما ارتقا پیدا کرد. که مردم قانونی خدمات بگیرند. رسیدگی به مشکلات شهرک فرهنگیان نیز در حال انجام است وکارهای زیرساختی انجام می‌شود و اثرگذار است.»

حجت عابدی، روابط عمومی فرمانداری در فرصتی که داشت در این جمع گفت: «از کسب مقام دوم بین ۳۷ شهرستان که با سختی و تلاش و بدون وجود امکانات به دست آمد، خوشحالم. افتخاری نصیب بنده شد. جا دارد از همکاران در فرمانداری و همه عزیزان که اعتماد کردند تشکر کنم.»

عابدی بعد از آن از مهدی خوشبخت، روابط عمومی دانشکده خواست به پشت تریبون بیاید و در رابطه با اهمیت کار روابط عمومی‌ها صحبت کند.

خوشبخت گفت: «متاسفانه در ایران و شهرستان ارزش کار روابط عمومی‌ها در سازمان و ادارات کم رنگ است خدماتی که ادارات به دولت و نظام می‌کنند کمتر به مردم مخابره می‌شود باید پاسخگو باشیم. مسئولین وقتی می‌خواهند مسئول روابط عمومی انتخاب کنند این تفکر را کنار بگذارند که فقط می‌خواهد یک بنر نصب کند. وقتی مسئول روابط عمومی انتخاب می‌کنید باید کسی را انتخاب کنید که زیرک و باهوش و ۲۴ ساعته انکال باشد. روابط عمومی در مجموعه پرکارترین است و باعث می‌شود هجمه به سمت شما کمتر باشد. به روابط عمومی اعتماد کنید تا کارها را به مردم گزارش دهند. باید روابط عمومی‌ها را نوین کنیم ما در مجموعه علوم پزشکی آماده‌ایم در این زمینه کمک کنیم.»

دلخوش، مسئول اورژانس گراش نیز با بیان این که انتظار رتبه اول کشوری را نداشتیم گفت: «مطمئن بودم جهش بزرگی خواهیم داشت اما انتظار رتبه اول را نداشتم. در سال ۱۴۰۰ ما رتبه آخر بودیم و ۵۱ درصد امتیاز ما بود ولی امسال با امتیاز ۸۳.۸ در کل کشور رتبه اول را کسب کردیم. این موضوع را مرهون حمایت و زحمت همه مسئولین شهرستان هستیم. جذب بودجه از بنیاد مستضعفان برای اورژانس در روند پیشرفت اورژانس موثر بود. زمانی که مسئولیت را پذیرفتم به عنوان مسئول اداره حوزه ستادی را تشکیل دادیم همه اورژانس‌های کشور ستاد داشتند اما ما نداشیم که موفق به تشکیل آن شدیم. همچنین توانستیم تعداد کمی پایگاه‌ها را در مرکز شهرستان از یک پایگاه به سه پایگاه افزایش دهیم. اورژانس مجهز به دو آمبولانس و ۱ موتورلانس است. و استقرار اورژانس در ارد و فداغ و در آینده نزدیک در روستای خلیلی از دیگر اتفاق‌های موثر است.»

محمد شکاری، رییس هلال احمر گراش با اشاره به فروش امتیاز تیم هلال احمر از مسئولین خواست برای جلوگیری از این اتفاق جمعیت هلال احمر گراش را حمایت کنند: «جناب فرماندار ما تمام بودجه سال گذشته را جذب و اختصاص داده‌ایم. در هلال احمر دو مجموعه داریم. بخش آموزش تخصصی و تیم فوتبال. این تیم در رده لیگ برتر قرار دارد و متاسفانه می‌خواهند امتیاز تیم را بفروشند. حمایت کنید چون امتیاز تیم در حال فروش است.»

بخش دیگر این جلسه به صحبت‌های دهیاران و اعضای شورای روستاها گذشت که هفت برکه به زودی در پستی جداگانه این بخش را نیز منعکس خواهد کرد.

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. عالی جنابان دختری در گراش به قتل رسیده ایا در این مورد حرفی نمی خواهید بزنید؟ خیلی از خانواده ها در استرس و ترس هستند .حس ناامنی ارامش را از زنان و به خصوص انهایی که مجبوری تنها زندگی می کنند گرفته و این حس لطمات زیادی به روح و روان و جسم وارد می کند .البته برادران پلیس زحمت خودشان می کشند .شماها هم که اینقدر روی ولایی بودن گراش تاکید می کنید باید در مورد این قتل هم دغدغه داشته باشید .انشاالله قاتل با تلاش تلاشگران انتظامی گراش دستگیر شود و به سزای عملش برسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top