بستن

بنیاد برکت تا ۵۰۰ میلیون وام می‌دهد

هفت‌برکه: سهمیه‌ی پرداخت وام از طرف بنیاد برکت برای کل شهر گراش و توابع، امسال به دویست فقره رسیده است. این بنیاد به کارفرمایان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و به متقاضیان کسب‌وکار به صورت انفرادی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد وام می‌دهد. مهلت نام‌نویسی تا ۱۵ خردادماه در بخشداری مرکزی گراش است.

به گزارش هفت‌برکه، طاهره فروزش، بخشدار مرکزی گراش، با اعلام این خبر افزود: «متقاضیان شهر گراش، برای نام‌نویسی و ثبت‌نام، تا ۱۵ خرداد ماه فرصت دارند تا در ساعت اداری به بخشداری مرکزی واقع در فرمانداری مراجعه کنند.»

رنجبر، تسهیل‌گر بنیاد برکت، در گفت‌وگو با هفت‌برکه گفت: «در پرداخت تسهیلات بنیاد برکت، سهمیه‌ی گراش امسال دویست نفر است که نسبت به پارسال پنجاه نفر افزایش داشته است.»

او با تاکید بر این موضوع که امسال بر خلاف سال پیش، وام خوداشتغالی به کل شهرستان تعلق دارد، گفت: «پارسال این طرح مخصوص روستا بود و سهمیه‌ای که به ما داده بودند ۱۵۰ نفر بود. ولی امسال سهمیه ما دویست نفر تعیین شده است که بین شهر و توابع تقسیم می‌شود.»

او در ادامه با بیان این که این وام در دو قالب انفرادی و کارفرمایی پرداخت خواهد شد، گفت: «در این طرح، از واجدین شرایط در مشاغل خرد و خانگی، مشاغل خرد و کوچک کارگاهی و مشاغل بنگاهی و گارگاهی نام‌نویسی می‌شود. در قالب انفرادی به هر فرد بر اساس نوع کسب‌وکار و میزان بودجه لازم تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان؛ و در قالب کارفرمایی نیز تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد.»

رنجبر در مورد شرایط لازم برای پرداخت این وام گفت: «در قالب فردی، بیمه نبودن و کارمند دولت نبودن شرط است. و در قالب کارفرمایی، داشتن بیمه، کد کارگاهی، کد بیمه و همچنین به ازای دریافت هر ۱۵۰ میلیون داشتن ۳ کارگر تحت پوشش بیمه ملاک است.»

او در ادامه به دیگر شرایط نام‌نویسی در این طرح اشاره کرد و گفت: «توانمندی و صلاحیت تسهیلات اشتغال‌زایی متقاضیان توسط کارگروه اشتغال به صورت دقیق بررسی و تایید می‌گردد. تضامین مورد نیاز بر اساس تفاهم‌نامه بین بنیاد برکت و بانک‌های عامل است. داشتن سن بین ۲۰ تا ۵۵ سال، متاهل بودن، زن سرپرست خانواده بودن، داشتن مدرک مهارتی و پروانه بهره‌برداری از دیگر الزامات دریافت این وام است. اسامی افرادی که در این طرح نام‌نویسی می‌کنند به تهران ارسال می‌شود و بعد از بازیینی و تشخیص صلاحیت‌های لازم، این وام به افراد واجد‌الشرایط با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. من قبل عیداقدام کردم ولی همش هفتادملیون دادن گفتن به سماهمینقدرتعلق میگیره بعدازچندماه بهم وام تعلق گرفت ولی همش هفتادملیون تومن

  2. خدا لعنت کند کسانی که مردم را دلخوش میکنند و بعد ناامید اینها همه حرف است من همه مدرکی دارم از فنی و حرفه‌ای گرفته تا جواز کسب و کوفت و زهرمار ولی فقط دلال این کار را باید پیدا کنی آنوقت بدون هیچ مدرکی میلیاردی وام میدهند این پست ها و سرتیتر های خبری فقط برای جمع کردن خواننده است و هیچ‌گونه واقعیتی ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top