بستن

جشن و سرود و مسابقه در روز دختر

هفت‌برکه: «شکوه دخترانه» عنوان ویژه‌برنامه‌ای بود که سی‌ام اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر در پارک شهید سلیمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر، این جشن ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ هجری شمسی، برابر با ۲۰ شوال ۱۴۴۴ هجری قمری، این جشن با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، بخشداری مرکزی، مدیریت آموزش و پرورش، شورای راهبردی بانوان، اداره ورزش و جوانان، مدرسه علمیه الزهرا، پایگاه مقاومت فاطمه الزهرا سلام الله علیها، پایگاه مقاومت چهارده معصوم، انجمن زنان رویش، بیت‌النور، هیات رزمندگان و مجموعه غذایی حاتم و با محوریت شورای راهبردی بانوان شورای اسلامی شهر و شهرداری گراش برگزار شد.

در این مراسم، حلیمی شهردار گراش بیان داشت: با توجه به رویکرد فرهنگی – ارزشی شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش و در راستای پاسداشت حجاب و عفاف و همچنین حمایت از بانوان و دختران گراشی این برنامه برپا شده است. علیرضا دانشور، رئیس شورای شهر گراش نیز افزود: هدف از نام گذاری این روز خجسته به نام روز دختر الگو گرفتن دختران از شخصیت حضرت معصومه (س) است تا دختران جامعه ما در سبک زندگی و فضائل دینی از ایشان الگو بگیرند.

مریم فعلی، عضو شورای راهبردی بانوان شورای اسلامی شهر و شهرداری گراش، گفت: «گرامیداشت مقام حضرت معصومه سلام الله علیها و ایجاد شور و نشاط در بین بانوان و دختران، تکریم مقام دختران در خانواده و جامعه، حفظ و ارتقا هویت ایرانی اسلامی دخترانمان از اهداف این جشن بود.»

فعلی در گفتگو با پندری نیز گفت: «با توجه به هجمه‌های دشمنان و رسانه‌های معاند در حوزه دختران و زنان کشور، لازم بود جشن روز دختر با شور و نشاط بیشتری برگزار شود که خدا را شکر با همکاری شورای راهبردی بانوان شورای شهر گراش این مراسم به خوبی برگزار شد. در این همایش غرفه‌ی کودکان هم داشتیم که فعالیت‌های مختلفی از جمله نقاشی چهره را برای دختربچه‌ها انجام می‌دادند.»

برنامه‌های این مراسم

فعلی در گفتگو با هفت‌برکه افزود: «در این مراسم از ۵ نفر از فعالین حوزه بسیج دانش‌آموزی تقدیر شد. از سما یحیایی، دارنده مقام اول در رشته تکواندو در مسابقه جام سفیر کره در بحرین نیز تقدیر شد.»

مسابقات متنوع مادر و دختر، نور افشانی، برپایی غرفه کودک و نقاشی بر روی چهره کودکان از دیگر برنامه های این همایش بود.

روابط عمومی آموزش و پرورش گراش نیز در گزارش این مراسم نوشت، مراسم با تلاوت قرآن، سرود ملی و مولودی‌خوانی ابوالفضل رزمان شروع شد. بعد از آن فیروزی، از اساتید حوزه علمیه خواهران گراش سخنرانی کرد. اجرای پرشور این برنامه برعهده علی شریعت‌زاده از موسسه فرهنگی برکه لارستان بود.

از بین دختران حاضر در جشن، به سه دختربچه که حجاب زیباتری داشتند، سنگ حرم امام علی اهدا شد. اجرای گروه سرود راویان آفتاب، اجرای مسابقه مادر دختری و اجرای سرود همگانی «بیعت» توسط حضار از دیگر برنامه‌های این شب پرهیجان دخترهای گراش بود.

دکلمه‌خوانی به زبان فارسی و انگلیسی توسط دانش‌آموزان مدرسه قمری بخشی از همایش جذاب شب دختر در گراش بود. آیدا دهنوی به زبان فارسی و فاطمه اکبریان  به زبان انگلیسی دکلمه‌ای را به مناسبت روز دختر قرائت کردند.

در این جشن کلی هم هدایا تقدیم شد. از حامیان برنامه به صورت ویژه تجلیل شد. همچنین از ۵۰ نفر از حاضرین نیز به صورت قرعه‌کشی هدایایی اهدا شد. بعد از پایان جشن هیات آمادگی جسمانی مسابقه‌ای را برگزار کرد که به ۱۸ نفر از برگزیدگان جایزه دادند.

 

3 نظر

  1. خانم فعلی ، ابجی عزیز چقدر بهت بگم حرف این حکومت رو گوش نکن .
    من برادرتم خیر و صلاحت میخوام ، روزی میرسه هم تو هم خیلی از گراشی ها که خودشون رو بخواب زدن به حرف من میرسن.

  2. در جواب کسی که با اسم مستعار گراشی کامنت گذاشته باید بگم :
    نفهی درد بزرگیست….
    تو اگه جرات داشتی با اسم واقعیت نظر میدادی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top