بستن

مهندس‌ها Open Book امتحان دادند

هفت‌برکه: آزمون ورود به حرفه مهندسان جنوب فارس با حضور ۵۹۰ شرکت‌کننده در لار برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، آزمون ورود به حرفه مهندسان جنوب استان فارس به مدت دو روز  ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد. 

مهندس شبانی، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، به اتفاق دکتر دهقان، فرماندار ویژه لارستـان، به محل برگزاری آزمون رفت و از نزدیک روند برگزاری آزمون را بررسی و از مدیریت‌های مسکن و حراست اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، نمایندگی سازمان نظام مهندسی لارستان و سایر عوامل اجرایی تقدیر و تشکر نمود.

آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی به صورت کتاب باز است و داوطلبان می‌توانند از ماشین حساب، کتاب و جزوه‌های همراه استفاده کنند اما اجازه رد و بدل کردن کتاب و جزوه و هر وسیله دیگری را ندارند.

این آزمون به مدت دو روز در ۱۳ رشته از رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برگزار شد. دانش‌آموختگان مهندسی سه سال پس از پایان تحصیلات خود می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت قبولی در هر رشته، پروانه اشتغال به کار مهندسی در زمینه‌های طراحی و نظارت و اجرا را دریافت می‌کنند. 

شرکت کنندگان این آزمون در لارستان ۵۹۰ نفر بودند که از این تعداد ۷۳ داوطلب زن و ۵۱۷ داوطلب مرد همزمان با سراسر کشور جهت اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی با هم به رقابت پرداختند.

گزارش تصویری اداره کل راه و شهرسازی لارستان را ببینید:

 

توضیح تکمیلی نمایندگی نظام مهندسی ساختمان درباره آزمون ورود به حرفه مهندسی

مدیریت محترم نشریه هفت برکه گراش

با سلام و آرزوی توفیق

احتراما در خصوص خبر کار شده در مورخه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ آن نشریه محترم و سبک ارائه گزارش، نکاتی چند جهت استحضار شهروندان و تحریریه محترم به عرض می‌رساند:

۱- آزمون ورود به حرفه مهندسی توسط وزارت راه و شهرسازی به منظور جذب فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف مهندسی حداقل در بیست سال گذشته برگزار می‌شود.

۲- مهندسین رشته‌های مختلف معماری- عمران- تاسیسات- نقشه‌برداری- شهرسازی و… سه سال پس از فارغ التحصیلی خود از دانشگاه، با محوریت و مدیریت اداره کل راه و شهرسازی، جهت ورود به حرفه مهندسی دو بار در سال در یک آزمون متمرکز، آموخته‌ی حداقل چهار ساله و همچنین تجربه کاری سه ساله خود را مورد سنجش قرار داده و در یک آزمون با همکاران خود به رقابت می‌پردازند که معمولا در هر رشته، تنها دو یا سه نفر موفق به قبولی و دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی می‌شوند.

۳- مواد آزمون مذکور علاوه بر نظامات اداری و آگاهی از قوانین جاری، بیش از بیست مبحث تخصصی با حجم بالا می‌باشد که علاوه بر دانش و تجربه داوطلب، سرعت عمل و دقت داوطلب نیز به چالش کشیده می‌شود.

۴- با توجه به اینکه رسالت وزارت علوم جذب دانشجو و تکمیل کرسی‌های خالی دانشگاه می‌باشد، وزارت راه و شهرسازی شرط ورود به حرفه مهندسی را عبور از یک آزمون دشوار قرار داده است.

در نهایت اینکه همانطور که می‌دانید کتاب باز بودن، عرف جهانی آزمون‌های دشوار ‌می‌باشد و قطعا به راحتی خوردن آب‌نبات چوبی نیست.

مصطفی سرخی / رییس دفتر نظام مهندسی ساختمان شهرستان گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top