بستن

سه عروسک بچه‌های گراش در «پروژه ایران» به نمایش درآمد

هفت‌برکه: سه عروسک سنتی گراش ساخته دختران نوجوان گراشی برای حضور در رویداد «پروژه ایران» پذیرفته شد. 

زینب کوزلی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گراش، گفت: «پروژه ایران رویدادی است که از طرف  موزه مجازی بین المللی هنر کودک برگزار می‌شود. ما از طریق آقای محمدامین نوبهار از برگزاری این برنامه مطلع شدیم و از برخی اعضا برای همکاری در این مورد دعوت شد. سال قبل دوره آموزش ساخت عروسک‌های بومی و سنتی گراش را در کانون برگزار کرده بودیم که آثار برخی از بچه‌ها در دسترس بود. از این مجموعه سه اثر صدیقه کوزلی، زهراسادات محقق و حدیث آهنی ارسال شد که هر سه اثر پذیرفته شد. عکس با کیفیت آثار هم برای چاپ در کتاب رویداد به دبیرخانه ارسال شده است.»

کوزلی در مورد این رویداد گفت: «شناخت بیشتر ایران و ویژگی‌های فرهنگی و اقلیمی آن که می‌تواند زمینه‌ساز اتحاد و همدلی بین افراد و گروههای مختلف اجتماعی باشد هدف برگزاری این رویداد است. در این برنامه از کودکان و نوجوانان تا ۱۸ سال دعوت شد که آثار خود را در هنرهای تجسمی مانند نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، ماکت سازی، تصویرسازی و… با توجه هنرهای بومی و سنتی مانند سوزن‌دوزی و عروسک‌سازی ارسال کنند.»

ریحانه علویان، مسئول اجرایی موزه، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «۱۲۵ اثر از ۱۰ استان در نمایشگاه پذیرفته شده است و به مدت یک هفته به نمایش در می‌آید. هفته آینده برنامه سالگرد افتتاح را در شهر همدان داریم که برخی آثار به همدان منتقل می‌شود.»

علویان در مورد موزه مجازی هنر کودک گفت: «هشت سال پیش موزه هنر کودک به صورت شخصی توسط خانم فرمانی تاسیس شد و زیر نظر ایوکوم، سازمان موزه‌ها، فعالیت‌ می‌کنیم. هدف ما از گردآوری آثار هنری کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۸ سال آثار است و درکنار آن رویکرد آموزشی هم داشتیم. در این مدت سعی کردیم موزه به شهرهای مختلف هم سفر کند.»

علویان در مورد پروژه ایران گفت: «در رویداد پروژه ایران می‌خواستیم بچه‌ها ایران را از دیگاه خودشان نشان دهند. در نتیجه کار هم تنوع موضوعات جالب بود و هر شهر کار متفاوتی ارسال کرده بودند. در این پروژه به دنبال تولید آثار هنری با توجه به درک بچه‌ها از ایران بودیم.»

نمایشگاه رویداد هنری «پروژه ایران» از ۲۹ اردیبهشت آغاز شده است. علاقه‌مندان می‌توانند یک هفته آینده از ساعت ۱۶ تا ۱۹ از این نمایشگاه در تهران، میدان تجریش خیابان دربندی، خیابان تختی، نبش کوچه سالور، پلاک ۸۷ بازدید کنند.

بخش‌هایی از این نمایشگاه را می‌توانید در اینستاگرام ببنید: 
https://www.instagram.com/childrenartsmuseum

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top