بستن

گل و ساز و نقاشی در جشن روز معلم

هفت برکه: با میزبانی خیرین مدرسه‌ساز در همایش بزرگداشت روز معلم از ۳ معلم نمونه شهرستان تجلیل شد. پیگیری ساخت باشگاه فرهنگیان از خبرهای این همایش بود. 

به گزارش هفت برکه امروز، دوازدهم اردیبهشت ماه همایش بزرگداشت روز معلم در سالن اجتماعات شوری برگزار شد. در این مراسم حکمت اله خدامی معلم پایه ابتدایی مدرسه وارث انصاری، خدیجه رحیمی معلم متوسطه اول مدرسه نرگس خاتون و حوریه فرهادی معلم متوسطه دوم از مدرسه امام رضا(ع) به عنوان معلمان نمونه معرفی شدند و از آن‌ها قدردانی شد. هدیه معلم‌ها به دانش‌آموزان در این روز هم تعطیلی مدارس ساعت ۱۰ صبح بود!

محمدعلی فرجی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان گراش اولین سخنران این مراسم بود او با خیر مقدم به حاضرین از مجمع خیرین مدرسه‌ساز که امسال میزبان برنامه بود تشکر کرد و گفت: «امروز با یاد و خاطره‌ی شهید مطهری دور هم جمع شد‌ه‌ایم. تقدیر ویژه دارم از مجمع‌خیرین مدرسه‌ساز و شورای اسلامی شهر که امسال میزبان برنامه روز معلم شدند.»

او در ادامه رو به سوی معلمین گفت:«همه می‌توانیم انتقاد کنیم اما همه توان اصلاح ندارند. وظیفه‌ی اصلاح روی دوش معلمین است. شاگردان را طوری پرورش دهید که در کنار انتقاد، توان اصلاح داشته باشند.»

او با بیان این که برای همه معلمین تقدیرنامه استانی از اداره کل صادر می‌شود، گفت:«به پاس زحمات شما معلمین تقدیرنامه‎‌هایی از اداره کل صادر می‌شود. دکتر حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز قول دادند که هفته‌ی آینده نشستی را با شما معلمین عزیز داشته باشد. از او ممنون هستیم که درد و دل‌های مردم جنوب را به مرکز انتقال می‌دهند.»

امراالله مهروری، رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز با تبریک هفته معلم گفت: «آموزش و پرورش وظیفه‌ی سازندگی هر جامعه را برعهده دارد و زیربنای این سازندگی معلمین هستند. اما هر چقدر منزلت معلمین بالاتر برود در مقابل مسئولیت آن‌ها بیشتر می‌شود. آن‌ها هم مسئولیت سازندگی خودشان را برعهده دارند و هم دیگران و کار آن‌ها این است که زنجیرهایی که در مسیر پیشرفت و حرکت دانش‌آموزان مانع ایجاد کرده است را پاره کنند.»

او با بیان این که با ورود فرجی، آموزش و پرورش شهرستان گراش تغییرات مثبتی داشته است، ادامه داد: «در مجمع خیرین مدرسه‌ساز امسال افتخار این را داریم که در حدی ناقابل میزبان شما باشیم. با ورود فرجی به اداره به عنوان رییس آموزش و پرورش شهرستان گراش این اداره حرکت‌های خوبی داشته است که تداوم آن نیاز به حمایت و همراهی دارد. در طول این مدت او هر زمان ندایی داده است ما اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کنارش بودیم.»

مهروری داشتن باشگاه فرهنگیان را یکی از الزامات آموزش و پروزش شهرستان گراش دانست و گفت: «این یک ضعف است که با وجود داشتن این تعداد از فرهنگیان هنوز باشگاه فرهنگیان نداریم. در جلسه‌ای که داشتیم آقای حسین‌زاده پذیرفتند که قطعه زمینی برای ساخت این مجموعه تعیین شود که شورای اسلامی شهر زمینی را شناسایی کردند  و قرار بر این است که با کمک و حمایت خیرین در آینده کلنگ مجموعه باشگاه فرهنگیان که حق شما است به زمین زده شود.»

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش نیز با اشاره به سخنی از خمینی(ره) که معلمی شغل انبیا است، گفت:«این کلام امام، دو بعد را نشان می‌دهد، بعد توصیفی که نشان از جایگاه معلم است و بعد تکلیفی که تکلیف هدایت دانش‌آموزان نیز برعهده شما است. یک عکس‌العمل مناسب معلم می‌تواند یک خانواده را نجات دهد و بهترین باقیات و صالحات برای شما که در جایگاه تعلیم و تربیت قرار دارید، باشد.»

در پایان با بخش چند کلیپ سه معلم نمونه شهرستان معرفی شدند و با دعوت از آن‌ها برای آمدن روی سن همراه با تشویق حضار، هدایای خود را دریافت کردند. همچنین در کلیپ دیگری یاد غلامرضا علی‌پور، سمیه علی‌پور و زهرا معتمد، سه معلمی که در سال گذشته از دنیا رفته بودند، گرامی داشته شد.

در بخش دیگری از برنامه نیز از دو زوج فرهنگی با اهدای هدایایی تقدیر شد. اجرای موسیقی سنتی، رونمایی از نقاشی آنلاین دانش‌آموزان مدرسه امیرکبیر که تمثیلی از بزرگداشت روز معلم بود و پذیرایی نهار در مدرسه‌ی علمیه چهارده معصوم(ع) از فرهنگیان از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

عکس‌های هادی افشار و نازنین کشاورز را در ادامه ببینید:

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. به عنوان یک شهروند گراشی تاسف میخورم به دلیل تجمید و تملقی که آقای مهروری در جلسه داشتند
    خطاب گل سرسبد یا حضرت صاحب الزمان عج است یا رهبر معظم انقلاب
    پیوست این عنوان به شخص یا افرادی درست نیست و این نصحیت ما را بپذیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top