بستن

پایان آسفالت خیابان شهیدان عظیمی

هفت‌برکه: در آستانه روز شورا، عملیات بهسازی آسفالت خیابان شهیدان عظیمی در محله بیدله گراش به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گراش، عملیات کانیواگذاری، زیرسازی و آسفالت‌ریزی خیابان شهیدان عظیمی در محله بیدله انجام شد. در این پروژه ۴۰۰ متر کانیواگذاری و ۴۰۰۰ متر مربع زیرسازی (شامل خاکبرداری، مخلوط‌ریزی، بیس‌ریزی) و آسفالت‌ریزی عملیاتی شده است. این طرح با اعتبار بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان، با هدف بهبود سیمای شهری و سهولت عبور و مرور شهروندان اجرا شده است.

در گفت‌وگوی علی بیضایی، عضو شورای اسلامی شهر، با هفت‌برکه، او با اشاره به دلیل اهمیت پروژه بهسازی آسفالت خیابان شهیدان عظیمی گفت: «ما از ابتدای شورا اصلاح برخی مناطق را که راه دسترسی مناسبی نداشتند در دستور کار قرار دادیم و بازدید‌های میدانی با اهالی محله داشتیم. با توجه به بافت محله بیدله، این محله یکی از مناطق قدیمی است و بافت منظمی ندارد و معمولا راه‌های دسترسی‌ آن با مشکل روبه‌رو است. الحمدالله بهسازی آن بخش از خیابان بیدله در خیابان شهدای بیدله در ادوار گذشته انجام شده و این سمت خیابان شهیدان عظیمی نیز به پایان رسید.»

او ادامه داد: «خیابان شهیدان عظیمی یکی از راه‌های اصلی بیدله است که به کوچه‌های زیادی منتهی می‌شود و کوچه‌ها وضعیت مناسبی دارند، اما این محور اصلی که اتصال کوچه‌ها را به هم برقرار می‌کند وضعیت مناسبی نداشت و موقع دفع آب‌های سطحی مشکلات فراوانی داشت. با توجه به درخواست اهالی محل ما هم استارت کار را زدیم.»

بیضایی با بیان این که نمی‌توانستیم به دلیل رایزنی با مردم برای عقب‌نشینی، پروژه را معطل نگه داریم، گفت: «برای عقب‌نشینی‌های سمت ورودی مسجد ولی عصر(عج) مشغول رایزنی هستیم و عقب‌نشینی در خیابان شهیدان عظیمی نیز دو نفر از مالکین قول مساعد دادند که به مرحله تفاهم‌نامه برسیم و عقب‌نشینی انجام شود. ولی به دلیل این که می‌دانستیم توافق کردن و رسیدن به مرحله تفاهم‌نامه پروسه‌ای زمان‌بر است، نمی‌توانستیم پروژه را معطل کنیم و پروژه انجام شد و در حال حاضر رایزنی با مالکینی که نیاز به عقب‌نشینی ملک دارند، انجام می‌شود.»

او با اشاره به این که در بیدله از دو خیابان اقدام به عقب‌نشینی می‌کنیم، گفت: «هم خیابان شهید عظیمی از سمت مسجد ولی عصر(عج) مورد نظر شورا و شهرداری است و هم خیابان شهید فروزان؛ از هر دو مسیر عقب‌نشینی انجام می‌شود. در خیابان شهید فروزان با یکی از مالکین که پای کار است و دو ملک دارد در حال مراحل نهایی انعقاد تفاهم‌نامه هستیم که هر چه زودتر عقب‌نشینی اعمال شود.»

«در مرحله عقب‌نشینی از مردم انتظار همکاری داریم.» او با بیان این جمله ادامه داد: «از مردم انتظار داریم که وقتی وارد فاز عقب‌نشینی با هدف ایجاد راه دسترسی برای خدمات‌رسانی بهتر و رفع خطرات ترافیکی می‌شویم، کمک کنند. اگر مردم تمایل بیشتری نشان دهند و موقع انعقاد تفاهم‌نامه این کار را عام‌المنفعه و خیر ببینند، پروژه‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد. در بحث عقب‌نشینی ما حقی از کسی ضایع نمی‌کنیم و به هر ترتیبی شده جبران می‌کنیم ولی می‌خواهیم مردم منعطف‌تر با قضیه برخورد کنند تا جنبشی باشد برای آبادی محله.»

بیضایی با اشاره به این که تامین زمین برای ایجاد پارک محله در بیدله مشکل است. گفت: «ایجاد پارک محله‌ای یکی از دغدغه‌های ما در محله بیدله است. بیدله یک محله قدیمی گراش است و وسعت زیادی دارد و برای انجام برخی کارها مانند تامین زمین برای پارک محله ما آنجا خیلی مشکل داریم. با افراد زیادی رایزنی کردیم و با خیلی از مالکین همچنان در حال رایزنی هستیم. کسانی که حس دلسوزی دارند و اهالی محله، کمک کنند تا اگر زمینی است که مالک را می‌شناسند او را به ما معرفی کنند تا بتوانیم با او رایزنی کنیم و پروژه پارک محله‌ای را در این محله را به سرانجامی برسانیم.»

او با بیان این که خیابان شهیدان عظیمی بحث عقب‌نشینی و روکش آسفالت از مسجد مهدیه تا خیابان سلمان فارسی انجام شد، گفت: «مرحله بعد پروژه از سمت مسجد ولی‌عصر(عج) تا بیدله است که ان‌شاالله بتوانیم سریع‌تر با همکاری خود مالکین و اهالی انجام دهیم.»

«اتصال بیدله به خیابان مرصاد را در لیست اولویت‌ها قرار دادیم.» بیضایی می‌گوید: «مورد بعدی که برای بیدله در برنامه قرار دادیم، اتصال بیدله از ضلع غربی محله یعنی از انتهای خیابان شهدای بیدله به خیابان مرصاد همجوار با شهرک عظیمی است. این موضوع جزو یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما برای بیدله است.»

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top