بستن

از چشم شما: خلیلی گازرسانی شده ولی خانه‌ها گاز ندارد

هفت برکه: «خدمات‌رسانی به روستای خلیلی ضعیف است.» این را غلامرضا محمدی یکی از جوانان ساکن این دهستان در پیامی برای هفت‌برکه فرستاده است. روند کند لوله‌کشی گاز در دهستان یکی از گله‌های او است. این موضوع را از طریق رییس اداره گاز بررسی کردیم و نتیجه این بود که این مشکل به اداره‌ی گاز مربوط نیست.

در پیام مردمی که به دست هفت برکه رسیده است، آمده است: «من یکی از اهالی دهستان خلیلی، شهرستان گراش هستم. دهستان خلیلی با وجود خط لوله کشی گاز به دلیل هزینه بسیار گران لوله‌کشی گاز منازل که متری ۲۴۰ هزارتومان است بیش از ۸۰ درصد منازل لوله کشی گاز ندارند.»

چرا مسئولین شهرستان گراش تمهیدی نمی‌اندیشند؟ چرا اداره گاز شهرستان برای دادن وام قرض‌الحسنه برای لوله‌کشی گاز منازل کاری نمی‌کند؟ کوچه‌های دهستان هم ماشاالله همه خاکی و سنگ و کلوخی است، شهرک روستا فاز یک برق هم ندارد، فاز دو و سه روستا هم الحمدالله نه برق دارد نه لوله‌کشی آب جهت ساخت‌وساز، حتی  عابر بانکی هم در روستای خلیلی وجود ندارد.

خلاصه خلیلی روستای محرومی است. با این که اسم دهستانی یدک می‌کشد، از شما مدیران رسانه هفت برکه می‌خواهم این مطالب را نشر دهید. غلامرضامحمدی یکی ازجوانان دهستان خلیلی شهرستان گراش.

محمد ابراهیمی، رییس اداره‌ی گاز گراش با اشاره به این که مشکل اهالی دهستان، نصب علمک و کشیدن انشعاب نیست، گفت:«خدماتی که اداره‌ی گاز تا مرحله‌ی نصب علمک در اختیار اهالی می‌گذارد کاملا رایگان است و تنها هزینه‌ای که دریافت می‌شود بابت نصب کنتور است که بر اساس سایز کنتور هزینه‌ی آن متفاوت است. مشکلی که روستاها دارند با اداره‌ی گاز نیست، مشکل اصلی آن‌ها هزینه‌ی سنگین اجرای لوله‌کشی ساختمان است.»

کار نظارت بر اجرای لوله‌کشی ساختمان و گرفتن تاییدیه مربوط است به دفتر نظام مهندسی گاز استان که ناظرین را برای نظارت از استان به دهستان‌ها می‌فرستد. کار اجرا نیز برعهده‌ی مجریان دفتر نظام مهندسی گاز است که معمولا این مجریان با توجه به نرخ بازار و هزینه‌ لوله‌کشی و ایاب و ذهاب، تعرفه‌ی ثابتی برای این منظور ندارند و قیمت‌ها متغییر است.

راهکار ابراهیمی برای حل این مشکل تشکیل جلسه و درخواست اعطای وام است:«با توجه به نرخ تورم قرار بر این شد که با بخشدار مرکزی جلسه‌ای داشته باشیم و در رابطه با اعطای وام کم بهره برای اجرای لوله‌کشی ساختمان به اهالی روستا و دهستان‌ها صحبت کنیم. دنبال برگزاری این جلسه هستیم و امیدواریم که موثر باشد.»

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top