بستن

حسین‌زاده: برای گراش وعده‌ای نداده‌ام

هفت‌برکه: حسین حسین‌زاده، نماینده شهرستان‌های جنوب استان فارس، در یک نشست خبری در عصر روز جمعه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱ در دانشکده علوم پزشکی گراش، به سوالات رسانه‌های پنج شهرستان پاسخ داد.

به گزارش هفت‌برکه، حسین‌زاده رویه‌ی برگزاری نشست خبری را برای سومین سال متوالی به جا آورد و رودررو با خبرنگاران به صحبت نشست. او از این نشست استفاده کرد تا از عزمش برای حضور در انتخابات دوره‌ی بعدی مجلس خبر دهد و عملکردش را در پنج شهرستان لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم شرح دهد. اما چالش اصلی را برای او، رسانه‌های شهرستان گراش با اشاره به جای خالی یک طرح یا پروژه‌ی زیربنایی برای زادگاه نماینده به وجود آوردند.

وعده‌ای ندادم؛ ظرفیت‌ها را بیان کردم

از خبرنگاران هر رسانه خواسته شده بود فقط دو سوال مشخص از نماینده بپرسند. با این حال، نشست خبری به خاطر توضیحات مفصل حسین‌زاده بیش از سه ساعت به طول انجامید. اواسط نشست بود که نوبت به رسانه‌های گراش رسید.

خبرنگار هفت‌برکه به عنوان اولین سوال، از برنامه‌ی حسین‌زاده برای یک پروژه زیربنایی برای شهرستان گراش پرسید: «انتخاب حسین‌زاده امیدهای زیادی را در گراش زنده کرد، اما سه سال از حضور شما در مجلس گذشت و در طی این مدت هیچ پروژه‌ی زیرساختی و صنعتی تازه‌ای برای شهرستان گراش تعریف نشد. وعده‌ی شما یک طرح صنعتی بزرگ در حوزه انرژی بود. ایده‌های انتقال آب دریا و تونل تنگ بادامی نیز ظاهرا رها شده است. در مورد این سه طرح یا طرح استراتژیک دیگری که برای گراش دارید توضیح دهید.»

حسین‌زاده در جواب به این سوال گفت: «اول این که ما وعده‌ای ندادیم، هیچ وقت، چه قبل و چه بعد از انتخابات. شاید بیان ظرفیت‌ها بوده است. تنها وعده‌ای که دادم شفافیت بود، چه در بحث اموال و چه آرا. وعده دوم هم این بود برای مراجعانی که از شهرهای مختلف برای پیگیری کارهای اداری به تهران می‌آیند، فضایی برای اسکان تهیه کنیم.»

او در ادامه گفت: «تونل خیلی خوب است، ولی امروزه هر کیلومتر تونل، بالای هزار میلیارد هزینه دارد. خیلی خوب است که مسیری کوتاه شود، اما واقعا دو سه هزار میلیارد تومان الآن وجود دارد؟ آیا توجیه اقتصادی برای آن وجود دارد؟»

حسین‌زاده از عملکرد خودش در مورد شهرستان گراش هم اینگونه دفاع کرد: «اما در خصوص شهرستان گراش، من به هیچ وجه اینطور فکر نمی‌کنم. خدا می‌داند هر چه در توان داشته‌ایم برای شهرستان گراش گذاشته‌ام، و نه فقط گراش، بلکه بقیه شهرستان‌ها هم.» او سپس برق‌رسانی به روستای تل‌پلویی در بخش مرکزی لارستان را به صورت مفصل توضیح داد.

 

آیا اینها کار نیست؟

نماینده سپس با چند سوال استفهامی به ارائه گزارش عملکردش در گراش پرداخت: «الآن کمتر روستایی در حوزه انتخابیه و گراش است که اینترنت نداشته باشد. اینترنت و بهداشت و ورزش را دولت انجام می‌دهد، ولی نماینده تسهیل‌گر است. غالب روستاهای گراش خدمات‌رسانی شده است. آیا خدمات‌رسانی به روستاهای گراش، کار برای گراش نیست؟ در حوزه علوم پزشکی بیش از ۷۰ میلیارد تومان جذب بودجه داشته‌ایم با تلاش عزیزان در این مجموعه. همین بحث رادیوتراپی که راه افتاد، دستگاه تتمه‌ای که لازم بود، با کمک عزیزان و وزارت بهداشت و کار اصلی که خیرین انجام داده بودند به سرانجام رسید. در حوزه بهداشت و درمان بسیار کار شده. این کار نیست؟ در حوزه ورزش، ورزشگاه محبی رها شده بود ولی زمین چمن بزرگش با کمک دولت به ویژه وزارت نفت انجام شده است. این کار نیست؟ پیگیری کردیم برای ۸۰۰ هکتار در دو فاز برای شهرک نوین ۲۵هزار نفری. کددار کردن روستاهای سلطان‌آباد و محمدآباد که عنقریب انجام میشود تحت عنوان روستای تنگ آب. اینها کار نیست؟ من مکاتبات جاده چک‌چک را آورده‌ام در طول سه سال، تا ببینید چقدر نامه‌نگاری شده است. اینها کار است.»

او در نهایت سوالی مطرح کرد: «من حالا یک سوالی از شما دارم: شما بفرمایید برای شهرستان گراش چه کاری باید انجام داد که ما انجام ندادیم؟ من همیشه می‌پرسم که واقعا برای گراش چه کاری باید انجام داد. هرآنچه در توان داشتیم مثل بقیه شهرستان‌ها با نگاه عدالت‌محور انجام دادیم. تونل بالنگستان شروع به کار کرد. جاده فداغ-خلیلی دارد کار می‌شود. همین شهرک نوین به همین راحتی نیست. بله، ظرفیت‌هایی که گفتید بسیار خوب است. در بحث پتروشیمی، اولین چیزی که نیاز است، آب است، به جز پایین‌دست پتروشیمی که اگر بخش خصوصی پای کار باشد، انجام می‌دهیم. این می‌طلبد که سرمایه‌گذار هم بیایند پای کار.»

 

به عنوان یک جوان جهادی و انقلابی پای کار نظام هستم

سوال دوم خبرنگار هفت‌برکه در مورد ادعای استقلال سیاسی نماینده بود: «شما به عنوان نماینده مستقل در انتخابات شرکت کردید، اما در عمل همیشه حامی تصمیمات حاکمیت بودید. در این سه سال فشارهای زیادی به فعالان اجتماعی و فرهنگی گراش وارد شد؛ از رد صلاحیت‌های گسترده در انتخابات شورای شهر تا تعطیلی کنسرت و جشنواره نمایش؛ از دستگیری تعدادی از جوانان و بازداشت طولانی‌مدت آنها تا برکناری برخی از مدیران بومی. اما در این مدت هیچ صدا و بازخوردی از شما در فضای عمومی شنیده نشد که نشان‌دهنده‌ی استقلال سیاسی شما باشد. آیا استقلال سیاسی به معنای بازتاب دادن نظرات شهروندان نیست؟»

حسین‌زاده در جواب به این سوال گفت: «ما احترام می‌گذاریم به نظر دستگاه‌هایی که امر تایید صلاحیت‌ها را انجام می‌دهند. ما پیگیر بودیم و مستنداتش هست. برای هر چهار پنج شهرستان.

«اما بقیه موارد، در بحث اعتراضات، خدا می‌داند ما چقدر پیگیر بودیم. جلسات مختلفی که در استان داشتیم و شورای تامین و پیگیری‌های روزمره. من صبح به صبح با دادستان و روسای دادگستری هر پنج شهرستان در تماس بوده‌ام. در هر حال عنایت مجموعه نظام و قوه قضاییه این کار به سرانجام رسید. من جا دارد تشکر ویژه‌ای بکنم از مردم شهرستان گراش که با همه‌ی فراخوان‌های گسترده‌ای که انجام شد، حتی یک نفر هم در کف خیابان حضور پیدا نکرد و این مایه مباهات است. مردم ما مردم پای کار نظام و انقلاب هستند.

«به ویژه اهل سنت. مردم اهل سنت باید بیشتر تکریم شوند. باید در حوزه مدیریتی بیشتر به آنها بها داده شود. یک نفر را در خنج از اهل سنت برای بخشدار معرفی کرده‌ایم. همینجا از استاندار خواهش می‌کنم که این مساله به اتمام برسد چون زیبنده مردم اهل سنت ما نیست.»

حسین‌زاده در مورد مستقل بودن خودش هم تاکید کرد: «من بارها عرض کرده‌ام که به عنوان یک جوان جهادی و انقلابی پای کار نظام و انقلاب هستیم ذیل پرچم ولایت. این نیست که با چپ و راست باشیم. ما می‌گوییم باید کار برای مردم باشد و هر وقت این باشد، اخلاص هم قطعا به وجود می‌آید.»

اختلافی با فرماندار نداشته‌ام

خبرنگار پندری نیز دو سوال چالشی دیگر در مورد شهرستان گراش از نماینده پرسید: «زمانی که شما برای نمایندگی انتخاب شدید، امیدی در سطح شهرتان بود که با توجه به حضور شما، شاهد جهش این شهرستان باشیم. دو مساله الآن به وجود آمده: بر خلاف نماینده گراشی قبلی، این انتظار وجود داشت که شاهد انتصاب جوان‌های متخصص گراشی در سطح ادارات کل و وزارت‌خانه‌ها باشیم که محقق نشده است.»

حسین‌زاده در جواب به این سوال گفت: «در مورد بومی‌گزینی، در سطح شهرستان گراش، روسای اداراتی مثل مالیات و بدنه فرمانداری و ورزش و جوانان و بهزیستی و صمت و گاز همه بومی هستند. گاهی برای ادارات ۵ تا ۶ مورد معرفی می‌کنیم اما این مشکل را داشته‌ایم که می‌گوییم شما که استخدام رسمی هستی، برو فلان‌جا؛ ولی می‌گویند راه دور است. این دیگر از دست ما خارج است.»

سوال دوم خبرنگار پندری در مورد اختلاف بین نماینده و فرماندار گراش بود: «در چند ماه گذشته، اختلافاتی بین شما و فرماندار به وجود آمده است که باعث نومیدی شده است.» حسین‌زاده در جواب گفت: «اختلافی با فرماندار نبوده است. اختلاف سلیقه ممکن است با همه داشته باشیم. ما انتظار داشتیم که پیگیری مصوبات سفر استاندار تسریع شود. البته آقای طاهرزاده به عنوان یک مدیر جهادی پای کار است و در سطح استان و ملی تلاش می‌کند؛ و ما انتظار داریم که این تلاش‌ها بیشتر از قبل باشد.»

 

زیرساخت‌های طرح‌های زیربنایی را نداریم

خبرنگار تابان گراش نیز بر جای خالی یک طرح زیربنایی برای گراش تاکید کرد و گفت: «اغلب نمایندگان فارس مثل لامرد و جهرم بدون سر و صدا پیگیر پروژه‌های کلان و اشتغال‌زا برای حوزه انتخابیه هستند، ولی شما دنبال کارهایی مثل زمین چمن مصنوعی و اینترنت هستید که در جای خود مورد نیاز است، اما اولویت با پروژه‌های اشتغال‌زایی برای منطقه و شهر گراش است.»

حسین‌زاده در دفاع از عملکرد خودش گفت: «پالایشگاه پارسیان سپهر در شهرستان لامرد و مهر ماحصل سالیان سال پیگیری است. یک‌شبه انجام نشده و دوره یک نماینده نبوده است. بزرگترین آلومینیوم کشور در لامرد ماحصل پیگیری حداقل ۱۰ سال کار است. بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی جهرم که افتتاح شد، به گفته خود دکتر رضایی ماحصل ۱۲ سال نمایندگی ایشان است. ما سرمایه‌گذار چینی را که برای وزارت نفت کار می‌کرده است به منطقه آورده‌ایم. شرکت سرمایه‌گذار آماده است، اما آب و جاده نداریم. این را هم در نظر بگیرید که این زیرساخت‌ها انجام نشده یا به کندی انجام شده است. بزرگترین صنعتی که در این پنج شهرستان وجود دارد کارخانه سیمان لارستان است که اگر فول کار کند ۱۵۰ نفر در آن مشغول به کار هستند. همین پروژه که در خنج کلید زده شد، بیش از هزار نفر اشتغالزایی می‌کند. این کار نیست؟ آیا باید حتما در گراش باشد؟ اگر بحث‌های زیرساختی انجام می‌شود با نگاه به آینده است.»

 

در بحث محدوده تابع قانون هستیم، نه احساسات و تعصب.

دومین سوال خبرنگار تابان در مورد محدوده گراش و مرز بین گراش و لار بود. حسین‌زاده در این مورد توضیح داد: «در بحث محدوده ما تابع قانون هستیم، نه احساسات و تعصب. هم گراش یک سری اسناد و مدارک دارد، هم لار. این که گذشتگان یک سری اشتباهات کرده‌اند، شما بهتر اطلاع دارید. ما در چارچوب قانون جلو می‌رویم. استاندار یک جلسه در استانداری تشکیل دادند و گفتند توضیحات و مستندات را بیاورید تا بفرستیم دایره‌ی حقوقی هیات دولت که مساله پیگیری شود.»

 

پیگیر تعرفه برق هستم

اولین سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در گراش در مورد تعرفه برق پنج شهرستان بود. اکنون قیمت برق منطقه در ماه‌های اسفند و فرودین و اردیبهشت با تعرفه زمستانه اخذ می‌شود. حسین‌زاده گفت: «برای تعرفه برق، ما از ابتدای ورود به مجلس پیگیری کردیم و مکاتبات زیادی انجام شد و از بعد هواشناسی هم بررسی کردند. از خرداد تا مهر تعرفه ۱ و اردیبهشت تعرفه ۲ تعیین شد. در آخرین جلسه‌ای که با وزیر داشتم، ایشان گفتند که ما قانونی می‌آوریم به مجلس که همه تعرفه‌ها را برداریم و بر اساس نوع مصرف و منطقه‌بندی محاسبه شود. با این حال، با وزیر نیرو و رییس جمهور مکاتبه کرده‌ایم که انشالله ماه‌های اسفند و فروردین و اردیبهشت نیز به مثابه آبان تا فروردین محاسبه شود.»

 

اداره تامین اجتماعی در حال پیگیری است

خبرنگار خبرگزاری فارس دومین سوالش را به راه‌اندازی اداره تامین اجتماعی اختصاص داد. حسین‌زاده روند پیگیری را اینگونه توضیح داد: «این هم یک کار اجرایی است که فرماندار دارد پیگیری می‌کند و ما هم کمک می‌کنیم. یکی از مولفه‌هاش این است که تعداد اعضای بیمه‌شده باید به حد نصاب برسد. اداره لارهم نهایت همکاری را داشتند.»

پرونده ارتقای فداغ در هیات دولت است

خبرنگار فداغ‌نیوز پس از مرور مشکلات این دهستان، یک سوال اساسی را مطرح کرد: «برای رهایی منطقه بزرگ فداغ و خلیلی از قفس شهرستان گراش چه برنامه‌هایی دارید؟»

حسین‌زاده در این خصوص توضیح مفصلی داد: «ما ارتقای فداغ را از سه ماه بعد از شروع به کار مجلس پیگیری کردیم. عزیزان از فداغ هم همیشه پیگیر بودند. اما یکی از سخت‌ترین کارها کار ارتقا است، چه از دهستان به بخش، چه از بخش به شهرستان و… ما بحث ارتقای دهستان فداغ به بخش را به هیات دولت رساندیم. شب قبل از مطرح شدنش، خدمت وزیر هم رسیدم. اما در کمیسیون سیاسی و دفاعی بحث شد و یک سری از مولفه‌هایش نمی‌خواند. خودشان پیشنهاد دادند که در حق مردم فداغ ارفاق می‌کنیم که اول تبدیل به شهر شود و بخشدار مرکزی هم در آنجا ساکن شود و بعد از مدتی دوباره بحث ارتقا به بخش مطرح شود. الآن هم خانم فروزش، بخشدار مرکزی، پنج روز هفته آنجاست. اما خود عزیزان فداغ این پیشنهاد را نپذیرفتند. پیگیری فداغ الان در هیات دولت است و تمام سختی‌هایش گذرانده شده است. من متشکرم از شورای فداغ که پیگیری می‌کنند. مجددا داریم این موضوع را پیگیری می‌کنیم.»

خبرنگار فداغ‌نیوز این شائبه را مطرح کرد که عدم ارتقای دهستان فداغ به بخش این است که در این صورت، گراش روستا نخواهد داشت. اما حسین‌زاده با نشان دادن مکاتبات، این شائبه را رد کرد.

 

با تمام قوا به انتخابات بعدی خواهم آمد

خبرنگار آفتاب لارستان یک سوال اساسی را در ابتدای جلسه پرسید: «آیا برای دور بعدی هم می‌آیید؟» حسین‌زاده در جواب گفت: «واقعا توفیقی است برای هر شخصی که بتواند در خدمت مردم باشد. من هم با تمام قوا حضور پیدا خواهم کرد. با بزرگان مناطق صحبت کرده‌ام. اگر عمری باشد و شرایط باشد و بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم، حتما حضور پیدا خواهیم کرد. اگر هم دلیلی وجود داشته باشد که نیایم، حتما به مردم اعلام می‌کنم.»

 

در مورد ارتقای بیرم صد در صد جدی هستم

سوال دیگر خبرنگار آفتاب لارستان در مورد زمزمه‌ی ارتقای بیرم بود. حسین‌زاده توضیح داد: «بخش بیرم که چند هزار سال قدمت دارد، واقعا شایستگی ارتقا را دارد. ارتقای بیرم، بنارویه، جویم، درز و سایبان، بیغرد، کورده، بیدشهر و… مد نظر من بوده است و پیگیری کرده‌ام. خوشبختانه جویم به سرانجام رسید. در مورد بیرم، برای شهرستان شدن یک مولفه‌هایی وجود دارد که باید باشد و داریم تلاش می‌کنیم. در جلسه‌ای که با استاندار داشتم، ایشان پرسید چقدر در این راه جدی هستید؟ گفتم صد در صد. گفت آیا این سیاسی‌کاری در سال آخر نمایندگی است؟ گفتم اصلا من تعهد می‌دهم که اگر در این دوره این بخش ارتقا پیدا کرد، من در انتخابات شرکت هم نمی‌کنم.»

 

دانشگاه فرهنگیان هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است

دو سوال خبرنگار میلاد لارستان در مورد آخرین وضعیت دانشگاه فرهنگیان در لار و گراش و همچنین بحث ماده بودجه ۲۳ برای دانشکده‌های لار و گراش بود.

حسین‌زاده در مورد استقرار دانشگاه فرهنگیان در لار و گراش گفت: «برای بزرگ فکر کردن باید قدم‌های بزرگ برداشت. در حد چند تا نامه نیست. آقای جعفرپور هم خیلی پیگیری کرد. اما با توجه به استراتژی وزارت علوم و آموزش و پرورش، در آخرین دیدار با وزیر بحث مرکز استان پیش آمد و مولفه‌هایی که وجود دارد. به هر حال ما پای کار هستیم و اگر عزیزان پیگیری کنند ما کمک می‌کنیم. هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است و نیاز به همت و تلاش عزیزان دارد. پیگیری عزیزان باید جدی‌تر باشد.»

 

۱۵ میلیارد برای دانشکده لار، ۹ میلیارد برای گراش

نماینده در مورد بودجه دانشکده‌های علوم پزشکی لار و گراش نیز گفت: «ماده ۲۳ یکی از مواردی است که از این ظرفیت غافل بودند. با تلاش مدیریت سابق و فعلی و استانداری و فرمانداری، دانشکده لار پردیسش ماده ۲۳ اخذ شد. بودجه‌ای که برای لار و گراش در نظر گرفته‌اند، آن چیزی که شایسته است، نیست. اما اتفاق خاصی که افتاده این است که در بحث علوم پزشکی، اولین بار ردیف تامین فضای آموزشی در بودجه آمده است: ۱۵ میلیارد برای لار و حدود ۹ میلیارد تومان برای گراش. به هر حال بودجه لار ۳۷ میلیارد تومان برای بهداشت و درمان است. برای تکمیل بیمارستان جویم هم ۵۲ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

 

چرا پیشنهاد دادیم اداره کل راهداری در خنج باشد؟

خبرگزاری فارس لارستان در مورد تاخیر در پیگیری اداره کل حمل و نقل راه و حواشی در مورد محل استقرار این اداره پرسید. حسین‌زاده در این خصوص توضیح داد: «هر جایی که مدیریت راه و شهرسازی است، مدیر کل راهسازی هم باید وجود داشته باشد. اینجا هم پیگیری‌هایی که از قبل انجام شده است، ادامه دادیم. در مقطعی به خاطر حساسیت‌هایی که وجود داشت و با توجه به درخواست لامرد که اداره کل راه‌سازی آنجا باشد، جلسه‌ای گرفته شد با حضور نماینده لامرد و مهر و جهرم و معاون وزیر راه. از طرف وزارت راه و شهرسازی راه حلی پیشهاد دادند: یک شهر حد وسط پیشنهاد بدهید. پیشنهاد خنج به این دلیل بود که حد وسط لار و لامرد است؛ دوم این که خود شهرستان خنج هم جاده‌های زیاد و مهمی به مناطق گازخیز دارد. سوم این که در حوزه انتخابیه است. و چهارم این که واقعا حق مردم خنج است که تکریم شوند و نگاه به سمتی نرود که اهل سنت تکریم نمی‌شوند. به این دلایل گفتیم که در خنج باشد، ولی متاسفانه ما عجله می‌کنیم و زاویه‌های دیگر کار را نمی‌بینیم. به هر حال فعلا پیگیری می‌کنیم ولی به نتیجه‌ای نرسیده است.

 

اتمام تونل بالنگستان ۲۰۰ میلیارد هزینه دارد

خبرنگار صدا و سیما در بیرم ضمن تشکر از نماینده در مورد رسیدگی به سیل اخیر و همچنین شروع به کار تونل بالنگستان، از بودجه‌ی خیلی کم این پروژه گلایه کرد. حسین‌زاده گفت: «تونل حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. اما بالاخره بعد از ۸ سال توقف با پیگیری فراوان این کار شروع شده است و تجهیز کارگاه شده و کارهای داخلی و لاینینگ انجام می‌شود. شاید در سال جدید هم تمام نشود. هدف این است که پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم.»

 

حوزه انتخابیه در لیست رزرو افزایش تعداد نماینده است

خبرنگار صدا و سیما در خنج از وجود بزرگترین منابع نفت و گاز در خنج سخن گفت و پرسید نماینده چه برنامه‌ای برای این موضوع دارد. حسین‌زاده پاسخ داد: «بزرگ‌ترین پروژه قرن در خنج کلید زده شده است. بحث شانول را داریم پیگیری می‌کنیم و حدود ۲۵ نفر هم جذب شده‌اند در ماه گذشته. غافل نیستیم از بحث گاز و توسعه انرژی در حوزه انتخابیه. با این که هدف وزارت نفت توسعه میادین مشترک است اما ما پیگیری کردیم. سال جدید آغاز به کار پروژه جاده اکتشافی بیرم را خواهیم داشت. آینده درخشانی در انتظار خنج است بر پایه انرژی. ممکن است ۲۰ سال هم زمان ببرد. اما مهم این است که استارت زده شده است.»

سوال دوم خبرنگار صدا و سیما در خنج مروبط به افزایش تعداد نمایندگان بود: «مردم تقاضا دارند که گراش و اوز و خنج یک نماینده داشته باشند و لار و جویم یک نماینده. چه اقدامی در این زمینه انجام شده است؟»

حسین‌زاده در جواب گفت: «برای نماینده دوم، چند مولفه نیاز است. به ازای هر ۲۸۰ هزار نفر در مناطق محروم یک نماینده اضافه می‌شود. جمعیت منطقه لارستان ۳۰۹ هزار نفر است. مولفه‌های دیگری هم هست، از جمله کم‌برخورداری و وسیع بودن و این که ۲۰ درصد مساحت فارس است و همچنین جمعیت سیاری که در کشورهای حوزه خلیج فارس هستند. ما به کمیسیون شوراها ارائه داده‌ایم و این خدمتی به مردم است که رسیدگی‌ها بیشتر شود. اما از دو نماینده‌ای که سهم استان فارس است، یکی به حوزه مرودشت و پاسارگاد و یکی هم به خود شیراز می‌رسد. حوزه انتخابیه در لیست رزرو است.»

نماینده در جواب به سوالی در مورد سهم شهرستان خنج از پروژه‌های ورزشی نیز گفت: «در سال جدید یک سالن مختص بانوان در هر شهرستان احداث خواهد شد.»

 

ترکیبی از موضوعات ملی و محلی در سوالات خبرنگاران اوز

خبرنگاران شهرستان اوز ترکیبی از سوالات در موضوعات ملی و منطقه‌ای و محلی پرسیدند. احمدی، خبرنگار اوز امروز که مسئولیت دفتر نماینده در اوز را نیز به عهده دارد، از نقش نظارتی مجلس در مورد کم شدن ارزش پول ملی پرسید و حسین‌زاده نیز تاکید کرد مجلس باید در بعد نظارتی بیشتر کار کند.

احمد خضری، رییس خانه مطبوعات اوز و خبرنگار پسین اوز، نیز وعده‌ی حسین‌زاده بر حضور هر سه ماه یک‌بار در اوز را یادآوری کرد و گفت سوالاتش همان‌هایی است که در جلسات قبلی با نماینده مطرح شده است. در گلایه‌های او دو نکته برجسته‌تر بود: عدم حضور وزرا در شهرستان‌های حوزه انتخابیه و فقر شهرستان اوز در حوزه راه و جاده. خضری گفت: «وزیر میراث فرهنگی تا حاجی‌آباد و داراب می‌آید اما به شهرستان لارستان و گراش و اوز نمی‌آید. همچنین وزیر هنگ و ارشاد. شما از پروژه‌های گازی و منطقه ویژه اقتصادی برای بقیه شهرستان‌ها صحبت کردید اما اسم شهرستان اوز را حتی نبردید. خب، ما کتاب که می‌توانیم بخوانیم! حداثل وزیر ارشاد را به منطقه بیاورید که یک کتابخانه برای ما بسازد.»

حسین‌زاده در پاسخ به این درخواست، اعلام کرد که پیگیر حضور وزیر میراث فرهنگی در منطقه است.

خبرنگار پیام دانش اوز نیز به سه نکته اشاره کرد: محقق نشدن وعده‌های دولت در بحث ساخت مخزن آب (با وجود اینکه خیرین به وعده‌شان عمل کرده‌اند)، و همچنین ساخت و تجهیز مدارس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ضعف مدیریتی در شهرستان اوز؛ و محافظه‌کاری رسانه‌ای و لزوم حمایت از رسانه‌ها چه در سطح محلی و چه ملی.

مدیر موزه مردم‌شناسی اوز سه درخواست ارائه داد: یک) فیشور ارتقا پیدا کند. این خواسته کل مردم شهرستان اوز است که یک بخش به شهرستان اضافه شود؛ دو) سی‌تی‌اسکن اوز؛ و سه) استفاده از روشنایی جاده اوز-گراش.

خبرنگار اوز خبر خواستار ارتقای درجه شهرداری اوز شد و اظهار کرد: اوز در حوزه مسکن ملی هم عقب است.

حسین‌زاده برای پیگیری دو مورد روشنایی جاده اوز-گراش و وضعیت مسکن ملی در اوز، در همین نشست با مدیر کل اداره راه و شهرسازی لارستان تماس تلفنی برقرار کرد تا توضیحات او را حاضران بشنوند.

در نهایت، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در جویم صحبت کرد و از نماینده درخواست پیگیری جاده‌های این شهرستان و همچنین احداث دفتر خبری را مطرح کرد.

رونمایی از کتاب گزارش عملکرد

در ابتدای جلسه، از دو جلد کتاب گزارش عملکرد نماینده در سال اول و دوم نمایندگی رونمایی شد و بر روی لوح فشرده در اختیار خبرنگاران قرار گرفت. رجاییان، روابط عمومی دفتر نماینده، توضیح داد: «گزارش عملکرد اول مربوط به خرداد ۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰ است که قبلا در فضای مجازی منتشر شده است. این کتاب شامل چهار فصل با عنوان فعالیت‌های ملی (نظارتی و پارلمانی)، مهم‌ترین اقدامات در حوزه انتخابیه، گزارش دفاتر ارتباط مردمی در شهرستان‌ها و گزارش تصویری است. در گزارش عملکرد سال بعد، یعنی خرداد ۴۰۰ تا ۱۴۰۱ نیز همان فهرست سال قبل به اضافه‌ی گزارش سیل سال ۱۴۰۰ ارائه شده است.»

 

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

8 نظر

  1. یکجا میگه به هیج وجه در عزل و نصب ها دخالت نمی کنم اما در سوال بعدی یادش میره چی گفته و از تلاش برای بومی گزینی در گراش و اینکه افرادی را برای شهرهایی مثل جویم می خواسته بفرسته ولی خودشان قبول نکرده اند

  2. موسوی معاون سیاسی فرماندار که تازه اومده بود بیچاره لابد عمه من عزلش کرده نه نماینده!
    آخه یک چیزی بگو خودت خنده ات نگیره. مردم را ….فرض نکن. مردم نون گمدم خورده اند

  3. سلام. روستای تل پلویی درست است که در متن، به صورت روستای ترک‌ولری آمده است و نیاز به تصحیح دارد.
    در ضمن کنسرتی هم تعطیل نشده است که بارها و بارها عنوان کردید ولی صحت ندارد.

    1. سلام.
      متشکرم بابت تذکر در مورد نام روستا. تصحیح می‌کنم.
      در مورد تعطیلی کنسرت‌ها هم مرور بفرمایید که آخرین کنسرتی که برگزار شده کی بوده است. جشنواره هنرجویان مد نظر نیست، هرچند برگزار شدن همان هم با فشارهای خردکننده‌ای همراه بود.

  4. ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر حسین زاده عزیز
    در شرایط فعلی باید نگاه نماینده باید به وزارت باشد و نامزد نشود و به جاش اقای حسین شیری کاندید شود و اقای حسین زاده هم از ایشان حمایت کنند .با یک تیر وو نشان میزنند

  5. اَنیز کَسَم کرّات اَم زنِ که شَگُت: مئزِ اُفتاب کیامت اچی رای آتی ( قطعا منظورش رای دادن به شما بود )، میادِن.
    انیز وخت لِه دَسّ و دِئش گراشینیا دُنِش و آهنگ بهنام بانی برِ خرمی و رای ائوردت شُلی نَسّو میادن.
    آلا دگه نشناختائش؟!!

  6. سلام.معلوم نیست چرا رسانه چندسوال معمولی ازنماینده مجترم را چالشی خوانده است.نماینده هم باصداقت تمام پاسخ داده اند.به نظرمی رسدنماینده عملکردخوبی داشته است.اولا دوران نمایندگی ایشان به اواخردولت قبل وابتدای دولت فعلی مصادف بوده است که عملا پیگیری وانجام هرکاری بامشکلاتی روبرومی شود.پس نبایدخودزنی کردبایدبایدباتمام قوا حمایت کرد ان شاالله که درآینده بتوانند اثرات بیشتری درشهرستان دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top