بستن

روز پرکار اورژانس در آغاز تعطیلات

هفت‌برکه: در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۱ نیروهای اورژانس بیش از ۲۰ بار به عملیات امدادی اعزام شدند.

به گزارش هفت‌برکه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا ساعت ۱۰ شب بیش از ۵۰ بار زنگ اورژانس ۱۱۵ گراش به صدا در آمد. نیروهای اورژانس در یک روز ۲۳ اعزام به ماموریت داشته‌اند که تقریبا دو برابر روزهای عادی کاری اورژانس بود. ۱۳ اعزام در شهر گراش، یک اعزام موتورلانس، ۴ اعزام از پایگاه ارد و ۵ اعزام از پایگاه فداغ انجام شده است.

ناصر دلخوش رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی گراش در مورد حوادث امروز گفت: «۵ تصادف، ۳ سکته مغزی، دو مورد سقوط مهمترین حوادث امروز بود که دو تصادف شدت و مصدومان بیشتری داشت. حدود ساعت ۳ عصر در تصادف رانندگی جاده گراش – اوز دو نفر به بیمارستان گراش منتقل شدند. امشب نیز در ساعت ۱۹:۴۱ واژگونی خودرو در نزدیکی پمپ بنزین فداغ سه مصدوم داشت که دو مصدوم به بیمارستان گراش و یک نفر به بیمارستان اوز منتقل شدند.

دلخوش با اشاره به افزایش سالانه حوادث رانندگی در تعطیلات نوروز گفت: «تقاضای ما از هموطنان این است که با صبر، حوصله و سرعت مطمئنه رانندگی کنند و به ویژه در طی مسافرت استراحت کافی داشته باشند تا شاهد حوادث دلخراش برای خانواده‌ها نباشیم. در صورت وجود حادثه نیز فورا با ۱۱۵ تماس بگیرند.»

رییس اورژانس ۱۱۵ گراش درمورد آمادگی اورژانس در تعطیلات نوروزی گفت: «نیروهای اورژانس در قالب طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین در حالت آماده‌باش هستند. همچنین در طرح ضربتی حوادث ترافیکی که از ۱۵ اسفند تا ۳۱ فروردین در حال اجرا است، اورژانس، بیمارستان و دانشکده علوم پزشکی مشارکت دارند.»

ناصر دلخوش در مورد ایستگاه‌های سلامت گفت: «چهار ایستگاه سلامت نوروزی در شهرستان داریم. نیروهای ما در ورودی و خروجی گراش در جلو شهرداری و بوستان شهر همچنین در ایستگاه‌های شهر ارد و دهستان فداغ مستقر هستند. ولی به دلیل کمبود نیرو ما از نیروهای پایگاه برای ایستگاه سلامت استفاده می‌کنیم و در صورت نیاز به ماموریت ایستگاه و پایگاه خالی می‌ماند در روزهای مثل امروز که تعداد حوادث زیاد است اورژانس شهرستان‌های همجوار برای امدادرسانی همکاری دارند.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top