بستن

هم اجرا هم آموزش: برنامه‌ی کارگاه‌های آموزشی جشنواره کل اعلام شد

هفت‌برکه: نادعلی شجاعی، بازیگر و کارگردان و مدرس تئاتر، کارگاه تئاتر را به مدت سه ‌روز در چهارمین جشنواره نمایش کل گراش برگزار می‌کند. شرکت در این کارگاه برای تمام علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و به شرکت‌کنندگان مدرک معتبر از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعطا می‌شود.

کارگاه تئاتر در طی سه روز، از چهارشنبه ۱۰ اسفند تا جمعه ۱۲ اسفند در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود: صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲، و عصرها از ساعت ۱۳ تا ۱۶. این کارگاه که زمینه‌های مختلف هنرهای نمایشی را پوشش می‌دهد، در سالن سینما فرهنگ گراش برگزار می‌شود.

سجاد فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، با اعلام این خبر گفت: «با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، برای بالا بردن سطح علمی و آموزشی جشنواره نمایش کل گراش، از دکتر شجاعی دعوت کردیم که کارگاه آموزشی را در طول جشنواره برگزار کند. امیدوارم علاقه‌مندان از این فرصت استثنایی برای ارتقای سطح هنری نمایش در منطقه استفاده کنند.»

اما حضور شجاعی در جشنواره به برگزاری کارگاه محدود نمی‌شود. رییس اداره فرهنگ و ارشاد در ادامه گفت: «استاد شجاعی علاوه بر برگزاری کارگاه، در جلسات نقد و بررسی نمایش‌ها که بلافاصله بعد از اجرای نمایش برگزار می‌شود نیز به عنوان مهمان و منتقد حضور خواهند داشت. این جلسات هم می‌تواند در حکم یک کارگاه آموزشیِ نقد تئاتر باشد.»

کارنامه نادعلی شجاعی

نادعلی شجاعی متولد ۱۳۵۲ در شیراز است و فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۶۶ شروع کرده است. او علاوه بر گذراندن چند دوره آموزشی در انجمن نمایش و انجمن سینمای جوان فارس، کارشناسی کارگردانی سینما را از دانشگاه سوره تهران و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی را از دانشگاه تربیت مدرس گرفته است و اکنون دانشجوی دکتری فلسفه هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است. در کارنامه‌ی هنری او کارگردانی چندین تئاتر، بازیگری در تئاتر و فیلم، ساخت چند فیلم مستند و داستانی به چشم می‌خورد که برای برخی از آنها جوایزی را در جشنواره‌های مختلف کسب کرده است. شجاعی علاوه بر مسئولیت‌های اجرایی و داوری در جشنواره‌های تئاتر و عکس و فیلم، از سال ۱۳۷۲ در موسسات، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های مختلف در شیراز، هنرهای نمایشی را تدریس کرده است.

 

گفتنی است که چهارمین جشنواره نمایش کل گراش فردا سه‌شنبه ۹ اسفندماه ساعت ۱۸:۱۵ در سینما فرهنگ افتتاح می‌شود. در این جشنواره، هر روزه سه یا چهار نمایش از ساعت ۱۷ عصر به روی صحنه می‌رود. برنامه جشنواره را در این خبر مشاهده کنید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top