بستن

ساخت زمین چمن مصنوعی در ۵۰ روستاهای جنوب فارس

هفت برکه: در دوره نمایندگی حسین‌زاده ۵۰ روستای حوزه انتخابیه صاحب زمین چمن مصنوعی شده‌اند. دهه فجر امسال زمین چمن ۱۰ روستا افتتاح شد که سهم گراش افتتاح زمین چمن مصنوعی در چهار روستای لب اشکن، محمد زینا، کنگ و ریشه و حسین‌آباد بود. 

به گزارش هفت‌برکه چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور حسین حسین زاده نماینده مردم ۵ شهرستان جنوبی فارس در مجلس، محسن ربانی‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، محمود طاهرزاده فرماندار گراش، حجت السلام سید محمد باقر بخشایش‌پور امام جمعه گراش، حیدر صفرپور مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس، معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری گراش، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین ادارات و ارگان‌های دولتی شهرستان، اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران چهار زمین چمن مصنوعی کوچک در روستاهای لب اشکن، محمد زینا، کنگ و ریشه و حسین‌آباد به بهره‌برداری رسید. برنامه‌های افتتاحیه روز چهارشنبه با حضور معاون استاندار در لار آغاز شده بود تا پاسی از شب در گراش ادامه داشت.

در حال حاضر ۶ روستای بخش مرکزی دارای زمین چمن مصنوعی هستند که با ساخت زمین در بشیرآباد و کنار زیارت تمام روستاهای اصلی بخش مرکزی که دهیاری دارند، زمین چمن نیز خواهند داشت.

 این زمین‌ها در متراژ ۲۲ در ۴۴ متر و به همراه زیرسازی و فنس‌کشی ساخته شده است و بودجه یک و نیم میلیاردی برای هر زمین چمن روستایی با پیگیری نماینده از بودجه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت و وزارت ورزش و جوانان تامین می‌شود.بر اساس اعلام دفتر نماینده مجلس بودجه مورد نیاز نور این محوطه‌های ورزشی نیز تامین شده است. 

۵۰ چمن مصنوعی برای روستاها، ۵ سالن ورزشی برای بانوان

حسین حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس با بیان این که زمین چمن مصنوعی بالای ۵۰ روستا در حوزه انتخابیه از بودجه وزرات نفت و کمک سازمان ورزش و جوانان نزدیک به مرحله بهره‌برداری یا به مرحله بهره‌برداری رسیده است، گفت:«این نوید را به مردم حوزه انتخابیه بدهم که کارهای انتهایی جذب سی میلیارد تومان بودجه از وزرات نفت در حال انجام است.،حدود پنج، شش میلیارد تومان از این بودجه به ساخت ۵ سالن ورزشی ویژه بانوان برای پنج شهرستان در جهت تکریم بانوان، اختصاص پیدا خواهد کرد.»

او در ادامه گفت:«امروز ده زمین چمن مصنوعی کوچک در روستا‌های شهرستان‌ اوز شامل محلچه، هود، اسلام‌آباد، فیشور و هیرم به بهره‌برداری رسیدند. همچنین روستای آشنا در شهرستان خنج و چهار روستای کنگ و ریشه، لب‌اشکن، حسین‌آباد و محمد زینا در شهرستان گراش و ان‌شاالله به زودی زمین چمنی در بیرم  و همچنین زمین چمن بزرگ شهرستان گراش نیز به مرحله بهره‌برداری برسد.»

محسن ربانی‌‌زاده، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری فارس نیز با تقدیر از زحمات دکتر حسین‌زاده و محمود طاهرزاده، فرماندار گراش در پیگیری اجرای این پروژه گفت:«با توجه به پیگیری خوب نماینده و فرماندار این چهار پروژه امروز افتتاح شد. این زمین هم مبارک اهالی محل باشد ان‌شاالله جوانانی به جامعه تحویل دهد که آینده‌سازان ممکلت باشند.»

حیدر صفرپور، مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس نیز صحبت‌های خود را حول تقدیر از حسین‌زاده، ایراد کرد و گفت:«امروز پروژه‌های متعدد ورزشی در حوزه انتخابیه لارستان با همراهی دکتر حسین‌زاده و مسئولین شهرستانی بهره‌برداری و افتتاح شد. جا دارد من به نوبه‌ی خودم و به نیابت از جامعه ورزش استان از اهتمام جدی جناب دکتر حسین‌زاده در امر توسعه و ترویج ورزش و زیرساخت‌های ورزشی  قدردانی کنم،ایشان بسیار همراهی جدی با ورزش استان دارند.»

او ادامه داد:«الحمدالله پروژه‌هایی که امروز افتتاح شده عمدتا با پیگیری‌های مهندس حسین‌زاده و هزینه‌هایی از محل سایر منابع نفت تامین شده و برای تکمیل آن هم وزارت ورزش و جوانان استان اعتبارات را تامین کرده است و این پروژه وارد چرخه استفاده برای جوانان منطقه شد. ما پروژه‌های در جریان متعددی نیز در سطح حوزه انتخابیه داریم از جمله در شهرستان‌های لارستان، خنج، اوز، گراش و جویم که ان‌شاالله به زودی زود آن‌ها هم آماده بهره‌برداری شوند و با یک زمان‌بندی مشخص در اختیار مردم عزیز و جوانان شریف منطقه قرار بگیرند.»

حجت‌السلام سید محمد باقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش با بیان این که به استعدادهای جوانان روستا زیاد توجه نشده است گفتخدا قوت و تشکر از نماینده محترم، فرماندار و سایر مسئولین که در حوزه ورزش و جوانان بستر فراهم می‌کنند. تجربه ثابت کرده که در کشور بهترین استعداد متعلق به بچه‌های روستا است. ولی انصافا جوری که باید و شاید به این استعداد‌ها توجه نشده است. با توجه به ظرفیت ورزشی که ایجاد شده خواهش داریم برای حل مشکلات نیز تدبیری بیاندیشند که از این ظرفیت استفاده شود که با کامل کردن این درصد پایانی، صد در صد استفاده بهینه از آن خواهد شد.»

برای استفاده بهتر تامین روشنایی زمین‌های ورزشی لازم است

محمود طاهرزاده،فرماندار گراش با گرامیداشت دهه مبارک فجر در این مراسم گفت: «بهره‌برداری از این پروژه باعث ایجاد نشاط و شادابی در بین نوجوانان و جوانان این منطقه می‌شود.»

طاهرزاده با بیان این که توسعه متوازن و توزیع عادلانه اعتبارات شهرستان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد:«یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم توجه به مناطق دوردست و کم برخوردار است.»

وی با تشریح خدمات دولت در شهرستان گراش، گفت:«با توجه به ظرفیت شهرستان و جمعیت قابل توجه جوان، تامین نیازهای این گروه به ویژه در بخش ورزش از وظایف مهم دولت است که در این راستا تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته است.»

فرماندار گراش از حسین حسین‌زاده، نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم و رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به جهت پیگیری اختصاص بودجه از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت برای توسعه پروژه‌های ورزشی شهرستان تقدیر کرد.

محسن افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان گراش با اشاره به افتتاح چهار پروژه زمین چمن مصنوعی کوچک در بخش مرکزی گفت:«امروز پروژه زمین چمن در چهار روستای محمد زینا، کنگ و ریشه، لب اشکن و حسین‌آباد با بودجه مشارکتی ورزات نفت و اداره کل ورزش و جوانان استان به بهره‌برداری رسید. یک میلیارد و نیم اعتباری است که بابت نصب چمن و زیرسازی و فنس‌کشی هر کدام از این زمین‌ها در متراژ ۲۲ در ۴۴ متر هزینه شده است.»

افشار با تاکید بر تامین روشنایی این چهار زمین چمن برای جلوگیری از بلااستفاده ماندن این پروژه گفت:«با توجه به زحمت‌ها و هزینه‌ای که شده است می‌بایست روی رفع نواقص و مشکلات که مهم‌ترین آن تامین روشنایی است، در کوتاهترین زمان ممکن کار شود. چون ما در منطقه گرمسیر زندگی می‌کنیم و زمین چمن مصنوعی بیشتر در شب‌ها کاربرد دارد به خصوص تابستان که بعضی از جوانان که فضایی برای گذران اوقات فراغت ندارند به بندر می‌روند و ممکن از این زمین‌ها شش ماه سال بلااستفاده بماند. مشکل دیگر این است که فنسی که پیمانکار کار کرده متاسفانه کیفیت مطلوب ندارد و با پیگیری‌های دکتر صفرپور قرار است با پیمانکار صحبت شود که حداقل این مشکلات را برطرف کند.»

او خبر از پیگیری تامین زمین چمن مصنوعی برای دو روستای بشیرآباد و کنار زیارت داد و گفت:«دو پروژه دیگر که در مناقصه گذاشتیم و در آینده روی آن کار خواهیم کرد پروژه‌ی زمین چمن مصنوعی در روستای بشیرآباد و کنار زیارت است که با انجام آن مجموع زمین‌های چمن مصنوعی بخش مرکزی به عدد هشت خواهد رسید.»

طاهره فروش، بخشدار مرکزی گراش نیز با اشاره به این که بخش مرکزی گراش دارای دوازده روستا و هشت دهیاری است، گفت:«از این هشت روستایی که دهیاری دارند، شش روستا دارای زمین چمن مصنوعی است. غیر از این چهار زمینی که امروز افتتاح شد، خلیلی و فداغ هم زمین چمن مصنوعی دارد. تنها روستایی که زمین چمن مصنوعی ندارند کنار زیارت با ۲۵۰ نفر جمعیت و بشیرآباد با ۱۵۰ نفر جمعیت است که در برنامه داریم در این دو روستا نیز این پروژه را به سرانجام برسانیم.»

او نیز نداشتن روشنایی را مهم‌ترین مشکل زمین‌های چمن در بخش مرکزی عنوان کرد و گفت:«مشکل اصلی زمین چمن‌های ما، بحث برق و روشنایی است که با مذاکراتی که با دفتر نماینده صورت گرفته برای تامین روشنایی این چهار زمین چمن مصنوعی مبلغ دویست میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.»

 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

  1. چقدر،باید برای حال و احوال خودمان متاسف باشیم که برای چند متر چمن مصنوعی جشن بگیریم چمنی که در فقیر ترین کشور افریقایی در کوچه و پس کوچه هایشان پر از،این چمن است اخه اینم شد جز،بیلان کاری ایا برای مسولین زشت نیست که برای چند متر موکت اینقدر تبلیغات کرد کجای دنیا دیدید که شخصیتهای دولتی و اداری برای تکه ای موکت یا همین چمن مصنوعی اینقدر اب و تابش بدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top