بستن

تساوی بدموقع هلال‌احمر در بازی خانگی

هفت‌برکه : در روزی که هلال‌احمر امیدوار بود با یک برد، خود را به صدر جدول نزدیک کند با توقف برابر تیم ته جدولی شاهین بوشهر، بازیکنان هلال‌احمر با چشم گریان بازی را به پایان بردند.

در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال جوانان کشور هلال‌احمر ساعت ۱:۳۰ جمعه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ در زمین اختصاصی خود میزبان جوانان شاهین تابان بوشهر بود. هر دو تیم به برد در این بازی نیاز مبرم داشتند شاهین ۴ امتیازی برای حفظ کورسوی امید خود برای ماندن در لیگ برتر و هلال‌احمر گراش برای روشن ماندن امید قرار گرفتن در میان سه تیم صدر جدول اما نتیجه ۱-۱ پایانی، به ضرر هر دو تیم بود.

جوانان هلال‌احمر با ترکیب ۱- آرین کریم‌پور، ۲- مجید زمانی، ۳- شهاب رضایی، ۴- حسین ارجمند، ۵- علیرضا کریمیان، ۷- محمدرسول صدیق، ۱۰- محمد علی‌نژاد ، ۱۱ – عبدالباسط رحمانی، ۱۳ – سیدعلی حسینی، ۱۷- امیرحمزه اصغرپور و ۸۸ – حسین شیرشمسی بازی را آغاز کرد.

یگ گل زده و ده گل نزده

نیمه اول دو تیم بازی متعادلی را پشت سر گذاشتند و توپ بیشتر در میانه زمین ضربه خورد. حاصل احتیاط دو تیم گل علی دشتبان مهاجم شماره ۲۱ شاهین در دقیقه ۳۵ نیمه اول بود.

هلال‌احمر نیمه دوم را با دو تعویض آغاز کرد و دو این نیمه تیم بازی متفاوتی را به نمایش گذاشتند. حملات پی‌درپی هلال‌احمر را شاهین با ضربات ایستگاهی و ضد حمله پاسخ می‌داد. تگ گل هلال‌احمر را محمد علی‌نژاد در دقیقه ۶۳ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

اما به جز این گل، مهاجمان هلال‌احمر موقعیت‌های زیادی را از دست دادند و دو بار نیز تیر را به تیرک عمودی دروازه شاهین تابان بوشهر کوبیدند. هر چه بازی به دقایق پایانی نزدیک می‌شد فشار هلال‌احمر افزایش پیدا می‌کرد اما موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت تا در پایان بازی چند بازیکن هلال‌احمر ناراحتی خود را با گریه نشان دهند.

سه هفته تعطیلی ریتم خوب هلال‌احمر را مختل کرد و در نیمه دوم چند بار بازی به دلیل گرفتگی عضلات بازیکنان متوقف شد. هلال‌احمر در هفته سیزدهم کار سختی در سرمای تبریز پیش‌رو دارد.

سه هفته به پایان بازی‌ها، شاهین تابان با این تساوی ۵ امتیازی شد و برای باقی ماندن در لیگ‌برتر نیاز به شگفتی‌سازی دارد. هلال‌احمر نتواست از تساوی و شکست رقبا استفاده کند و با ۲۰ امتیاز در رده ششم جدول جاخوش کرد. سپاهان اصفهان ۲۴ امتیازی صدرنشین است.

بازی‌های این هفته لیگ‌های بزرگسالان و نوجوانان استان فارس برگزار نشد. 

سرمربی شاهین : تساوی عادلانه بود

ابراهیم پیش‌آهنگ سرمربی جوانان شاهین بوشهر در پایان بازی در گفت‌وگو با هفت‌برکه گفت: «بازی خیلی زیبایی بود و نتیجه هم عادلانه بود. شاید خیلی کم دیدیم در یک بازی هم مهمان و هم میزبان تا پایان بازی برای برد تلاش کنند. معمولا تیم‌های مهمان بازی را کنترل می‌کنند ولی ما تا دقیقه ۹۵ دفاعی بازی نکردیم و سعی کردیم بیشتر وقت در فاز هجومی بود در پایان بازی نتیجه عادلانه بود.»

پیش‌آهنگ در مورد شانس شاهین برای ماندن در لیگ برتر گفت: «شرایط ما سخت است. ما در نیم فصل اول نتوانستیم امتیازات لازم را کسب کنیم به این دلیل که ۷ بازیکن ما در اختیار تیم بزرگسالان است که امروز فقط دو نفر داشتیم و به جز آن‌ها ۵ بازیکن محروم و مصدوم هم داشتیم ولی از نفرات جایگزین راضی هستیم. ماندن در لیگ برای ما سخت شده است چون هدف باشگاه این است که سهمیه تیم بزرگسالان را حفظ کند.»

سرمربی شاهین‌ بوشهر در مورد حضور در گراش گفت: «شهر جالبی بود من برای اولین‌ بار بود که به گراش و این منطقه می‌آمدم. من با یک ذهنیت بد از میزبانی آمدم و یک عذرخواهی به مردم گراش بدهکارم. من ۱۲ ساعت در گراش بودم و بیش از ۱۰ رفیق خوب پیدا کردم. بر خلاف آن چیزی که گفتند مردم‌نوازی و شرایط میزبانی فوق‌العاده بود. ما بی احترامی ندیدیم و هر اتفاقی در کنارهای زمین افتاد هم فوتبالی بود.»

شاهین یک بازیکن گراشی هم داشت یزدان خورشیدپور بازیکن اهل کنگ و ریشه امسال برای شاهین بوشهر به میدان می‌رود و در نیمه دوم به زمین آمد. سرمربی جوانان شاهین در مورد بازیکن شماره ۲۰ خود گفت: «یزدان به لحاظ فنی فوق‌العاده، به لحاظ اخلاقی نمونه است و واقعا خوشحالی این طور بازیکنی در تیم ما فعالیت دارد. دوست‌اش داریم و همان‌طور که حق‌اش است بعد از بازی‌های جوانان به تیم بزرگسالان ما در لیگ ۲ کشوری اضافه خواهد شد.»

سرمربی هلال‌احمر : باید ۱۰-۱ می‌بردیم

ابوالحسن غلامی سرمربی جوانان هلال‌احمر در پایان بازی در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «چیزی که ما در طول هفته کار کرده بودیم به بهترین شکل انجام شد. بچه‌ها با غیرت و تمام توان بازی کردند. توجه کنید که شهر ما کوچک است و خیلی بازیکنان جایی برای تفریح ندارند و زندگی یکنواختی دارند و باعث می‌شود به مرور زمان انگیزه‌شان کم شود. یکی از مشکلات ما از نظر فوتبالی هم این است که در منطقه تیمی نداریم که در بازی‌های دوستانه به ما فشار بیاورد، سه هفته بازی‌های تعطیل بود و تیم چند بازی دوستانه هم داشتیم ولی نتوانستیم به شرایط مسابقه برسیم.»

غلامی در مورد بازی امروز تیم خود گفت: «نتیجه ۱-۱ باید به قول داور و مربی حریف ۱۰-۱ می‌شد. آن‌ها هم موقعیت‌هایی در ضد حملات داشتند اما بچه‌ها در یک اتفاق گل خوردند ولی بعد به بازی برگشتیم در ادامه توپ‌های ما وارد گل نشد و روز بد مهاجمان ما بود.»

سرمربی هلال‌احمر گفت : «ما در خط حمله و هافبک دو بازیکن محروم داشتیم و با این وجود بازیکن‌ها تلاش چند برابر داشتند و جبران کردند ولی نتیجه چیزی نبود که می‌خواستیم.»

نیمکت هلال‌احمر همانند بازی‌های گذشته بسیار شلوغ بود و فشار زیادی را به بازیکنان وارد می‌کرد. غلامی در مورد این موضوع گفت: «باید به این نکته توجه کرد که ما مجموعه‌ای هستیم که همه برای خدا کار می‌کنند و چیزی عادیشان نمی‌شود. اما وسط بازی گاهی احساسات‌شان غلبه می‌کند و گاهی خودمان هم ناخواسته فشاری را به بازیکن وارد می‌کنیم. سعی می‌کنیم از اول هم برنامه‌ریزی و تقسیم‌کار داشته باشیم ولی باز هم احساسات جلوتر از خود ما وارد زمین می‌شود.»

غلامی در مورد سفر هفته بعد به تبریز گفت : «حتی هنوز وسیله رفتن ما مشخص نیست تا الان که قرار است با مینی‌بوس برویم. در این فصل سرما از شیراز که خارج شویم دما منفی صفر است. سرما یک طرف، مسافت طولانی هم یک طرف اگر خیری کمک کند شاید بتوانیم با شرایط بهتر به تبریز برویم و برای شانس قهرمانی بجنگیم.»

غلامی همچنان به قرار گرفتن هلال‌احمر در بین تیم‌های صدر جدول امیدوار است: «این هفته نتایجی رقم خورد که تیم‌های زیادی شانس دارند. بازی‌های با تیم ته جدولی در انتهای فصل سخت‌تر است. تیم شاهین هر چند امروز عملا سقوط است اما هر چه در چنته داشت رو کرد. تراکتورسازی که خطر سقوط را احساس می‌کند امروز با تیم صدر جدولی فولاد در دقیقه ۹۵ گل تساوی را دریافت کرد. کار ما تلاش کردن است و نتیجه دست خداست.»

عکس‌های هادی افشار از این بازی :

 نتایج  هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال جوانان کشور

🔰 به گزارش ایران آکادمی، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال جوانان کشور در استان های مختلف کشور پیگیری شد که نتایج آن به شرح ذیل است ;

👕 ولایت اهواز ۱⃣
👕 ایمان سبز شیراز ۰⃣
گلزنان: رضا جایمند برای ولایت اهواز

👕 هلال احمر گراش ۱⃣
👕 شاهین تابان بوشهر ۱⃣
گلزنان: علیرضا دشتبان برای شاهین تابان بوشهر، محمد علی نژاد برای هلال احمر گراش

👕 نساجی مازندران ۰⃣
👕 خلیج فارس شیراز ۱⃣
گلزنان: ابوالفضل مسترد برای خلیج فارس شیراز

👕 فولاد خوزستان ۲⃣
👕 تراکتور تبریز ۲⃣
گلزنان: محمدامین الهیاری، امیررضا نیکفال برای تراکتور تبریز، فرهان بزرگیان، علی کلاه کج برای فولاد خوزستان

👕 کیان سام مازندران ۰⃣
👕 گل گهر سیرجان ۱⃣
گلزنان: ابوالفضل حسنی برای گل گهر سیرجان

👕 سپاهان اصفهان ۱⃣
👕 مس کرمان ۰⃣
گلزنان: رضا بختیاری زاده برای سپاهان اصفهان

👕 ذوب آهن اصفهان ۲⃣
👕 ملوان بندرانزلی ۲⃣
گلزنان: محسن علافی، محمدرضا سلیم نژاد برای ملوان بندرانزلی، متین قره بیگی، علی محمدی برای ذوب آهن اصفهان

👕 مقاومت کوثر تهران ۲⃣
👕 غفاری تاکستان ۱⃣
گلزنان: هادی معروفی برای غفاری تاکستان، هادی ابراهیمی، امیرحسین افشار برای مقاومت کوثر تهران

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top