بستن

هنرمند نوجوانان اردی در خوزستان برگزیده شد

هفت برکه: هنرمند  ۱۷ ساله اردی در جشنواره و ورکشاپ طراحی شهدا، یادواره‌ی شهدای اروند، منتخب کشوری شد.

به نقل از سایت ارد شهر من سنا دلام، هنرمند اردی در ورکشاپی که روز دوشنبه، ۱۲ دی ماه در استان خوزستان، برگزار شد توانست جزو ۱۰ نفر منتخب کشوری شود. این جشنواره زیر نظر سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش هفت برکه:دلام تحصیلات خود را در رشته‌ی علوم انسانی در مدارس ارد گذرانده است. او که از کودکی به طراحی و نقاشی علاقه داشت در سال ۱۳۹۹ با حمایت پدرش جدی‌تر این رشته را دنبال کرد اما در ارد راهی برای پیشرفتش در رشته‌ی طراحی پیدا نکرد و این شد که برای یادگیری بیشتر و شرکت در کلاس‌های آموزشی به تهران سفر کرد، اما با آمدن کرونا بخشی از این کلاس‌ها را حضوری و بخشی را به صورت غیرحضوری گذراند و طی چند ماه در اواخر سال ۱۳۹۹ در رشته‌ی طراحی و سیاه قلم حرفه‌ای شد. او با دیدن فراخوان یادواره‌ی شهدای اروند در اینستاگرام در این جشنواره شرکت کرد و توانایی‌اش را در این رشته به اثبات رساند.

مرحله‌ی سوم جشنواره و ورکشاپ یادواره شهدای اروند با هدف معرفی شهدای اروند شامل آبادان، خرمشهر و مینوشهر در آبادان برگزار شد و در رقابت بین هفتصد هنرمند، افراد برگزیده، معرفی شدند.

سنا دلام در گفت و گو با هفت برکه می‌گوید: «این جشنواره سه مرحله داشت. در مرحله اول فراخوانی به صورت سراسری منتشر شد و برای عموم آزاد و بدون قید شرط برگزار شد. در مرحله دوم از بین هفتصد منتخب ،۱۵۰ نفر به مرحله سوم راه یافتند و در مرحله سوم از بین این ۱۵۰ نفر، ۱۰ نفر برتر کشوری انتخاب شدند.»

او از امتیازهایی که این موفقیت برای او خواهد داشت، گفت و ادامه داد:«با بازدید مسئولین ایرانی موفق شدم اجازه ی  ورود به نمایشگاه تهران را بگیرم و با بازدید مسئولین و شیوخ عراقی به نمایشگاه کشور عراق دعوت شدم. و به جز این از ما با لوح تقدیر و هدایا و سوغاتی‌های ویژه منطقه آزاد اروند، تقدیر شد.»

در این ورکشاپ که مسولین داخلی و خارجی به عنوان بازدید‌کننده حضور داشتند هنرمندان می‌بایست یک طراحی چهره را به صورت زنده در حضور تماشاگران اجرا می‌کردند که سنا دلام با کشیدن چهره یکی از شهدای حادثه منا نظر داوران را جلب کرد و در میان برگزیدگان قرار گرفت.

نمونه کارهای این هنرمند را این‌جا ببنید:

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top